røykestopp for sambo

malrodien

Gift med forumet
syns litt synd på samboeren min nå.. føler jeg tvinger han til å slutte å røyke. men han har lenge sakt at om han fikk dra på festivalen denne helgen som var skulle han slutte med en gang han kom hjem. å nå er det på andre dagen han er røykfri. men han prøver seg gang på gang med å si "kan jeg ikke slutte når jeg har ferie da" eller "bare en uke til så skal jeg slutte.. lover" men jeg sier strengt nei til det og påpeker at jeg sluttet på dagen da jeg fant ut at jeg var blitt gravid! det er ikke noe enklere for han enn det var for meg!!! og vi er enige om at vi skal oppdra barnet vårt i en røykfri tilværelse!!

ORIGINAL: Actrine

er at du sluttet på dagen (all ære til deg) og det er et godt poeng du sier til mannen din! men kanskje ikke lurt å bruke det som trussel (sier ikke du gjør det, for all del). Jeg vet hvordan enkelte reagerer når de skal slutte... så at dama er "streng" hjelper nok ikke heller hehe!!!

Snakk mye med mannen din du! spør han hvordan han syns det går! hva som er vanskelig.. hjelp han! være en støtte! Så skal nok dette ordne seg! Lykke til! Klem!

skal spille p åsamvittigheten hans tror jeg.. skal sende han en mel nå (han er på jobb) og si hvor stolt jeg er av han som har holdt ut i 2 dager og hvor flink han har vært. hehe

Stakkars mannen....men, det er jo det beste for han da. Skjønner at det er hardt allikevel!! Du får gi han masse støtte fra meg også...han er kjempeflink!!!!!

Og det har du også vært som har sluttet!

Stå på!!

M

ORIGINAL: malrodien

ORIGINAL: Actrine

er at du sluttet på dagen (all ære til deg) og det er et godt poeng du sier til mannen din! men kanskje ikke lurt å bruke det som trussel (sier ikke du gjør det, for all del). Jeg vet hvordan enkelte reagerer når de skal slutte... så at dama er "streng" hjelper nok ikke heller hehe!!!

Snakk mye med mannen din du! spør han hvordan han syns det går! hva som er vanskelig.. hjelp han! være en støtte! Så skal nok dette ordne seg! Lykke til! Klem!

skal spille p åsamvittigheten hans tror jeg.. skal sende han en mel nå (han er på jobb) og si hvor stolt jeg er av han som har holdt ut i 2 dager og hvor flink han har vært. hehe

Gjør det. Slutta selv å røyke for noen år siden, men hadde da røyka siden jeg var 12 (fra landet i nord-norge vet du)...  har gått opp endel i vekt, men føler meg sååå mye bedre.

Min mann røyker han, men sitter på verandaen nå. Jeg skulle ønske han slutta... dyrt er det også [:'(]

ORIGINAL: snuppå

Min samboer røyker enda. Men han har kuttet masse ned, synes han er kjempeflink. Håper han klarer å slutte da. Han får jo bare ta det i det tempoet han vil !! [:D]
Jeg klarte å slutte jeg også. Har holdt meg siden 2 februar. Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Hurra hurra. Men kan jo innrømme at jeg har lyst på røyk hver eneste dag. Tenker ofte på det [:)]

sant det.. røykesuget forsvinner aldri helt!! noen ganger får jeg bare sååå lyst til å gå ut å sette meg på verandaen å ta meg en røyk. men er så glad for at jeg har klart meg så bra så lenge. det blir bare bedre og bedre[:D]

G røyker også fremdeles, men kun utendørs selvfølgelig. Han sier at han skal slutte, men har ikke satt noen dato for det, og jeg maser ikke... jeg vet hvor demotiverende det kan være (anderledes når man har en avtale som dere har malrodien)... Selv sluttet jeg i november, etter å ha røyka i 16 år... og synes det gikk skremmende lett! [:D]

Min samboer og røyker.. Men han har aldri røyka inne i leiligheten og han røyker heller aldri i bilen.. Han røyker dessuten veldig lite.. Har spurt om han ikke likevel vil slutte siden han røyker så lite, men tror ikke han er innstilt på det enda.. [:)] Han slutter vel den dagen han er klar eller når han er innstilt på det.. Selv har jeg aldri røykt..

Back
Topp