Røykslutt

HappyHippie87

Betatt av forumet
Mange her som er/var røykere? Jeg har røyka til nå men i dag starter røykeslutten. Er spent på hvordan dette skal gå, men vil så gjerne at det skal gå bra pga den lille spiren.
Tar gjerne imot tips og råd og ønsker gjerne å høre andres erfaringer både på godt og vondt :)

Lykke til! Veldig bra at du slutter!
(har aldri røyket selv, så kan ikke uttale meg, men vil bare si at jeg heier på deg!)

Det er ingenting som hjelper, man må bare slutte og sånn er det :) Slutta appen funket for meg, pluss støtte fra sambo. Nå sluttet jeg med snus en god stund før graviditeten da, men nesten verre når man ikke har noen "grunn", du kan jo tenke på babyen som vokser inni magen og hvor godt den har av at du slutter :) Jeg heier på deg!

Har røyka før begge svangerskap, og denne gangen snusa jeg i tillegg. Men slutta tvert etter positiv test. Men intet annet ville vært motivasjon nok til å slutte, enn ett barn i magen.

Jeg snuste og klarte fint å slutte med en gang jeg fikk positiv test ;) Det var ingen problem, tenk så mye skade den lille i magen kan få og jeg hadde aldri gitt en snus til ungen min utenfor magen! Lykke til, det klarer du :)

Jeg sluttet å røyke for litt over et år siden. Bestemte meg når jeg kjøpte en pakke røyk at dette var den siste. Så når den var tom så var jeg ferdig :) det gikk helt fint, men er viktig å virkelig gå inn for det å være bestemt for å klare det!

Eg slutta dagen etter positiv test. Men er vanskelig å ikkje ta et trekk av mannen som fortsatt er storrøyker. Så tar kanskje 1 lite trekk annakvar dag. Ska slutte med det og! Men er vanskelig

Slutta under EL. Bruker slutta appen og etter positiv test har det ikke vært vanskelig i det hele tatt. Babyens helse er viktigere.
Savner snusen, men lukter på esken til samboern innimellom :p

4 år siden jeg slutta. Ble bare drittlei av alt med røyken, pengene, lukten og hvor lite fint det er å stå å pumpe. Trodde det ville bli vanskelig men det var det virkelig ikke! Du har verdens beste grunn til å slutte!

Sluttet for noen år siden. Det som funka for meg var nikotindrops i et par/tre uker etter siste røyk - når jeg var så nøden at jeg holdt på å gå i taket. Og masse tyggis og ifa eller andre lakrispastiller i et år eller så. (Og har du spist lakris og så skulle sprekke, så smaker røyken bæsj).

Lykke til! Og ikke gi opp. En dag av gangen :)

Dette får du til :happy:
Jeg røyket tidligere og en god del. Satte meg et mål i fremtiden at da skille jeg slutte å røyke. Når jeg kom nærmere røykestopp så ble røyken styggere og styggere. Så da dagen var kommet var det nesten bare godt å slutte. Hadde prøvd flere ganger tidligere men var da ikke innstilt på det i forkant. Siste gang fortalte jeg meg selv det hele tiden at da skulle jeg slutte. Også til folk rundt meg! Kan jo ikke si det fungerer for alle men for meg var det god hjelp i å forberede meg sel mentalt på At den skulle bort. 2 år og 5 mnd røykefri nå :happy:

Lykke til :)

Personlig anbefaler eg å ikkje bråslutte. Jeg har vært røykfri nå i tre uker, fortsatte å røyke ca ein uke etter positiv test. Var snakk om da 1-3 røyk om dagen. Nå har eg ikkje lyst på røyk lengre, kan kjenne på det noen minutter etter middag, men detta var min mulighet til å slutte etter seks år :o :)

Personlig anbefaler eg å ikkje bråslutte. Jeg har vært røykfri nå i tre uker, fortsatte å røyke ca ein uke etter positiv test. Var snakk om da 1-3 røyk om dagen. Nå har eg ikkje lyst på røyk lengre, kan kjenne på det noen minutter etter middag, men detta var min mulighet til å slutte etter seks år :o :)

Selvfølgelig skal man bråstoppe når man finner ut man er gravid. Du kan ikke anbefale noe annet hvis du tenker på barnets beste.

Selvfølgelig skal man bråstoppe når man finner ut man er gravid. Du kan ikke anbefale noe annet hvis du tenker på barnets beste.

Jeg røyker ikke, men ifølge min hs kan stresset med å slutte å røyke være mer skadelig for den lille enn om man røyker 4-5 røyk om dagen i en kort nedtrappingsperiode. For stress og abstinenser er ikke bra det heller.

Jeg røyker ikke, men ifølge min hs kan stresset med å slutte å røyke være mer skadelig for den lille enn om man røyker 4-5 røyk om dagen i en kort nedtrappingsperiode. For stress og abstinenser er ikke bra det heller.
Jeg er ganske enig med deg, jeg har hatt røykeslutt før og den beste måten er å mentalt forberede seg og omstille seg. Er ikke alle som greier å bare legge fra seg røyken og dårlig samvittighet og stress kan være mere skadelig. Tror røykeslutt er veldig inviduelt hvordan man får det til. Det beste er jo at man faktisk får det til på et vis... Og å føle skam for at man ikke får det til sånn med en gang er heller ikke bra, og det å føle at en blir sett ned på og dømt for at men kanskje ikke greier det på samme måte er stressenede.. Det er viktog med forståelse :)
Unskyld om dette svaret ble noe rotete :p

Røykte før forrige svangerskap og slutt med en gang testen var positiv. Skal innrømme det ble noen røyker i løpet av svangerskapet, men veldig få. Denne gangen er det ingen problem :)

Jeg er ganske enig med deg, jeg har hatt røykeslutt før og den beste måten er å mentalt forberede seg og omstille seg. Er ikke alle som greier å bare legge fra seg røyken og dårlig samvittighet og stress kan være mere skadelig. Tror røykeslutt er veldig inviduelt hvordan man får det til. Det beste er jo at man faktisk får det til på et vis... Og å føle skam for at man ikke får det til sånn med en gang er heller ikke bra, og det å føle at en blir sett ned på og dømt for at men kanskje ikke greier det på samme måte er stressenede.. Det er viktog med forståelse :)
Unskyld om dette svaret ble noe rotete :p

Vi er på bølgelengde! ;) :-D

Men jeg må få legge til at dersom man røyker eller snuser, og planlegger å bli gravid, da synes jeg man allerede ved det stadiet bør ta et tak så kanskje man er helt nikotinfri til man blir gravid.

Back
Topp