Røyking....

doublemay

Forelsket i forumet
Ja, et nokså hårsårt tema hvor det er mange sterke meninger ute og går....

Jeg er selv en røyker og da vi ikke har helt bestemt oss for å beholde eller ikke har jeg ikke fått full motivasjon til å slutte enda dessverre... Vær så snill og ikke skyt meg folkens! Jeg vet og skjønner veldig godt at dette ikke er bra for fosteret.... Tro dere meg! Bare lurte på om det er flere her inne? Evt noen som har klart det som har noen gode tips?

Tenker du må finne ut om du ønsker å beholde og spørre det selv om du er villig til å slutte også :-) lykke til

Ja jeg røyket når jeg fant det ut, og skammen kjenner jeg godt til.
Jeg vil anbefale hvis du syntes det er vanskelig å slutte(noe som det er)å gå på kurset som heter "Allen Carrs the easyway". Jeg gikk på det for en stund siden og brukte metoden nå for å slutte. Folk som ikke røyker sier det er bare å slutte, nei det er ikke så lett. Så Please hvis du bestemmer deg for å beholde det eller ikke er det et bra kurs. Og det gjør det enkelt å slutte.
Bare å kontakte meg om du lurer på noe.
Jeg trur ikke mange her inne vil innrømme at de røyker selv om de gjør det. Skammen er stor og ikke noe man vil dele. Flink er du som rekker ut en hånd. Og hvis du ikke vil gå på kurs som er bare på en dag, kan du lese boka, men anbefaler kurset på det høyeste. Jeg hadde ikke greid å slutte uten. Lykke til[emoji173]️

Jeg sluttet å røyke for 8 år siden, hadde da røkt fast i 6 år. Sluttet ikke fordi jeg var gravid, men fordi jeg fikk en kjæreste som ikke røykte, og følte selv jeg smakte som et askebeger.. Det som hjalp meg var slutta.no, regner med de har en app nå:happy: Hjalp å følge med på hva som skjedde med kroppen, se hvor mye skade røykingen hadde gjort og se hvor fort det faktisk ble rettet opp igjen, (pluss alle pengene man sparte) :happy: Jeg slutta cold turkey, altså bare la jeg fra meg røyken en forhåndsbestemt dag og det var det. Brukte salte pinner (de potetgullpinnene med salt på?) som erstatning når jeg var sammen med andre som røkte, og ble med ut i røykepausene. Det verste for meg var vel egentlig å miste det sosiale med røykingen, men på den måten beholdt jeg det. Mye tyggegummi og drops hjalp også på det verste suget. :happy: Det er verst de første par ukene! Du må selv være motivert for å klare å slutte, ingen kan presse deg, men jeg vil nå tro at du aldri får en større motivasjonsfaktor enn den lille du nå har i magen.:Heartred

Med førstemann røkte jeg. Var vel knappe 11 år da jeg begynte å røyke og hadde jo røkt ett halvt liv allerede når jeg fant ut at jeg var gravid med førstemann. Jeg gikk fra sigaretter over til tobakk, og kuttet kraftig ned. Jeg skjemtes når jeg var ute blant folk, satte en sekk eller pose framfor magen når jeg røkte. Alt for at det ikke skulle vises.
Arvingen kom til verden, 3 uker for tidlig (kan være flere årsaker til det), 3300 kg og 48 cm. Perfekt [emoji7]

For 5 år siden sluttet jeg selv. Det er vanene som er problemet, ikke nikotinen. For min del iallefall. Så jeg endte med å endre på vanene, dessverre begynte jeg å snuse. Røykfri ble jeg på 9 dager [emoji122]

Men du må jo til slutt uansett bestemme selv og finne ut hva du ønsker... Lykke til [emoji4]

