Rare cravings..

Ikke i bruk

Forumet er livet
Mange gravide opplever rare cravings i svangerskapet. Noen får dette tidlig, andre sent. Har du opplevd det enda? Du som har vært gravid tidligere, hadde du noen rare diller i forrige svangerskap?

Da jeg var gravid med første barn hadde jeg dilla på makrell i tomat, skummet melk, appelsin og kakaomelk.

Andre graviditet hadde jeg veldig lyst på salte sild og nudler. Heldigvis ikke samtidig var overstimulert, så tror det skyltes elektrolytrbalanse på ville veier.
Hadde desverre MA.

Nå har jeg lyst på knekkebrød.

2 ting jeg bare føler jeg MÅ ha! Øl og salami sliter litt gitt

Må bare skyte inn at ingen av delene inntas

Hvitløk. Men akkurat nå er jeg heldig om jeg får i meg hva som helst.

Med første gikk det mye i grønne epler, melk og yoghurt før det i slutten av andre trimester startet på risengrynsgrøt og nektariner, og det varte ut svangerskapet.

Andre kan jeg ikke huske noen spesifikke lyster annet enn at jeg aldri fikk nok jordbær og vannmelon fra andre trimester, men så er jeg hekta på det til vanlig og. :happy:

Første er laga på Litago sjokolademelk... Og det måtte være Litago!
Denne gangen går det foreløpig i brunost og juice!

Jeg er hekta på druer... Må ha det! Drømmer om fiskegrateng med pannekaker av alle ting... Helst samtidig. Ikke spist men drømmer om det:dead::wideyed:

Hadde helt sykt dilla på agurk hele siste trimester og et halvt år etter fødsel med førstemann. Før det hadde jeg dilla på blåbær, jordbær, nektariner og vannmelon. Skal nevnes at det var den intense sommeren i 2018. Har foreløpig ingen spesielle cravings denne gangen. Kjøpte vannmelon for første gang i går, men det smakte bare helt normalt :)

Har ikke opplevd noe enda, føler heller ikke jeg har fått noe avsmak på noe heller :cat: er 9+0 så kanskje litt tidlig? Men har behov for mere mat enn vanlig så blir noen ekstra skiver eller frukt innimellom de faste måltidene :happy:

Drakk tilfeldigvis Olden Eple i helga og det var plutselig noe av det beste jeg hadde smakt på evigheter, haha. så nå blir det endel av det.

Ingen spesielle, men har ekstremt lyst på salami på nybakt brød :smiley-angry017 altfor lenge til...

Ingen spesielle, men har ekstremt lyst på salami på nybakt brød :smiley-angry017 altfor lenge til...

jeg har lyst på brie og spekeskinke eller fenalår... får vente til en gang i november ;) Husker jeg satt ipausekroken på nyfødtintensiven og spiste polarbrød med brie og spekeskinke etter fødsel sist :hungry:

Da jeg var gravid med første barn hadde jeg dilla på makrell i tomat, skummet melk, appelsin og kakaomelk.

Andre graviditet hadde jeg veldig lyst på salte sild og nudler. Heldigvis ikke samtidig var overstimulert, så tror det skyltes elektrolytrbalanse på ville veier.
Hadde desverre MA.

Nå har jeg lyst på knekkebrød.

Trodde først det sto bare SILD, ikke salte sild - enn å ha dilla på sild :hilarious: (det verste er at jeg sikkert får det).

Går inn i uke 15 nå (er litt her og i Oktober forumet, da barnet kan komme i November også) har ikke hatt noe gjennomgående cravings enda, har ikke hatt særlig matlyst. Men saftis og frukt, særlig druer har vært forfriskende.

Har ekstremt lyst på salt lakris for tida! Men prøver å unngå det så godt det lar seg gjera :nailbiting:Har også begynt å drikka melk etter gamalt, og kan ikkje fordra kaffi. Men kjenner i bunn og grunn lite på det heilt voldsomme suget :smiley-ashamed004

Frem til uke 8 var jeg helt hekta på skrelte epler, måtte være grønne. Også vert hekta på vann med sitron saft, men nå fra uke 8-12 har jeg levd på vannmelon :happy:

Back
Topp