Rare cravings..

Ikke i bruk

Forumet er livet
Mange gravide opplever rare cravings i svangerskapet. Noen får dette tidlig, andre sent. Har du opplevd det enda? Du som har vært gravid tidligere, hadde du noen rare diller i forrige svangerskap?

Med førstemann var det kylling med karri og eplejuice :hilarious:
Mannen ville spy av kylling og karri etterhvert, og vi har aldri hatt det igjen etterpå :hilarious: Og så ble jeg allergisk mot eple :shifty:

med andremann var det Nyco fruktsalt :hilarious:

denne gang startet det med ost, men det gikk over når kvalmen kom. Nå fantaserer jeg om kylling og barnaise i alle rare varianter. I pita, på pizza, på hamburger, med ris, med pommes fries, i taco, med nanbrød :rolleyes:

Ingenting her enda, annet enn veldig variabelt hva som sjesser. Med førstemann så var det tyttebær

Med nr 1 var det alt som hadde med sjokolade å gjøre. Med nr to var det kamferdrops for alle penga og lukten av bensin og verksted som var helt nydelig:rolleyes: hittil har jeg ikke merket så mye enda annet enn at jeg helst vil ha noe syrlig å drikke enn søtt

krokan is med jenta mi i 2008 og så husker jeg iskald sjokolademelk var så ekstra godt.

Eneste jeg vil ha er medium stekt biff :hungry:

Med første ville jeg ha frukt og grønt
Med andre ville jeg ha rundstykke med ost og tomat. Jeg tåler ikke tomat.
Med tredje og fjerde var det forskjellige ting i forskjellige perioder.

Og med alle har milkshake stått høyt på lista i tillegg

Med førstemann hadde jeg intens craving på grillpølse fra Narvesen, og kjøtt generelt. Vanligvis spiser vi vegetarisk hjemme og jeg hadde ikke spist svin på mange år :hilarious: Spent på hva det evt blir denne gangen.

Med førstemann hadde jeg intens craving på grillpølse fra Narvesen, og kjøtt generelt. Vanligvis spiser vi vegetarisk hjemme og jeg hadde ikke spist svin på mange år :hilarious: Spent på hva det evt blir denne gangen.
Kjøttcraving når en er vegetarianer (eller tilnærmet, som her) er sykt opplegg! Men som det frister for tiden. Og jeg gir glatt etter. Mannen er godt fornøyd med den delen av graviditeten :hilarious:

Første barnet- rista brød med kaviar.
Denne graviditeten- fetaost. :D:p

I forrige svangerskap opplevde jeg lite av dette. Var ekstremt glad i melk mot slutten da, og drakk myye av det. Men cravet det ikke liksom:wacky:

Har ikke merket noe cravings dette svangerskapet ennå, men er jo tidlig.

Jeg ble helt avhengig av Mr.Freeze i mitt forrige svangerskap :wacky: Det kom som en bombe i uke 15, og siden det var februar da og ikke akkurat sesong for saftis, måtte samboeren min kjøre byen rundt å lete etter et sted de solgte det, for jeg MÅTTE ha :laughing001 Når han først fant på en Narvesen-kiosk, kjøpte han alle de hadde :laughing021 Ble lettere etter hvert når de fikk inn disse 20-pakningene på alle matvarebutikkene til våren, men suget var helt ekstremt, og jeg spiste 5-6 stk hver eneste dag heeeele svangerskapet. Har ikke hatt lyst på det siden.

Sist begynte det med en umettelig tørste etter kullsyre. Så ble det Cola/Cola Zero, før det gikk over til Pepsi max. Herregud, jeg fikk ikke nok. Første jeg gjorde om morgenen var å drikke et stort glass. Hvis jeg var tom, sniffet jeg skamløst på tomflaskene.

Heldigvis gikk det over med en gang jeg fødte!

Ingen cravings så langt!

Med nr. 1 Mango! Herlighet var desperat etter Mango. Husket en gang sambo var ute å handle. Og første eg ropte når han kom inn døren «har du husket mango??!!» og han bare snudde i døren og gikk rett ut igjen. Han hadde selvsagt glemt det. Og sikkert erfart konsekvensene av å ikke ha mango i heimen nok ganger :laughing025

nr. 2 sjokolade :facepalm:

så langt med nr tre sure ting. Fanta Lemon. Har mye halsbrann. Så eg innbiller meg at å sippe på ren sitronsaft hjelper. Og vann m/kullsyre m sitron i.

Med nr. 1 Mango! Herlighet var desperat etter Mango. Husket en gang sambo var ute å handle. Og første eg ropte når han kom inn døren «har du husket mango??!!» og han bare snudde i døren og gikk rett ut igjen. Han hadde selvsagt glemt det. Og sikkert erfart konsekvensene av å ikke ha mango i heimen nok ganger :laughing025

nr. 2 sjokolade :facepalm:

så langt med nr tre sure ting. Fanta Lemon. Har mye halsbrann. Så eg innbiller meg at å sippe på ren sitronsaft hjelper. Og vann m/kullsyre m sitron i.

Med førstemann spiste jeg mye kiwi, grønne epler og surt godteri (spesielt sure lepper). Med nr. 2 spiste jeg ekstremt mye vannmelon og lagde vannmelonslush av fryst vannmelon. Hittil har jeg ikke hatt noen spesielle cravings egentlig, men fortsatt tidlig.

Vet ikke om det kan kalles en craving, men med førstemann var jeg helt besatt av lukta av kjelleren vår. Gikk ned i kjelleren flere ganger til dagen og sniffet inn lukten, husker det var meget tilfredsstillende! I tillegg så tygget jeg isbiter dagen lang og fikk avsmak på salte kips og ostepop som jeg til vanlig elsker! Så langt har jeg fått avsmak på gulost, sjokolade og kips som jeg til vanlig elsker å spise. Har fått dilla på litt sur frukt som appelsiner, grønne epler, grønne druer. Men tenker nok cravingsene vil endre seg utover svangerskapet;)

Var i 4 butikker i dag for å finne mentos....

Sjokolade frister ikke. Friske ting frister veldig! Jordbær og blåbær og appelsiner osv. Sorbet :hungry: og smoothier er livet!

Er redd for å få lyst på kjøtt da jeg har vært uten kjøtt i snart ett år! Får litt lyst på av og til, og det skremmer meg :blackeye: For kjøtt ble jeg kvalm av før graviditeten.

Back
Topp