rare lukte og smaks sanser?

sjanetta

Gift med forumet
jeg føler totalt avsky for lukten av lano såpe og smaken av sjokolade is. fysj[:'(]
he he. noen andre som ikke takler forskjellige ting nå?

Eneste jeg har merket denne gangen er at jeg ikke lenger liker sylteagurk. Det bruker å være veldig godt til noen typer mat, men nå kan jeg bare glemme det. Ellers er kaffelysten mye mindre men ikke sånn avsmak.
Var mer forrige gang, så kanskje kroppen min ikke gidder styre mer denne gangen[:D]

Høre kjent ut!
Ingen spesifike ting akkurat, men mye jeg ikke tåler lukta på..
Varierer veldig akkurat hva, men å være i matbutikk i ferskvareavdelingen er ikke akkurat noen hit [:'(]

Sjokolade har jeg ikke lyst på lenger i det hele tatt, men har ikke direkte avsmak. Kaffi kan enten være veldig godt eller helt pyton.[:'(] Kommer litt an på dagsformen. Jeg har nespresso-maskin og den kaffien kan være god, men kaffi fra kaffetrakter er bare grusomt [:'(][:'(]

Eg skjønte at eg var gravid i uke 4 da eg ikke lenger klarte lukten av kaffe og smaken av sjokolade...og eg elsker de to tingene[8D] Ellers er lukte sansen forsterket veldig, spesielt når det kommer til varm mat og søte lukter...og det trigger kvalmen lett.

Jeg har generelt fått ektremt god luktesans. Så tåler nesten ingen lukter lenger. Samboeren har fått totalt forbud med å gå med parfyme, for ikke engang den lukten klarer jeg![:'(] *Arg*

Eg har eigentleg veldig DÅRLEG luktesans, men no kan eg plutselig lukte alt mogleg!!

Jeg klarer ikke drikke varm kaffe lenger.
Jeg er egentlig en ekstrem kaffeelsker, og syntes det var en stor sorg å måtte begrense meg fra 1 -2 kopper i begynnelsen av svangerskapet.
Nå klarer jeg ikke drikke en halv kopp en gang. Det er ikke smaken som er vond, det er bare ikke..så godt lenger...
Mye pga at det er varm drikke, i grunn.
Iskaffe går fortsatt ned:-)

Back
Topp