Jeg vil anbefale hvis du syntes det er vanskelig å slutte(noe som det er)å gå på kurset som heter "Allen Carrs the easyway". Jeg gikk på det for en stund siden og brukte metoden nå for å slutte. Folk som ikke røyker sier det er bare å slutte, nei det er ikke så lett. Så Please hvis du bestemmer deg for å beholde det eller ikke er det et bra kurs. Og det gjør det enkelt å slutte.
Jeg trur ikke mange her inne vil innrømme at de røyker selv om de gjør det. Skammen er stor og ikke noe man vil dele. Flink er du som rekker ut en hånd. Og hvis du ikke vil gå på kurs som er bare på en dag, kan du lese boka, men anbefaler kurset på det høyeste. Jeg hadde ikke greid å slutte uten. Lykke til[emoji173]️

Det kurset skal jeg så absolutt sjekke ut <3 Tusen takk for et godt råd og gode ord, jeg er så absolutt ikke stolt av meg selv for tiden... Det skal være sikkert og har allerede trappet kraftig ned til ca halvparten ifht hvordan det var for en mnd tid siden... Men fortsatt en lang veg og gå... <3

Jeg sluttet å røyke for 8 år siden, hadde da røkt fast i 6 år. Sluttet ikke fordi jeg var gravid, men fordi jeg fikk en kjæreste som ikke røykte, og følte selv jeg smakte som et askebeger.. Det som hjalp meg var slutta.no, regner med de har en app nå:happy: Hjalp å følge med på hva som skjedde med kroppen, se hvor mye skade røykingen hadde gjort og se hvor fort det faktisk ble rettet opp igjen, (pluss alle pengene man sparte) :happy: Jeg slutta cold turkey, altså bare la jeg fra meg røyken en forhåndsbestemt dag og det var det. Brukte salte pinner (de potetgullpinnene med salt på?) som erstatning når jeg var sammen med andre som røkte, og ble med ut i røykepausene. Det verste for meg var vel egentlig å miste det sosiale med røykingen, men på den måten beholdt jeg det. Mye tyggegummi og drops hjalp også på det verste suget. :happy: Det er verst de første par ukene! Du må selv være motivert for å klare å slutte, ingen kan presse deg, men jeg vil nå tro at du aldri får en større motivasjonsfaktor enn den lille du nå har i magen.:Heartred

Jeg og må nok slutte på dagen om jeg skal slutte. Nedtrapping ville jeg ha brukt en evighet på... Jeg har titta litt innom Slutta allerede :)
Lukten og skadene det gjør er uten tvil grunnlaget for å slutte <3
Har faktisk ikke så veldig mange rundt meg som røyker, er vel mer vanene og med en gutt med ekstra behov er det "godt" å ha en unnskyldning for å kunne trekke seg litt unna når det står på som verst...
Tyggis, drops og saltpinner er notert :)

Takk for mange gode ord og råd! <3

Med førstemann røkte jeg. Var vel knappe 11 år da jeg begynte å røyke og hadde jo røkt ett halvt liv allerede når jeg fant ut at jeg var gravid med førstemann. Jeg gikk fra sigaretter over til tobakk, og kuttet kraftig ned. Jeg skjemtes når jeg var ute blant folk, satte en sekk eller pose framfor magen når jeg røkte. Alt for at det ikke skulle vises.
Arvingen kom til verden, 3 uker for tidlig (kan være flere årsaker til det), 3300 kg og 48 cm. Perfekt [emoji7]

For 5 år siden sluttet jeg selv. Det er vanene som er problemet, ikke nikotinen. For min del iallefall. Så jeg endte med å endre på vanene, dessverre begynte jeg å snuse. Røykfri ble jeg på 9 dager [emoji122]

Men du må jo til slutt uansett bestemme selv og finne ut hva du ønsker... Lykke til [emoji4]

Har selv røyket siden jeg var 17 også snart halve livet, sluttet når jeg gikk med første mann, men starta når jeg slutta og amme han... Ikke bra! Tror nok den dagen magen kommer hit og at det blir enklere å slutte, for da kommer den åpenlyse skammen. Men har lyst til å slutte før den tid om vi beholder <3

Ja, det er som du sier. Man må bare bestemme seg! Legge om vanene og innstillingen...

