"Rangle" i hjemmelaget leketøy...?

Sanrt tre

Elsker forumet
Tenkte jeg skulle hekle en liten marihøneleke jeg fant oppskrift på.
For at det skal være en gøy babyleke vil jeg ha noe inni som lager lyd.
Var på en hobbybutikk i dag, men der kunne de ikke hjelpe... De hadde noen små bjellegreier, men dama i butikken mente at når jeg fylte leken med vatt, så ville den ikke lage lyd lenger[8|]

Noen som har tips???

Hvis det er lukkede bjeller, vil de rangle selv om du fyller leken med vatt. Men jeg brukte en slik rangleting som jeg tok ut av en annen leke han hadde liggende, som kosta en tier. Det var bare en liten boks med et par kuler i, men det er samme som de pleier bruke i de fleste leker. Så enten kunne du jo kjøpt en slik billig-leke og tatt "rangleren" ut av den, eller bare laget en selv. Hvis ikke får du jo kjøpt brumlelyd-lager på hobbybutikkene, det kan vel også kanskje brukes? Lykke til i alle fall![;)]

jeg bruker den som er inni kinderegg og fyller den med endten ris, makaroni eller sukker.
funker veldig bra det ihvertfall. Makaroni lager mest lyd

ORIGINAL: LilleMusMei

jeg bruker den som er inni kinderegg og fyller den med endten ris, makaroni eller sukker.
funker veldig bra det ihvertfall. Makaroni lager mest lyd

Takk!!![:D]

Spurte på generell også, og der var det ei som foreslo dette med kinderegg. Men kom ikke på at jeg kunne fylle den med "gratis" ting jeg hadde i huset! Tenkte jeg nok en gang måtte på hobbybutikken og kjøpe ei bjelle! (Og da var jo den andre ideen med en billig leke minst like enkel![;)])
Men da blir det makaroni og kinderegg![8D]

Viss jeg får til å hekle denne marihøna da![;)]

Tenkte det skulle være en litt personlig tilleggsgave til niesa mi! Kan vel ikke ta så lang tid å hekle... Sånn utenom at jeg ikke kan hekle da[:-]

ORIGINAL: viva
Takk!!![:D]

Spurte på generell også, og der var det ei som foreslo dette med kinderegg. Men kom ikke på at jeg kunne fylle den med "gratis" ting jeg hadde i huset! Tenkte jeg nok en gang måtte på hobbybutikken og kjøpe ei bjelle! (Og da var jo den andre ideen med en billig leke minst like enkel![;)])
Men da blir det makaroni og kinderegg![8D]

Viss jeg får til å hekle denne marihøna da![;)]

Tenkte det skulle være en litt personlig tilleggsgave til niesa mi! Kan vel ikke ta så lang tid å hekle... Sånn utenom at jeg ikke kan hekle da[:-]

*KNIS* Hehe! Lykke til![:D] Høres ut som en veldig søt leke.[:)]

kan du ikke legge inn bilde av den når den er ferdig da!!!!
har sååååå lyst å se den! høres veldig søt ut

Skal gjøre det! Om den blir ferdig da[:-]
Kom plutselig på at jeg skulle strikke noen lange sokker til søstera mi i går[;)] Ble ferdig med en, så må ta den neste i kveld.... Så er det hekleprosjekt etter det... Og har en plan om noen tova fingerdukker også[8|] Skulle vært minst ei uke til jul[:)]
Fant ut at jeg kanskje skulle bake litt også.... Så nå er det tusen ting på en gang her![:D]

Back
Topp