Rare cravings..

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Mange gravide opplever rare cravings i svangerskapet. Noen får dette tidlig, andre sent. Har du opplevd det enda? Du som har vært gravid tidligere, hadde du noen rare diller i forrige svangerskap?

Forrige svangerskap var jeg helt vill etter klementiner (og appelsiner når klementiner ikke var å få tak i lenger). Spiste ganske mange per dag :p
Spent på om det blir noe denne gangen

I mitt forrige svangerskap hadde jeg dilla på reker, spiste det nesten hver dag, haha.. Ikke fått noe veldig cravings denne gangen enda, men har vært veldig melketørst i det siste :) Og på butikken tidligere i dag fikk jeg vann i munn når jeg så rødkål :woot::rolleyes:

Med eldste drakk jeg litervis med melk. Nr2 surmelk og kaviar. Jenta ingenting :) og til nå ingenting :)

Ingen ting spesielt med først og så langt ikkje noe nå heller

Hadde ingenting spesielt første svangerskap

Første svangerskapet spiste jeg den ene boksen med Honnikorn eller den andre. Tørr Honnikorn rett fra pakken:laughing002
Har ikke merket en spesiell ting denne gangen enda, mer sånn at hvis jeg får lyst på noe så må jeg ha det og KUN det, med en gang. Varierer fra dag til dag:D

Problemet mitt er at jeg blir sulten hele tiden, men alt jeg spiser gjør meg kvalm. Spesielt varmmat.
Det går mye i yoghurt (noe jeg til vanlig ikke spiser), sjokomelk og brødskiver med kremost eller kaviar.

Verste jeg kan få i meg er sjokolade og brus.

Sist gang hadde jeg dilla på Mr. Freeze is en kort periode. D var stort sett d eneste jeg "måtte" ha i hus

Første svangerskap spiste jeg forskjellige typer meloner hver dag! Kunne spise 2hele meloner på en dag. Har enda ikke merket noe nå, men alt kan skje er bare 7+1:)

Fikk først veldig dilla på epler og klementiner. Det har jeg litt enda, men nå klarer jeg ikke å styre unna sjokomelk! :p Drakk sjeldent sjokomelk før jeg ble gravid, men nå bare MÅ jeg ha det!

Fikk først veldig dilla på epler og klementiner. Det har jeg litt enda, men nå klarer jeg ikke å styre unna sjokomelk! :p Drakk sjeldent sjokomelk før jeg ble gravid, men nå bare MÅ jeg ha det!
Jeg er også på sjokomelk-kjøret. Fant heldigvis Litago Uten, som er omtrent samme næringsinnhold som lettmelk og har dermed null dårlig samvittighet :D

Ingen spesielle cravings på forrige, og foreløpig ikke noen nå heller :happy8 heller det at jeg har mindre lyst på søtt :)

Første gang cravet jeg kiwi og svisker. Hadde aldri likt svisker før! Andre gang fikk jeg dilla på lukten av nytørkede klær fra tørketrommelen. Jeg tørketromlet nesten alt av klær, satte på alarm til den var ferdig og satt i noen minutter og nøt lukten av tørr bomull :knegg: Har ikke hatt noen spesielle cravings enda i dette svangerskapet.

Sure druer var skikkelig digg nå. Ellers er jeg blitt ekstremt fysen på søtt. Har sykt lyst på kakao med krem, og sjokoladeis.

Back
Topp