Nei. Tok blodprøver og urinprøve på sykehuset på fredag klokka 14. De sa at legen fikk tilgang på svarene etter et par timer. Han lovet å ta kontakt i helga når han fikk svarene men har ikke hørt et pip.Har du fått svar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei. Tok blodprøver og urinprøve på sykehuset på fredag klokka 14. De sa at legen fikk tilgang på svarene etter et par timer. Han lovet å ta kontakt i helga når han fikk svarene men har ikke hørt et pip.Har du fått svar?
Nei. Tok blodprøver og urinprøve på sykehuset på fredag klokka 14. De sa at legen fikk tilgang på svarene etter et par timer. Han lovet å ta kontakt i helga når han fikk svarene men har ikke hørt et pip.
Ja satser på det. Men da må det være noe annet rart. Ekkelt er det hvertfall når det kommer kasta på meg i tide og utide.Det var jo litt dårlig da. Får håpe prøvene kom tilbake normale og derfor ikke stresser med å gi beskjed til deg.
Ja det er noe rart. Drikker mye og tisser ofte for føler meg tørst hele tiden. Drikker ikke så mye normalt sett. Når disse "anfallene" kommer føler jeg meg rastløs, vimsete, ukonsentrert og veldig skjelven. Det roer seg når jeg spiser. Går ikke på noe medisiner av noe slag.Er du mye tørst og tisser ofte da?? Det er jo tegn til høyt blodsukker. Om du ikke går på blodsukker senkende medisiner så kan det vel ikke være lavt blodsukker sånn hele tiden. Høres jo veldig rart ut. Har selv dia 1, men vet jo ikke. Du kan jo kjøpe deg sånne ketostix på apoteket, måler ketoner i urin. Når jeg har høyt blodsukker over tid så føler man seg jo litt slapp å skjelven men høres ikke ut som det heller. Merkelig. Håper du finner ut av det asap kan jo ikke gå sånn.
Hjelper det når du spiser da?
Ja har begynt å gå rundt med bananer i veska for når dette skjer så kommer det brått på. Må småspise ofte for å holde det unna. Går det mer enn 1 - 1,5 time mellom måltid så setter det igang. Noen ganger går jeg hele dagen å er skjelven og rar selv om jeg spiser også. Det roer seg men ikke alltid det blir helt borte. Har hatt dette før utenom svangerskap også men da har det gått laaaaang tid mellom måltider og det har da skjedd sjeldent. Mens nå skjer det hele tiden opp til flere ganger om dagen. Skikkelig ubehagelig.Sånn hadde jeg det i 3.trimester med førstemann. Følte som om blodsukkeret gikk rett i kjelleren og jeg måtte ha noe å spise med EN eneste gang! Gikk konstant rundt med noe å spise i veska. Denne gangen har jeg hatt det sånn fra jeg testet positiv men har blitt bedre og bedre for hver uke og nå skjer det kun om det går mer enn 3 timer mellom mat. Jeg har også lavt stoffskifte men hadde ikke det med førstemann. Er 13+3
Fikk svar fra legen nå. Det var ikke noe galt med blodsukkerverdier men jeg har visst lavt stoffskifte. Så må ta flere blodprøver i mårra.Sånn hadde jeg det i 3.trimester med førstemann. Følte som om blodsukkeret gikk rett i kjelleren og jeg måtte ha noe å spise med EN eneste gang! Gikk konstant rundt med noe å spise i veska. Denne gangen har jeg hatt det sånn fra jeg testet positiv men har blitt bedre og bedre for hver uke og nå skjer det kun om det går mer enn 3 timer mellom mat. Jeg har også lavt stoffskifte men hadde ikke det med førstemann. Er 13+3
Lykke til!Fikk svar fra legen nå. Det var ikke noe galt med blodsukkerverdier men jeg har visst lavt stoffskifte. Så må ta flere blodprøver i mårra.
I forhold til ferritin er det anbefalt i ditt tilfelle å ta 60 mg jern daglig fra uke 18-20 og ut svangerskapet, ifølge Helsedirektoratet (https://www.helsedirektoratet.no/re...8aaf1-ac10-41e5-9967-848dc1a85887-begrunnelse)Lykke til!
Viktig at det følges opp. Jeg har kun subklinisk hypothyreose men tar levaxin pga IVF og nå graviditet. 1 tablett hver kveld og ingen bivirkningen. Håper at det fikses like enkelt hos deg.
Måtte øke dosen i uke 4 men dagens prøve var helt ok. Så mine skjelvingen kan ikke forklares med stoffskifte.
Men ferritin kom tilbake med 21, som er ved nedre grense?
Tok nye prøver om torsdagen. Har ikke hørt noe mer. Aner ikke hva han skulle sjekke videre heller egentlig. Fikk bare beskjed om å komme bort å ta nye prøver siden de første viste lavt stoffskifte. Får sikkert svar over helga.@*Maya* har du fått noe mere svar etter prøvene dine?
Har vært bedre de siste dagene men blir fremdeles sjelven og rar innimellom. Men ikke så kraftig som for et par uker siden.åh men bra de sjekker videre da Hvordan går det med formen - har den blitt bedre?
Hvordan går det med stoffskiftet @*Maya* ?
Jeg tar prøver hver 4.uke og må justere hver gang. TSH har gått fra 0,44 til 0,27 på de siste 4 ukene og jeg har masse energi nå. Om det er pga 2.trimester eller endringene i stoffskiftet vet jeg ikke.
Antar at legen min ringer meg på mandag og ber meg justere dosen levaxin, men trives godt med energinivået nå