Heia
Hvor farlig er det å røyke? Prøver å kutte ned til sånn 2-5 sig om dagen. Hvordan kan dette påvirke spiren i magen? Er 7 uker på vei
Sent from my iPhone using BV Forum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men nøyaktig hvilke konsekvenser kan det få? Altså, kan babyen bli utviklingshemmet eller bli født med kols ol?
Om du slutter så:
Øker du sjansen for ett komplikasjonsfritt svangerskap
Gir du barnet bedre vekst og utviklingsmuligheter
Reduserer du risikoen for spontanabort, lav fødselsvekt og for tidlig fødsel
Reduserer du risikoen for at barnet får astma eller luftveisproblemer
Reduserer du risikoen for at barnet får lese/ skrivevansker og adferdsproblemer
Om du trenger konkrete sykdommer barnet kan få, så tenker jeg at du må være rimelig idiot som må ha ting håndfast for å gidde å slutte!! Har selv røyket, vet det ikke er lett, men herregud det er jo ett barn det er snakk om her. Du hadde forhåpentligvis aldri blåst røyken i ansiktet på babyen, så hvorfor gjøre det mens du er gravid???
Er så enig i dette, men turte ikke helt skrive det selv. Men ja, det er et uskyldig barn som fortjener at du dropper røyken. Det finnes ikke en eneste GOD grunn eller unnskyldning for å røyke som gravid!
Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Er så lei av å høre på så mange unnskyldninger for ikke å slutte å røyke når man har ett BARN i magen. Ingen unnskyldninger er god nok!
Og nei, det er ikke bedre for barnet at du tar en røyk enn at du er stresset pga du ikke får tatt en røyk...
Så sorry, jeg måtte bare lufte det litt, og desverre er det mange som ikke tørr si noe særlig ;-)
Ja, å den "stressa er værre en røyken" er jeg sååå lei av! Tenk at noen virkelig mener det ;o
Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Jeg spurte jordmor om nettopp dette en gang, da sa hu at det er så dumt,det er bedre for den VOKSNE ikke for barnet...
sniker litt fra oktober her.. jeg har lært at for hver gang man røyker, kan man se for seg en hånd som klemmer rundt navlestrengen, barnet får for lite surstoff..