Røykeslutt...

Thorgers

Glad i forumet
Flere enn meg som sliter med å stumpe den j... røyken??? Nå er det slutt for min del ivertfall,kjøpte min siste pakke i går... Håper jeg kan skrive inn her når frustrasjonen blir for stor.. Godt med motivasjon og støtte[:)]

Jaaaaa slit som f**n.. veit ærlig talt ikke kordan æ ska få t å slutt helt.. Men æ MÅ å VIL..bare veit ikke kordan..[:(]

Godt å høre at vi er flere...sliter fryktelig selv! Men håper virkelig jeg får det til[:)] Vi får oppmuntre hverandre så godt vi kan!

Melder meg på denne. Sluttet 27.08 rett etter første positive test (3+6). Har har et par knekk etter det, kanskje røyket 3 røyk tilsammen. Sliter egentlig litt, tenker på røyk hele tiden. Særlig pga hormonene som har tatt over mye av kroppen min ;)

Dere må bare slutte tvert!!! Så går det kanskje 3 dager hvor det er helt forferdelig så blir det bedre. Finnes ingen utvei om man vil slutte...

Og dere klarer det!!! Tenk når dere røyker i dag at det er siste dagen ( og ta farvell med den) også tar dere ikke fler når dere våkner i morra!!

Ja vi får gjør d[:)] vi ska klar det!
Trur det blir bedre etter æ har vært på UL da, å sjett hjertet bank.. E jo nestn konstant bekymra for å mist, å har alltid brukt røyken som nervedempende, så håpe at når æ sjer det ikke e nå å vær nervøs for så blir det lettere..

ORIGINAL: mia_81

Melder meg på denne. Sluttet 27.08 rett etter første positive test (3+6). Har har et par knekk etter det, kanskje røyket 3 røyk tilsammen. Sliter egentlig litt, tenker på røyk hele tiden. Særlig pga hormonene som har tatt over mye av kroppen min ;)

Fant ut at jeg var gravid 18. august på kvelden og fra dagen etter var jeg røykfri. Har lyst på røyk hele tiden jeg også, men det er enklere å styre unna nå som jeg har kommet over den fysiske avhengigheten. De psykiske sugene går fortere over. Så for hver sug jeg har så må jeg bare tenke på den i magen og at nei, røyk skal jeg ikke ha.

ORIGINAL: civciv

Dere må bare slutte tvert!!! Så går det kanskje 3 dager hvor det er helt forferdelig så blir det bedre. Finnes ingen utvei om man vil slutte...

Og dere klarer det!!! Tenk når dere røyker i dag at det er siste dagen ( og ta farvell med den) også tar dere ikke fler når dere våkner i morra!!

Ska prøv det trur æ(har egentlig prøvd det forrige uke oxo,men e verdt å prøv igjenn).. Har 2 røyk igjenn i pakken no..

Så deilig med litt oppmuntring... trenger det sårt. Jeg har satt som mål at når den siste pakken er tom er jeg røykfri[:)] tror det lønner seg å finne sin greie,og slutte tvert når man har bestemt seg[:)]

Jepp det trur æ å , at man må slutt tvert.. Å trapp ned e bare å lur sæ sjøl, men e såklart bedre å trapp ned, enn å fortsett å røyk som vanlig, OM man ikke får t å slutt tvert lixom..

Kan ikke forstå de som røyker under graviditet. Jeg har sluttet tvert ved positiv test alle gangene. Det er liksom ikke noe alternativ. Det jeg kan oppleve av abstinenser er jo ingenting  forhold til hva barnet kan påføres av livsvarige plager, og muligens død.. 10% av all fosterdød i Norge har mors røykng som direkte årsak.. Er ikke det grunn god nok, så vet ikke jeg hva som er det..  

ORIGINAL: Thorgers

Så deilig med litt oppmuntring... trenger det sårt. Jeg har satt som mål at når den siste pakken er tom er jeg røykfri[:)] tror det lønner seg å finne sin greie,og slutte tvert når man har bestemt seg[:)]

Hvorfor vente til pakka er tom? Det er bare å lure seg selv.. Neste gang er det bare en pakke til, en røyk til, og sånn går tiden.. Hiv den i søpla og vær stolt over hva du gjør for barnet ditt. [:)]

Jeg slutta på dagen første gang jeg var gravid å sluttet i god tid før vi satte inn egg nå.
Ja jeg er sur å furten å plages en stund, men det tåler jeg fint....man kan jo ikke tenke på seg selv når man er gravid.

Ja jeg har skikkelig røyksug enda, men for meg så er det bare slik at man røyker ikke når man er gravid.

ORIGINAL: Sicily

Kan ikke forstå de som røyker under graviditet. Jeg har sluttet tvert ved positiv test alle gangene. Det er liksom ikke noe alternativ. Det jeg kan oppleve av abstinenser er jo ingenting  forhold til hva barnet kan påføres av livsvarige plager, og muligens død.. 10% av all fosterdød i Norge har mors røykng som direkte årsak.. Er ikke det grunn god nok, så vet ikke jeg hva som er det..  

Må si meg enig her[:)]
Jeg har også alltid sluttet tvert da jeg har fått positiv test.
Ingen problemer!!!
Tenk på at hver gang dere tar en røyk så får spiren krampe.....
Er det ikke bedre å ha litt abstinenser selv da???

Jeg hadde siste røyk da jeg fikk positiv test 22. august. Syns det bare litt lettere og lettere. Selvfølgelig tenker jeg på røyk av og til, men som Sicily sier, er skadene som fosteret kan få altfor store til å fortsette.

Jeg hadde faktisk lettere for å slutte de forrige to svangerskapene av en eller annen grunn..!
Tror muligens det er fordi jeg oppdaget det veldig tidlig denne gangen, og på det tidspunktet var jeg totalt uvitende (og derfor normalt røykende) med de to første..
Så en liten (dum) del av meg tenkte litt sånn "det er jo så tidlig, kan jo røyke en uke eller to til.."[&:]
Men så tok fornuften over, og jeg bare kuttet tvert, det var forrige søndag faktisk, så en uke idag! Jippi![:)]

Det er bare å bestemme seg jenter!! Lykke til!![:)]

Jeg satt faktisk og så på Marley and Me, en helt spesiell scene der, som er skikkelig fæl for oss her inne...de av dere som har sett den vet hva jeg mener...akkurat i den scenen sto jeg på terrassen og tok en røyk..og tenkte FYSJ..jeg SKAL slutte NÅÅÅÅ!! Ble bekymret og fikk dårlig samvittighet og sånn..[8|] vanskelig å forklare, men de som har sett filmen skjønner!![;)][8D]

Takk for fine tilbakemeld,vet at jeg skal klare det! Er på god vei[:)]

nope! røykte 20pak per dag,men slutta på dagen når vi testa positivt! det gjor ej også på forge;) er man bestemt for å klare det so går de!

Back
Topp