Rar mage før fødsel?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Tror ikke jeg skal føde heeelt ennå, men har merket de siste dagene at uansett hva jeg putter i meg, F.eks vann, så blir jeg dårlig i magen med en gang og fått mye mer luft i magen. Er det flere som har det sånn? Siste mnd har jeg nesten ikke hatt noen annen reaksjon på mat eller drikke enn halsbrann, men nå føler jeg magen er helt på bærtur.

Er mange som sier de har fått "fødemage" i dagene før fødsel ja, at tarmen tømmer seg godt før fødsel. Kan ikke huske å ha hatt det med de to første. Nå har det variert i flere mnd, kan gå ett par uker med skikkelig treg mage (4-5 dager mellom hver gang jeg bæsjer) og så plutselig ha dårlig mage i ei uke hvor jeg er på do mange ganger daglig. Helt uavhengig av hva jeg spiser.

Jeg reagerer også med halsbrann på nesten alt jeg spiser. I tillegg har jeg vært dårlig i magen i snart to uker. Kan tømme tarmen flere ganger for dagen hver dag. Hvis dette skal vare i tre uker til, så går toalettpapir utgiften ganske mye opp. Hehe

Er ganske stabil endlig blitt. Halsbrannen tar knekken på halsen, men jeg kan spise litt som normalt igjen;)

Er ofte på do, men ikke unormalt heller da baby presser mer på baken jo tyngre den blir :) er nok ikke noe i gjærde her!

Men kanskje hos deg?Spennende da:)

Går som regel ikke på do mer enn én gang, kanskje to innimellom. Men det går ikke uten at jeg sitter med beina høyt opp, selvom jeg ikke har hard mage :p så trangt der nå :p Hehe

Ja! Ååå kommer sikkert til å bli kjempe misunnelig på første mann ut her! Blir spennende å se hvem som føder først. Er jo flere som det virker som ikke er langt unna nå :o :D

Jeg kan ikke huske å ha hatt sånn løs mage før de andre fødslene så hver gang det skjer nå blir jeg super glad og vente på at noe mer skal skje.

Husker jeg sprang endel på do i forkant av de andre fødslene. Iallefall en av de, selv om jeg ikke husker hvilken! :-P
Spennende fase vi er inne i nå!
Noen av dere kan vi jo faktisk begynne å heie litt på også etterhvert!

Tenkte på det her før i dag! Har vært ekstremt hard i magen nesten hele veien, men nå er det på grensen til løs mage. I tillegg er det mye mer press i bekkenet nå, og det føles som om babyen er langt nede. Iallfall ikke i nærheten av ribbeina, slik som forrige var! Men er bare 35+1 da, så litt tidlig enda! :)

Ikke helt fast avføring her, men tror mer der skyldes dårlig kost enn fødsel :-P Men håper hun venter til januar jeg da.......

Jeg fikk "fødemage" med eldste, men det var samtidig som riene kom. Diaré og heftige rier. Gøy...

Våknet nå til skikkelig høy romling i magen, og ikke fordi jeg er sulten...! Skikkelig diaré!!! Men skylder på kebabpizza i går kveld :-P

Jeg har også løs mage og hatt det i 2 ukers tid, kan gjerne bli normalt igjen nå :P er hvertfall på do 2-5 ganger om dagen! :o

Er det ikke sånn at tiden før fødsel blir gjerne magen rar fordi den liksom tømmer seg før det store skjer? :)

Jeg har også hatt løsere mage denne uken, men natt til igår ble jeg kvalm i tillegg,,og igår kveld fikk jeg skikkelig diaré. ( Sorry detaljene )
Men siden det er akkurat den omgangsyken som går her i nærområdet for tiden, så tror jeg egentlig at det er den som gjorde det.
Men husker jeg sprang på do 4 ganger dagen før fødselen med nr 1 eller nr 2. Tror det må ha vært med nr 2, for med nr 1 fikk jeg klyster husker jeg. En opplevelse som ikke frister til gjentakelse! :-P

Back
Topp