Rare cravings..

M

Moderator Marte

Guest
Mange gravide opplever rare cravings i svangerskapet. Noen får dette tidlig, andre sent. Har du opplevd det? Du som har vært gravid tidligere, hadde du noen rare diller i forrige svangerskap?
 
Nei egentlig ikke. Med de 2 første fikk jeg cravings på ting jeg aldri hadde i hus der og da, alt fra sjokolade til frukt. Denne gang har jeg vært så kvalm at mat ikke frister men har fått skikkelig cravings på bakt potet ett par ganger når matlysten har vært litt til stede
 
Mest lukter. Har lyst å spise på nyvaskede kluter fra vaskemaskina. Syns lukten er så digg at jeg helst vil ha hodet helt inni maskina.
 
Ingenting, synes det er kjempe kjedelig :joyful: Jeg og forloveden hadde virkelig gledet oss til masse rare cravings men absolutt ingen har dukket opp.

Har fått helt avsmak på pizza da, det skjedde tidlig i graviditeten :depressed:
 
Søtsuget har vært stort i begge svangerskap. Er ellers ingen godtemons eller brusdrikker, men som gravid er jeg tydeligvis det :wacky:
 
Hm,det har ikke vært noe spesifikt, det endrer seg ofte fra dag til dag. Alt fra frukt, sjokolade og pålegg. Eksempler: pærer, klementiner, pepperkaker, fiskepudding som pålegg med ketsjup på, kaviar med gulost på, KinderMaxi, Kina sjokolade og mye annet..
 
Uff alt for mye.. Lukta på Vaske middel, jiff, røyk, bensin, haha uff ikke bra.. Mat,, så har jeg veldig lyst på sjokolade i de siste mnd, (noe jeg ikke liker så godt til vanlig)

Noe veldig rart er at jeg MÅ ha det heilt pent og vaska og ren på golve, åsså ve inngangen kan det være litt små steina fra barna og oss som går ut og inn, og det tåla ikke jeg, drar fram Støvsugeren flere gangen for dagen hahaha... Og jeg som sliten med bekkene og hoftene.. Hehe
 
Nei, verken denne gangen eller forrige gang har jeg hatt cravings. Kjenner at jeg har mer lyst på feks sjokolade, men ikke som i at jeg MÅ ha det NÅ. Forrige gang fikk jeg avsmak på favorittretten min, det har jeg heller ikke kjent noe til denne gangen, heldigvis!
 
Og i dag fikk jeg VELDIG lyst på snø. Altså - spise snø.
 
Back
Topp