Raclette

Snør :D saus er aldri feil, bare aldri kommet på å bruke det.

snør, smør, samma greia, eller???? :p

Jeg ble faktisk litt fornærmet da mine saus elskede barn ikke engang smakte på sausen jeg hadde laget... Smeltet ost var tingen.

Raclett er så greit her hjemme, alle får noe de liker oss vi sitter iallefall ett par timer ved bordet sammen

snør, smør, samma greia, eller???? :p

Jeg ble faktisk litt fornærmet da mine saus elskede barn ikke engang smakte på sausen jeg hadde laget... Smeltet ost var tingen.

Raclett er så greit her hjemme, alle får noe de liker oss vi sitter iallefall ett par timer ved bordet sammen
Det har ikke ungene mine tålmodighet til. Ikke sist vi prøvde i alle fall.

Men det er fint for voksne som sitter lenge og spiser og skravler

Lenge siden sist.

Jeg liker tomat, oliven, bacon, brie og diverse oster, sukkererter, brokkoli, rødløk (og div grønsaker), hvitløksdressing, druer og en frisk og lett salat ved siden av. :)

Det ble veldig godt, og jeg er stapp mett!! Tok indrefilet, chorizo, bacon og scampi, pluss grønnsaker og brød :) Nam! ImageUploadedByBV Forum1451762649.618350.jpg

Hvor kjøper man sånn ost og sauser ?

Vi pleier å ha indrefilet, paprika, rødløk og sopp...og ost selvfølgelig. Så har vi fløtegratinerte poteter ved siden av :) Men hvilken ost er det dere pleier å bruke?

Pleier å lage halvferdig potetgrateng (kokte poteter i fløte) gjør de ferdig i skuffene til racletten med ost på toppen.... Loff med hvitløksmør i skuffer, champignong eller salatkylling i skuffer, ost, bacon, pannekakerøre i skuffer. Asparges, coctailtomater, kjøtt, kylling, kjøttboller på toppen . Blir mye smør, ost og fløte, så føler ikke at vi trenger saus...
Jo! Også pleier jeg å ha små, hele champignonger som jeg tar stilken av (så det blir et hulrom) og fyller de med hvitløkspaté.... I skuffene... Snadder!

Prøvde å få tak i raclette på Elkjøp men det hadde de ikke... Har hatt lyst på det i åresvis nå. Spiste det masse som lørdags kos som barn :)

Savner det!

Jeg har aldri spist det!

Hvor kjøper man sånn ost og sauser ?
Vi pleier å ha indrefilet, paprika, rødløk og sopp...og ost selvfølgelig. Så har vi fløtegratinerte poteter ved siden av :) Men hvilken ost er det dere pleier å bruke?
Kjøpte osten og sausen på meny. Det heter racletteost, og man får det enten i ostedisken hvor du velger hvor mye du vil ha selv, eller kjøper ferdig kuttet i kjøledisken bare :) Man kan jo bruke hvilken som helst ost da, men jeg synes den ordentlige racletteosten er best :)

Back
Topp