Er det ikke han som skrev "Endelig ikke-røyker" også? Den boken hjalp meg til å slutte for sånn 12 år siden eller noe. [emoji846]
Jeg leste boken på 2 dager, og på de siste sidene kunne jeg ikke utstå tanken på å ta meg en røyk. Har ikke rørt en sigarett siden. Skal sies at jeg var motivert for å slutte da, men hadde forsøkt ett par ganger som gikk skeis.

Og så husker jeg at jeg fant meg noen småting som jeg syntes var så deilig og var motiverende. Kjøpte en håndsåpe som luktet fantastisk og kunne kjenne den lenge etter håndvask (i stede for røyklukt) for eksempel. [emoji846]
Håper du finner motivasjonen til å slutte, for deg selv også. [emoji173]️

Er det ikke han som skrev "Endelig ikke-røyker" også? Den boken hjalp meg til å slutte for sånn 12 år siden eller noe. [emoji846]
Jeg leste boken på 2 dager, og på de siste sidene kunne jeg ikke utstå tanken på å ta meg en røyk. Har ikke rørt en sigarett siden. Skal sies at jeg var motivert for å slutte da, men hadde forsøkt ett par ganger som gikk skeis.

Og så husker jeg at jeg fant meg noen småting som jeg syntes var så deilig og var motiverende. Kjøpte en håndsåpe som luktet fantastisk og kunne kjenne den lenge etter håndvask (i stede for røyklukt) for eksempel. [emoji846]
Håper du finner motivasjonen til å slutte, for deg selv også. [emoji173]️

Ja han skrev aldri mer ikke røyker boka. Super bok og supert kurs. [emoji1305]

Hei!

Jeg har røkt i 15 år, men i begge graviditeten har jeg klart å slutte iløpet av noen dager. Problemet er jo at jeg kan begynne på igjen etter 2 år uten- en liten sommerfest med gode venner så er et gjort Har ikke noe andre tips en at for meg ligger det i toppen- når jeg har bestemt meg så går det. Merker også nå at lysten på kaffe er kraftig refusert- fra å drikke 15 kopper hele dagen tidligere- er jeg godt fornøyd med 1 kopp PR. Dag nå- denne kroppen er merkelig!

Jeg røyker. Har trappet godt ned. Men jeg sliter med å slutte helt...
Sånn er det bare her i gården.

Noen dager røyker jeg naturlig kanskje ikke pga kvalmen, og andre dager er det heller ikke mange.

Tøft av deg å legge det ut her inne, for ja, det er mange sterke meninger! Og selvsagt er det ikke bra. Kommer selv aldri til å stå i offentlighet å røyke med mage, så dette ser jeg kanskje vil få over av seg selv :) Samvittigheten vil ta over!

Jeg røykte selv før jeg ble gravid med første, men hadde avtale med meg selv (og sambo) at når testen ble positiv så var det slutt. Og sånn ble det, for begge to [emoji4] Jeg er en av de som ikke skjønner problemet med å slutte, når det går så kraftig ut over mageboeren, men kan til en viss grad forstå deg dersom du ikke vet om du skal beholde. Vil anbefale deg å se videoene av foster som reagerer når mor røyker, det kan være en skikkelig oppvekker/motivasjon [emoji4] Lykke til! Håper du klarer å stumpe røyken for godt, for din egen del også [emoji4]

Tusen takk alle sammen <3

Vårkrokus: Ja, det er akkurat dette jeg selv og frykter at jeg skal sprekke igjen når jeg evt er ferdig med å amme igjen samme som sist gang. Men håper at jeg klarer og slutte for godt denne gangen <3 Det er rart hvordan kroppen er bygd sammen ja :)

Alma2018: Det ikke bestandig like lett å finne den rette motivasjonen nei, men jeg og tror nok at den dagen den synlige gravidmagen er der blir alt mye mer realistisk og det vil bli mye enklere å ta et standpunkt <3

Kooki: All ære til deg for at du klarte å legge fra deg det så fort <3 Jeg bøyer meg i støvet... Tro du meg, samvittigheten for den lille er der... Så absolutt ikke fraværende... Blir nok å ta et endelig valg iløpet av helga <3 Har abort time neste torsdag <3

Back
Topp