Rape en sovende baby..

Netta-Mor

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Jeg sliter med å få rapet jenta mi når hun er kjempe trøtt..
Hun skal rape 2x pr flaske og første rapen går greit da hun blir litt grinete og våkner av at jeg tar vekk melken..
Men når hun er ferdig spist er hun så trøtt at det er klin umulig å få rapet henne! Dette er mest om natten assa.. Kan gå med hun på skulderen i det uendelige eller ha hun "sittende" over mine ben.. Men så lenge hun ikke hjelper til går det ikke..
Hvis jeg da dropper rapen og legger hun til å sove blir det veldig avbrutt søvn med gulping og hun brekker seg og er urolig..
Noen andre som sliter med samme og har noen tips og råd? :)
 
Mater du henne mens hun ligger? Har du i så fall prøvd å legge henne litt over på siden og klappe på rumpa? Det bruker jeg å gjøre :) da pleier det å komme rap
 
Jeg setter henbe litt opp som om hun sitter og lener henne framover så hun får press på magen:) funker innimellom
 
Legger over på siden og stryker/klapper på ryggen til det kommer en liten rap :)
 
Min får pupp, så prøver ikke å få ham til å rape om han sovener. Raper han kun om han blir litt urolig.
 
De anbefalte meg at jeg kledde av han til bleia, slik at han ikke sovna mens han fikk mat, for da ble han ikke så varm og søvnig, men når vi ammer om natten sovner begge to, så han får ikke rapa, men han blir ikke urolig enda heller da så
 
Jeg setter henbe litt opp som om hun sitter og lener henne framover så hun får press på magen:) funker innimellom

Dette har jeg prøvd. Fungerer kjempe bra så lenge hun er våken :) faktisk bedre enn på skulderen. Men når hun er så trøtt bare henger hun med hodet og "sperrer" inne rapen :(
 
De anbefalte meg at jeg kledde av han til bleia, slik at han ikke sovna mens han fikk mat, for da ble han ikke så varm og søvnig, men når vi ammer om natten sovner begge to, så han får ikke rapa, men han blir ikke urolig enda heller da så

Er det mindre viktig å rape om man ammer enn med mme? Min får mme :)
 
Synes også det er kjipt å vekke baby for å rape når hun har sovnet under amming, men det er det beste for hvis hun ikke får rapet gulper hun mer og det er ikke gøy når vi har lagt oss. Hun sovner som regel fort etter et par raper uansett og da virker det som hun sover bedre også :)
For oss funker det best å stå med henne inntil brystet mitt og klappe/stryke på ryggen og humpe svakt opp og ned med mine ben :)
 
Back
Topp