Raping

Sorriso91

Betatt av forumet
Desemberlykke2017
Heisann,

Hvordan gjør dere det med raping når de sovner etter amming ?

Når jeg løfter han opp så våkner han alltid også tar det en stund før jeg får lagt ham igjen. Og om jeg ikke gjør det så får jeg så dårlig samvittighet over at jeg kanskje er årsaken til at han får vondt i magen senere
 
Om hun sovner så raper hun ikke. Noen ganger tar jeg henne opp og legget henne over skulderen, men som regel sover hun tungt og raper heller ikke. Om vi ligger og ammer hender det hun raper underveis (hun ligger på siden), også sovner hun.
Noen ganger raper hun når hun våkner igjen og.
De små har gjerne masse luft i magen uansett, og det kommer som regel ut den ene eller andre veien uansett [emoji6]
 
Litt etter som,egentlig.. ikke noen fasit
 
Sovner han under amming nattestid så raper jeg ikke. Da tenker jeg at han er såpass avslappet at han ikke plages av luft.
 
(Sniker)

Babyer har vondt i magen innimellom/ofte, sånn er det bare. Massere ryggen og kobbe med beina når han våkner, så kommer lufta ut andre veien. Babyen sover ikke om den har ubehag, og luften kommer ut av seg selv etterhvert. Ikke pes med det, det er nok av andre ting å bekymre seg om som nybakt mor. ;)
 
Pleier heller ikke rape henne om hun sovner og sover tungt. Prøver å legge henne over på skulderen, men kommer ikke noen rap som regel når hun sover så tungt. Pleier ofte å ta henne opp for en rap om hun kaver og så legger henne til igjen for mer spising
 
Hu her raper ikke, uansett om vi prøver.. kan komme en rap en sjelden gang, men sliter ikke med mye luft heller :)
 
Raper henne hvis hun viser behov for det. Det skjer gjerne midt i måltidet, etter den værste utdrivningen da hun svelger mye luft når det kommer mye melk. Om natten raper hun som regel ikke.
 
Jeg raper heller ikke om han sover. Tenker det er viktigere at han sover. Min raper heller ikke når han sover så tungt,så ingen poeng i å vekke han for ingenting. Det hender at han våkner å griner,å når jeg da løfter han opp,så kommer det en rap. Så han styrer det litt selv:)
 
Opplevde å få spørsmål nå i jula om jeg ikke skulle få frøkna til å rape når hu nettopp hadde sovna.. jeg vekker ikke en sovende baby for å rape, hvertfall ikke når hu er så overtrøtt fra før.. da får hun rape når hun våkner, eller bare fise det ut [emoji28]
 
sovner hun, så raper jeg ikke så mye. Har prøvd, hun halvdøser på skulderen da, men ikke snakk om at det kommer noen rap. Så det prosjektet har jeg gitt opp, er kun om hun er lys våken det kommer noe.
 
Back
Topp