"Røyking osv"

x1xKvernsmil

Flørter med forumet
En vennine av meg har en arbeidsløs mann som har røyket hasj i 11 år, nå har han sluttet, både med vanlig røyk og sånt svineri. Han har vært røykefri i over 6 måneder.

Er fruktbarheten hans fremdeles nedsatt (Han har jo sluttet)

DE prøver også å få barn, men ville vente til han sluttet med denne røykingen.

Min mann røyker heldigvis ikke, det liker ikke min astma.

ok

Mange som både røker vanlig og hasj og mye sterkere ting som blir foreldre, men det kan jo virke inn..kroppen blir nok fort mye bedre og 6 mnd etter er nok ting mye bedre [;)]

ORIGINAL: #Moira#

JEG ville uansett ventet i mange flere år før jeg valgte å få barn med en rusmisbruker...

Men om sæden hans er nedsatt eller ikke er jeg ikke sikker på - håper nesten det[&o] Sånn at hun kan være HELT sikker på at han er rusfri når hun velger å få barn med mannen...

Men han er jo somsakt ikke rusmissbruker nå han har jo sluttet

Fint det skal jeg si til henne.

Han sluttet fordi han var voksen og ville bli far.

De ønsket begge å få barn.

God grunn til å slutte det [;)]

Det ER jo såre enkelt da, hvis han blir tatt mister de vel omsorgen begge to?
DET vil de jo ikke...

Han får holde seg i skinnet.
Men jeg er ikke enig i deres fremstilling av en som røyker hasj som narkoman.

Du slutter ikke bare å være rusmisbruker, har du vært rusmisbruker så er du det resten av livet, men man kan være rusfri alikevel.
Andre ting som er svært viktig å tenke på er at selv om man har sluttet å røyke Hasj så er ikke faren over alikevel. Det er ikke unormalt at det ligger en eller annen form for psykisk lidelse i bakgrunnen, som regel har rusmisbrukere enten et rusproblem pga en psykisk lidelse eller psykisk lidelse pga et rusproblem. For ikke å snakke om faren for å få psykoser senere. det er heller ikke umulig å få helt opp til 20 år etter en er blitt rusfri.....bare litt å tenke på....

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Kjetter

Det ER jo såre enkelt da, hvis han blir tatt mister de vel omsorgen begge to?
DET vil de jo ikke...

Han får holde seg i skinnet.
Men jeg er ikke enig i deres fremstilling av en som røyker hasj som narkoman.

Det skal vel litt mer til enn at en av foreldrene røyker hasj?

Hence the questionmark.

Menne... en som røyker hasj er jo narkoman.. .Hvorfor er du ikke enig i det? Hasj er et narkotisk stoff, og en som bruker det, er jo narkoman...

Å være narkoman betyr jo ikke bare at man bruker narkotiske stoffer... det er også at man er avhengi av det!

ORIGINAL: EricaJenta

Menne... en som røyker hasj er jo narkoman.. .Hvorfor er du ikke enig i det? Hasj er et narkotisk stoff, og en som bruker det, er jo narkoman...

Å være narkoman betyr jo ikke bare at man bruker narkotiske stoffer... det er også at man er avhengi av det!

Og det blir man ikke av å røyke i 11 år?

Er ikke det jeg sier. Du skrev at en som bruker hasj er en narkoman, og det var det jeg svarte på[;)]

De kan nok få barn selv om han har røyket hasj i 11 år, kjenner flere som har røyket hasj mye lenger og har fått flere barn. I så fall ville halve vår generasjon ikke eksistert ettersom veldig mange røyket veldig mye rart gjennom hele 60/70-tallet.

Fint du nevnte at han er arbeidsløs derimot - noe som er en veldig viktig og nødvendig detalj for sakens kjærne - det ville sikkert venninnen din blitt kjempeglad for at du nevner, ettersom det kan jo bli et veldig stort problem tror jeg og kan føre til akutt barnløshet.

Jeg skulle bare beskrive han, og da tenkte jeg; helse, jobb osv [:'(]

ORIGINAL: Refleksheks

ORIGINAL: Kal-El

De kan nok få barn selv om han har røyket hasj i 11 år, kjenner flere som har røyket hasj mye lenger og har fått flere barn. I så fall ville halve vår generasjon ikke eksistert ettersom veldig mange røyket veldig mye rart gjennom hele 60/70-tallet.

Fint du nevnte at han er arbeidsløs derimot - noe som er en veldig viktig og nødvendig detalj for sakens kjærne - det ville sikkert venninnen din blitt kjempeglad for at du nevner, ettersom det kan jo bli et veldig stort problem tror jeg og kan føre til akutt barnløshet.

Det med arbeidsløsheten bet jeg meg også veldig merke i!
Enormt viktig!

Det er jo bare å ta et søk på google for å se hvor kraftig en demper dette kan legge på barneplanene: http://www.google.no/search?source=ig&hl=no&rlz=1G1GGLQ_NONO346&q=arbeidsledig+en+demper+p%C3%A5+barneplanene&meta=lr%3D&aq=f&oq=

ORIGINAL: Kvernsmil

Jeg skulle bare beskrive han, og da tenkte jeg; helse, jobb osv [:'(]

Ja da, bare mobber litt.

Back
Topp