Rar liggestilling

Bøtteknott

Forelsket i forumet
Når jeg sitter i gyngestolen i stua (den jeg ammer og vugger henne i) sover babyen min veldig ofte på meg eller i fanget mitt oppå ammeputa. MEN hun har én sovestilling hun foretrekker over alle andre, og som hun åler seg frem til fra de fleste liggestillingene, og det er i nedoverbakke med hodet liggende på armlenet og resten av kroppen oppover. Må holde henne godt fast i kroppen i tilfelle hun skulle sparke fra med beina og stupe fremover. Hun bruker virkelig krefter på å få ligge sånn, og jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være behagelig, spesielt siden armlenet er laget av tre. Må lirke et pledd imellom i blant, fordi JEG synes det ser fælt ut. Dessuten tenker jeg at det må være ubehagelig med blodtilførselen og er litt engstelig for at det kan være farlig på noen måte, men selv storkoser hun seg.

Er det babyatferd jeg synes er litt snodig pleier jeg å google det, men i dette tilfellet finner jeg ingenting om det. Er det noen andre som har like snåle babyer? :) Lurer veldig på hva som kan være årsaken og om det er grunn til bekymring. Hun sliter ofte med magevondt, men da pleier hun jo å gråte. Hvis ikke ville det vært en sannsynlig grunn at hun ville ligge med rumpa høyt.

Hehe, må le :)
Men promper hun en del? Kan jo likne litt på det lege kaller for prompestilling (se bilde) , da er jo også hodet en del lavere enn mye av kroppen... Ville kanskje spurt på helsestasjonen en gang du er innom, men ville ikke vært superbekymra :)

ImageUploadedByBV Forum1472229612.808436.jpg

Hehe, må le :)
Men promper hun en del? Kan jo likne litt på det lege kaller for prompestilling (se bilde) , da er jo også hodet en del lavere enn mye av kroppen... Ville kanskje spurt på helsestasjonen en gang du er innom, men ville ikke vært superbekymra :)

Vis vedlegget 193421
Hun prøver i hvert fall, så kanskje. :) Har en del kolikktegn, bortsett fra det med gråting i tre timer, for jeg tror ikke det er så mye gråting i løpet av et døgn. Men når hun driver og trøkker er det ganske tydelig, og ofte akkopagnert med pipegråting og stønnelyder. Og da er det for eksempel helt krise å legge henne på ryggen hvis hun er våken. :) Så jeg mistenker at hodet-ned-posituren kan være et slags førstetegn før magen blir vanskelig og hun begynner å streve. Men kan alltids høre med helsestasjonen om de har noen ide om dette. :) Takk for tips!

Lillebror har også styrt på sånn :)
Han sleit med mye mageknip, luft og gulping. Men så fikk jeg korrigert han. Han var veldig skjev i hoftene og nakken. Det ble mye bedre etterpå.

Lillebror har også styrt på sånn :)
Han sleit med mye mageknip, luft og gulping. Men så fikk jeg korrigert han. Han var veldig skjev i hoftene og nakken. Det ble mye bedre etterpå.
Var du hos kiropraktor med han? Var det bare én side han foretrakk? Hu her slenger seg til begge sider.

Var du hos kiropraktor med han? Var det bare én side han foretrakk? Hu her slenger seg til begge sider.
Han hadde en favoritt side ja. Merket det på ammingen spesielt for, jeg ble ikke kvitt sårheten.
Jeg var til en behandler som bruker posturologi. Det er mer skånsomt enn kiropraktor behandling. (Vi har ikke kiropraktor her)

Han hadde en favoritt side ja. Merket det på ammingen spesielt for, jeg ble ikke kvitt sårheten.
Jeg var til en behandler som bruker posturologi. Det er mer skånsomt enn kiropraktor behandling. (Vi har ikke kiropraktor her)
Posturologi har jeg aldri hørt om før. :) Har ikke merket noe til at hun kan ha en favorittside, men kommer til å være litt obs på det. :)

Min har også en favorittside. Jeg prøver, på oppfordring fra helsesøster, å holde ham og å legge ham sånn at han får snudd seg mot den andre siden også, men det funker bare når han sover. Han snur seg ikke mot det han egentlig synes er mest interessant, stritter imot når jeg snur på hodet hans, eller vrir tilbake med en gang. Kanskje vi også må vurdere kiropraktor eller noe hvis ikke det blir bedre.

Back
Topp