Rare cravings..

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Mange gravide opplever rare cravings i svangerskapet. Noen får dette tidlig, andre sent. Har du opplevd det enda? Du som har vært gravid tidligere, hadde du noen rare diller i forrige svangerskap?

I forrige svangerskap bare måtte jeg ha svarte oliven hele tiden!

Hadde ingen spesielle jeg kan komme på i første svangerskap. I andre hadde jeg dilla på gresk yoghurt med nøtter og honning hele høsten, så risgrøt og på slutten isbiter...(!)

Nå er jeg kun 5 uker på vei, men har allerede merket at sjokolade er mindre interessant enn det pleier (og det pleier å være VEEELDIG interessant, hehe) - is med karamell, derimot! Syyyykt lyst på det hele tiden! Var så desperat en dag her, at jeg laget hjemmelaget karamellsaus bare for å spise det på is:)

fullstendig avsmak for søtsaker (og jeg er en søtmons til vanlig), og har lyst på krydret mat

Mat- og godislysten er foreløpig mindre enn normalt, ellers merker jeg ikke til noe. Forrige gang levde jeg for vestlandslefser, appelsinjuice og alt av bakst med melis på:p de to sistnevnte gikk i perioder, mens på vestlandslefsa var jeg ekstrem! Kjøpte de man kunne bløte selv, minst 4 pakker i uka! Så kom jula og svigermor kom oppover med hjemmebakte lefser <3

Ingen cravings til nå, men i de to forrige svangerskapene så spiste jeg mye frukt:p

Nope, og ikke hadde jeg det i de to foregående svangerskapene heller. Eller, jeg hadde lyst på mat. Hele tida. Ikke noe spesielt jeg måtte ha, men jeg var ulvesulten konstant. At ikke jeg gikk opp mer enn 18 kg er et under. :p

Jeg har alltid hatt en ting for grønnsåpe når jeg er gravid :p kan vel betegnes som rart

I det forrige svangerskapet mitt startet det allerede på 11 dpo (som var 3 dager for pos.test).
Fikk plutselig dilla på stekt egg, kalkunbacon og tomatbønner. Spiste det 4 ganger om dagen i hele 3 uker. Sleiket til og med tallerkenen etter meg :rolleyes::wideyed::hilarious::hilarious:
Også var jeg veldig gira på svinekjøtt.. Pølser, koteletter og ikke minst ribbe.. :hilarious::hilarious: Reiste rundt på de forskjellige meny-butikkene for å kjøpe ferdigstekt ribbe.. (ringte til og med rundt til butikkene for å få de til å holde av sånn at samboeren kunne kjøre ut å kjøpe):hilarious::hilarious::hilarious:

Merker ingenting enda (5+0 i dag) :D

Jeg måtte også spise en sånn ferdigsmurt wasa knekkebrød med brunost og en banan hver natt i forrige svangerskapet :hilarious:

Forrige gang var det egg og avocado jeg hadde helt dilla på i starten, og så var det vannmelon. Syke mengder vannmelon. Kunne spise en femkilos alene på en dag. Etterhvert gikk det mer over til nektariner før det gav seg helt egentlig.

Har mistet lysten på søtsaker, potetgull og brus, noe som jeg spiste ofte før :wideyed: nå går det i vann og syrlige frukter, sånn som appelsin, grønne sure epler og jordbær :bored: mannen min sitter å ler av det og er kjempefornøyd med at han endelig kan få smake på lørdagsgodtet :hilarious:

Orker små porsjoner med grønne epler, og det eneste som smaker normalt er grovbrød med smør og salt. Alt annet har fått en vond bismak og smaker ikke lenger godt. Gleder meg til maten smaker igjen!

Tortillachips med jalapenos smøreost :rolleyes:

Har begynt å fyse på kjøtt, spesielt grillmat. Koteletter, pølser++ :happy: bare synd at jeg er vegetarianer... :hilarious:

Søtsaker og potetgull frister absolutt ikke lengre.

Her går det i epler, nektarin, druer og melon. Og saftis uten sukker/kalorier.

Har begynt å fyse på kjøtt, spesielt grillmat. Koteletter, pølser++ :happy: bare synd at jeg er vegetarianer... :hilarious:
HAHAH!
Jeg også er vegetarianer... Og jeg KLARER IKKE å få spicy kyllingvinger ut av hodet.
Blir helt gal :hilarious::hilarious::hilarious:
Aldri om jeg går på en smell!

Back
Topp