Røykfri:)

Cezilie

Flørter med forumet
Da har jeg klart å være røykfri i to dager!!!
Jeg har vært en av dem som alltid har sagt at den dagen jeg finner ut at jeg er gravid så slutter jeg på dagen..
Men det var ikke så lett som jeg trodde det skulle være! Det skulle jo være så enkelt for da har man en veldig god grunn til å slutte.

Nå går det iallefall riktig vei[:D]

Måtte bare dele det med dere[;)] hehe

Flink du e... På mandag har eg vert røykfri i 3 veker... Kjenner suget godt, men da går fint... Stå på!!![:D][:D][:D][:D]

Så flinke dere er!! [:)]

Så bra [:D] Jeg har klart meg veldig bra selv,har vell hatt 3 røyk siden uke 5,så ganske fornøyd med det[:D]

Gratulerer!! Jeg synes dere alle er kjempeflinke! Jeg har aldri røyka selv så har ikke peilling på hvordan det er, men uansett kjempebra at dere klarer å slutte/trappe ned [:)]

Kjempebra!! [:)]

ORIGINAL: Tupsi84

Gratulerer!! Jeg synes dere alle er kjempeflinke! Jeg har aldri røyka selv så har ikke peilling på hvordan det er, men uansett kjempebra at dere klarer å slutte/trappe ned [:)]
SIGN[:D]

i morgen er det 6 uker siden jeg røyket sist! sluttet dagen etter positiv test! :)

Kjempe flott..
så flink du er..
Klapper for deg!!
[:D]

Jeg synes egentli man skal slutte å røyke fra den dagen man planlegger graviditet jeg, likeledes som det er med alkohol, man bør slutte å drikke fra den dagen man planlegger et barn uansett hvor lang tid det kan ta.
Er det bare meg som mener det eller. Man skader jo tross alt et ufødt barn, med at det blir passiv røyker og hvis man drikker så får barnet i magen like høy promille som mor, men barnet har vanskeligere med å bryte ned alkoholen. Misforstå meg rett nå da, jeg syns dere er flinke som prøver å slutte, men mest stolt er jeg av de som faktisk har klart å slutte, jeg kjenner jeg blir sint hvis jeg ser noen gravide røyke eller hører om noen som gjør det da jeg under begge mine svangerskap tok/tar skikkelig avstand fra alt som har med røyk å gjøre og alkohol, jeg går også unna andre som røyker så ikke jeg selv blir passiv røyker. Jeg lar heller ingen få røyke nær min sønn og drar heller ikke på besøk til de jeg vet røyker inne. Jeg syns faktisk det er så viktig for jeg selv røyker ikke å får faktisk ikke pust hvis noen røyker i nærheten av meg, jeg får vondt i hele kroppen så jeg holder pusten når jeg må gå inn på et kjøpesenter der folk røyker utenfor inngangen. Nå er det sikkert mange som tenker det at jeg ikke vet noen ting om dette temaet å at jeg burde holde munn å at det ikke er så lett å slutte, det kan så være, men jeg vet om en annen avhengighet jeg har hatt siden jeg var barn jeg har sluttet med bare for mine barns skyld, det i magen å det utenfor. jeg er avhengig av sukker, og cola var noe jeg måtte ha vær eneste dag (sukker er like avhengighetskapende som noen narkotiske stoffer, det er det forsket på). med en gang jeg fant ut at jeg var gravid med min første så sluttet jeg på dagen med all brus å har siden klart å holde meg unna, prøvde det igjen for noen mnd siden, men det var da så sterkt (akkurat som min første brus) at jeg klarte ikke drikke det, det var rett å slett ikke godt lenger. Så jeg vet det kan være vanskelig å slutte med noe man føler sterk avhengighet av, men mine barn kommer før meg og mine lyster, håper dette motiverer dere til å slutte helt =)
(mange her blir sikkert rasende på meg nå da, men det var ikke noe vondt ment, bare en liten oppvekker).

Back
Topp