Raping etter mat?

Lillehvitveis

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Hei!
Jeg har en gutt på 17 dager, og ammer. Hver gang han spiser, sovner han ved brystet når han er forsynt. Skal jeg virkelig vekke han for å få opp noen rap? Hva er deres erfaringer?
Han promper en del, så lufta kommer ut virker det som!
Det ser ikke ut til at han har problemer med luft i magen heller, han er rolig og fornøyd, og sover som regel et par- tre timer etter hvert måltid.
Har ikke hørt noe om dette på barsel eller på hjemmebesøk av helsesøster, så jeg har egentlig ikke tenkt at det er så nøye, før min far lurte fælt på hvorfor det ikke var noe fokus på det, slik som det var for 20- 30 år siden da vi var små.
Noen som har erfaring og kunnskap om dette? :-)

Det er ikke alle som har like stort behov for å få rape. Husker jeg hadde samme dilemma med vår første, spesielt fordi hun ikke sovnet utenom ved brystet, så når jeg først hadde ammet henne i søvn, måtte jeg da gjerne amme ganske lenge på nytt igjen om jeg tok henne opp for å rape. Så det ble til at jeg prøvde å la være, og med henne gikk det helt bra. Lillebror blir veldig urolig om han ikke får rape, han svelger mye luft, og har ved noen anledninger hatt vondt i magen. Så vi er nøye på å rape ham. Men han tar også smokk og sovner greit etter raping, så det er ganske annerledes med lillebror generelt sett. :p

Her blir hun urolig om hun trenger å rape. Sovner hun ved puppen vekker jeg ikke henne :)

Jenta mi raper bare av og til, første to ukene ikke i det hele tatt :) spurte om dette på barsel, og de sa det ikke var nødvendig uten at behovet var der :)

Min sovner stort sett ved amming, og de gangene han ikke gjør det, slipper taket og virker misfornøyd så er det ofte pga en rap. Sover han og er fornøyd, så vekker jeg han ikke for rapens skyld ;)

Back
Topp