Røyksugen ja!!

Kaosbarn ilf.

Elsker forumet
Har holdt meg fra røyken i et år nå... Jenta mi begynner å bli stor, 6 mnd snart.. Jeg vil røyke...!

Men jeg ammer enda da..

Men det er vel ikke så ille å røyke litt nå, når hun er blitt så stor? Var vel verre hvis jeg gjorde det når hun var nyfødt & lita?

(Leier etter unnskyldning som sier det er greit å røyke litt selv om man ammer..)

[:o][&:][X(]

for det første gratulerer med å ha holdt deg i over 1 år[:)]
for det andre er det ikke lurt å skrive om røyk og amming her på bv...haha[8D]
og for det 3 så er det jo egentlig manger her i verden som røyker selvom de ammer,de sier vel det at de helst skal ta en røyk rett etter amminga?

for det fjerde; masse lykke til[:)]

Da skal jeg fortelle deg at jeg røyka nettopp, og det var ikke godt i det hele tatt. Nå sitter jeg her med en ekkel smak i kjeften, gule tenner, sotete lunger og noen kroner fattigere..[8D]

Er ikke for å tirre noen altså... [&o]

Hvis røyken er så viktig så kan du jo kutte ut ammingen..

Forstår deg kjempegodt, men du har holdt deg i 1 år!!! Du har vært kjempeflink, ikke begynn igjen!

Neeei, vil ikke slutte helt med ammingen enda.. Hun tar ikke flaske da... så..

Men merker hun er mindre interessert i puppen enn før.. er blitt mindre melk. Skjønner at det blir vel ikke akkurat mer melk av å røyke..

Jeg hadde enten ventet, eller kuttet ut ammingen.. Stoffene fra røyken blir værende i melken ganske lenge.. Men det er ditt valg..

Du kan jo prøve å forsiktig trappe ned med ammingen å innføre flaske. Ikke fordi du vil begynne å røyke, men for at barnet skal få nok mat. Og vil du røyke og amme så fåreslår jeg at du røyker rett etter du har ammet. Jeg begynte å røyke da jeg sluttet å amme. Jeg hadde aldri nok melk alikevell, så for meg var det helt natulig å gå over til flaske. Vell å merke: IKKE for at jeg ville røyke at jeg sluttet med ammingen. Bare så det er sakt [8D]

Men hun skjønner ikke at hun skal SUGE av flaska hun... [8|]

Kan ikke forstå noe annet enn at hun er mer sulten etter å ha ammet.. Men vil likevel ikke ha flaske.
Men hun får grøt/frukpure/middagsglass også da.

ORIGINAL: Kaosbarn ilf.

Men hun skjønner ikke at hun skal SUGE av flaska hun... [8|]

Kan ikke forstå noe annet enn at hun er mer sulten etter å ha ammet.. Men vil likevel ikke ha flaske.
Men hun får grøt/frukpure/middagsglass også da.

Hmm. Så rart. Tar hun smokk da? Kan jo være at hun ikke liker den erstattningen du gir henne. Har du prøvd velling?

ÅÅÅ GUD så FLINK du er!!![:D][:D]
Skulle ønske jeg var like flink!
Hold uuuut - prøv å tenk på økonomien, helsa di osv!!
COME OOON!!![:D][:D]

keep up the good work!!! [:D]

Duuuu!? Slutt med det tullet!
Jeg begynte å røyke igjen når snuppa var 6 mnd. Først bare en røyk på kvelden. Så ble det flere så da satt jeg meg en regel om at jeg KUN røykte mens hun sov og aldri før amming. Så begynte snuppa å sove mindre så jeg bestemte meg for at hun skulle ALDRI få se meg røyke... så ble hun for stor til å akseptere at mamma sto utenfor balkongen.... Til slutt begynte jeg å røyke for fullt igjen og måtte akseptere at jeg var blitt en røyker igjen.

Jeg angret så bittert!!! Etter 2 uker med lov å røyke som jeg ville så skjønte jeg hva jeg hadde gjort!! Jeg var virkelig oppriktig lei meg. Jeg brukte et halvt år på å manne meg til å slutte igjen. Sluttet og glapp. Sluttet og glapp...

Den driten tærer så på!!! Åslutte om og om igjen og alltid måtte innse til slutt at man faktisk ikke klarer det.

Så for siste gang, for 6 uker siden I DAG, sluttet jeg for siste gang! Og jeg er så overlykkelig med å ha klart det og jeg merker det på hver eneste celle i min kropp at nå er det slutt for altid! ALTID! OFte jeg får røyke sug åååååja! Men jeg klarer endelig å snakke fornuft i meg fordi jeg ønsker ikke det helvetet lenger!!

Den ène røyken du nå har lyst på kommer kanskje til å smake deiiiiiilig. Kanskje nr 2 og til og med kanskje nr 3 og... men så er det slutt på den ordentlige nytelsen... og da er du slave igjen...

Beklager langt svar men jeg er virkelig engasjert her fordi jeg har vært der! Sender bort massevis med støtte og oppmuntring med håp om at du klarer deg uten![:)]

og jeg fortsetter: Det knuser hjertet å stinke røyk rundt de små - å føle at man må vaske seg hele tiden, å ikke nyte det å kose med dem fordi man vil ikke smitte dem av den stygge lukten.... Jeg var blitt veldig tung i humøret av den dårlige samvittigheten og de tankene på hvor dårligt forbilde jeg var for min datter....

ALdri aldri aldri aldri aldri mer skal jeg invitere denne driten til mitt hjem og mitt barn!

Jeg var også så dum at jeg begynte igjen........ HOLD UT ikke begynn igjen!!!

Ikke begynn igjen, du har jo klart å være uten i 1 år. ETT ÅR!!!
Flink er du[:)]

ORIGINAL: Diddij

Ikke begynn igjen, du har jo klart å være uten i 1 år. ETT ÅR!!!
Flink er du[:)]

[:D]

Jeg ville ikke begynt å røyke mens jeg amma, men det er jo meg da. Men kjenner til røykesuget da, snart to år siden jeg slutta og suget er fortsatt der[:'(][&:]

Back
Topp