Ramzi-metoden

MaiMamma2015

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
♡ Maibarna ♡
Oktoberlykke 2019
Har dere hørt om Ramzi-metoden? Den sier at ett ul-bilde fra før uke 7 kan fortelle om det blir gutt eller jente, avhengig av om embryoet ligger på venstre høyre side, og at det skal være 97% sikkert (selv om det ikke er vitenskapelig bevist).

https://www.google.no/amp/s/duermamma.no/ramzi-metoden-for-a-finne-ut-hva-babyens-kjonn-er/amp/

Jente er på venstre og gutt er på høyre, ved innvendig UL. Ved utvendig så må alt speilvendes.

UL bilde fra forrige svangerskap viste ett embryo på høyre siden, og jeg fikk gutt. Denne gangen viser det også gutt, gitt :D

Hva med dere? Hva sier deres TUL bilder?

Gutt! Det blir spennende å se, det er nemlig det vi tror også :)

Midt i her :knegg: Det kommer jo veldig an på vinkelen proben er på livmoren og hvilket bildeutsnitt det er. Så jeg er passe skeptisk.. :p

Midt i her :knegg: Det kommer jo veldig an på vinkelen proben er på livmoren og hvilket bildeutsnitt det er. Så jeg er passe skeptisk.. :p
Haha ja man må få riktig utsnitt da, hvis ikke så er det jo håpløst. Men noen ligger i midten også da. Uansett morsomt at det har stemt på 97% av 5000 bilder :P

Såvidt jeg kan se på utallige tidlige ultralydbilder jeg har fra tidligere svangerskap, så har dette stort sett stemt på alle. Vi har mistet flere jenter, og det ser ut som de ligger til venstre. Da tilsier tidlig ul denne gangen gutt (om jeg leser ultralydbildet rett, den kan også være høyt oppe og midt i).;)

Føler meg passe dum nå men det er altså fosterets plassering i fostersekken, eller?

Dette skjønte jeg lite av. Hvilken vei ligger min? :)

Vedlegg

• FB0D1B22-72D9-4468-BA2A-A5A6AF9E49A1.jpeg
    FB0D1B22-72D9-4468-BA2A-A5A6AF9E49A1.jpeg
    32 KB · Visninger: 112
Hadde utvendig UL, og da ser vi embryoet på høyre side. Det tyder altså på jente?

Vedlegg

• 3B1EEE19-0381-46BA-832A-A559E0DF3CBA.jpeg
    3B1EEE19-0381-46BA-832A-A559E0DF3CBA.jpeg
    27,6 KB · Visninger: 55
Såvidt jeg kan se på utallige tidlige ultralydbilder jeg har fra tidligere svangerskap, så har dette stort sett stemt på alle. Vi har mistet flere jenter, og det ser ut som de ligger til venstre. Da tilsier tidlig ul denne gangen gutt (om jeg leser ultralydbildet rett, den kan også være høyt oppe og midt i).;)
Blir spennende å se da om denne Ramzi har rett :D

Bli spennende å se!!!!:) både den kommende pappen og kommende mormoren tror også det blir jente. Egentlig jeg også, men sist jeg var sikker på jente fødte jeg en gutt :joyful:
Hehe ja da blir det spennende å se :P vi har en gutt fra før og skulle gjerne hatt en jente nå, men mannen har guttefølelse, Ramzi-metoden sier gutt, kinesisk fødselskart sier jente, jeg hadde jentefølelse men nå vet jeg ikke altså :P blir en av delene uansett :hilarious:

Hehe ja da blir det spennende å se :p vi har en gutt fra før og skulle gjerne hatt en jente nå, men mannen har guttefølelse, Ramzi-metoden sier gutt, kinesisk fødselskart sier jente, jeg hadde jentefølelse men nå vet jeg ikke altså :p blir en av delene uansett :hilarious:

Her sier kinesisk fødselskart gutt. Forrige gang sa det jente (men ble jo gutt). Så får se, som du sier er det jo en viss sjanse for at det blir en av delene :D

I livmor/fostersekk? Er det ikke samme greia? :p
Jo:oops::hilarious: eller nei..
Fostersekken er jo hinnen som er fylt med vann der babyer er, livmoren er jo ja, livmoren:hilarious: men sikkert ett fett:bag:

Så i følge denne metoden venter vi to gutter.. Blir spennende å se :)

Back
Topp