Rape?

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Noen som har noen gode råd til å få mini til å rape? Prøver alltid etter mat men kommer bare en skjelden gang, ser hu er litt ukomfortabel til tider så skulle sikkert ha ut mer luft men det kommer ikke noe.

Gi barnet til mannen? :p
Det gjør jeg, han får det alltid til, mens jeg får det sjeldent til :D
Så babyen får rapet mest når han er hjemme fra jobb ;)

Ikke noe utover det normale . Bruke lang tid.. barnet over skuldren og stryke/banke lett på ryggen. Her var det lite i begynnelsen, men kommet seg veldig nå.. i starten var det helst etter flere stillingsendringer.. måtte liksom lede lyfta ut.. dvs side, rygg, mage og oppreist og da kom rapen..

For at luften skal komme ut må luftrøret være helt rett, og det er det som er vanskelig mange ganger, fordi babyen krummer ryggen liksom. Prøv å rett ut ryggen og stryk helt fra rompa og opp. Det kan hjelpe :)

Jeg gjør det samme som blir sagt over her. Men pappaen bumper henne litt opp og ned i fanget før han legger henne opp til skuldren og da raper hun alltid med en gang :p

Dere som ammer liggende på natta, hvordan får dere dem til å rape liggende? Jeg vil helst ikke løfte henne etter amming for da våkner hun! :o så jeg har egentlig bare latt henne sove, men da blir hun ofte veldig urolig på morningen og fiser masse og trykker...

Jeg orker ikke å få han til å rape på natta når jeg ammer liggende. Burde sikkert gjort det,for han sliter med magevondt. Er nøye med det på dagen da. Hender hvis jeg må bytye bleie etter mating at det kommer en rap da.

Dere som ammer liggende på natta, hvordan får dere dem til å rape liggende? Jeg vil helst ikke løfte henne etter amming for da våkner hun! :o så jeg har egentlig bare latt henne sove, men da blir hun ofte veldig urolig på morningen og fiser masse og trykker...

Rapes ikke om vi ikke flytter babyen over i sin egen seng. Jeg vekker ikke en sovende baby :p

Dårlig til å rape her også. Kan noen ganger hjelpe å legge han ned for å så løfte han opp igjen, da har det kommet en stor rap noen ganger ;)

Jeg holder han i ene arm og vender han på siden og stryker nedenfra og oppover på ryggen et par ganger, vender og gjentar på andre siden. Deretter holder jeg han loddrett oppover og stryker på rygg. Fungerer hver gang! Ble tipset av jordmor

Følger denne!
Lite raping her også, men er bare 2 uker.

Jeg holder han i ene arm og vender han på siden og stryker nedenfra og oppover på ryggen et par ganger, vender og gjentar på andre siden. Deretter holder jeg han loddrett oppover og stryker på rygg. Fungerer hver gang! Ble tipset av jordmor
Skal testes! Men hvordan få ut fisen?

Av og til raper han faktisk mens han ligger på siden, men ellers får jeg han ikke til å rape på natta. Han har aldri luftsmerter, så tenker det går bra. ;)

Skal testes! Men hvordan få ut fisen?

Hehe vi har et rituale som vi gjør ivertfall når vi mistenker han skal ha avf. Sykler med føttene, Samler føttene og presser mot magen, stryker han på magen med klokka og tørker lett rundt endetarmsåpning for å stimulere....gjentar flere ganger....dersom det har vært noe avf har det ivertfall kommet da etter en kort stund, tenker det samme kan gjelde for luft i magen?

Tar henne ikke opp for å rape etter mat på natta, da er hun stort sett så søvnig at det er rolig spising uten å svelge så mye luft også sovner hun som regel når hun har spist ferdig. Er ikke alltid jeg får ut noen rap på dagtid heller, men er i alle fall nøye med å prøve. Hun sier som regel fra ganske greit selv når det er luft som skal ut, da blir hun veldig kavete. Andre veien kommer lufta av seg selv. Fiser som en voksen mann, helt utrolig lille skrotten :D

Back
Topp