Røykeslutt

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
Flere som plutselig fikk litt dårlig tid med å slutte?

Denne graviditeten er ikke helt planlagt, ei heller helt uplanlagt, det har helt siden størstegull var mindre vært tanken at vi skal ha en eller to til. De siste månedene har jeg gått ned store mengder i vekt, noe som tydelig har resultert i større fertilitet! Juhuuu :happy093.

Så er det bare det da, at i hele sommer har jeg røyka en del sigaretter, og sliter nå med å slutte igjen. Jeg vet alt det der med at man skal, må, bør og er nødt til å slutte, ikke noe problem der, men jeg sliter allikevel!
Har klart det før også, men nå er det altså litt vanskelig... :smiley-ashamed008

Har du klart det? Går det greit? Hvordan gjør du det?

Jeg følger gjerne med her. Jeg sliter selv med det.
Men skal si at jeg har kuttet godt ned. Men det er liksom den ettermiddags røyken, kveld røyken og sosial røyken jeg sliter med. :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Trur kanskje eg må slenge meg på her eg og .. Dessverre så er det meget vanskelig , men har kuttet maaaaasse ned , men vil kutte heilt ..

Ikke at jeg har røykeproblemet, men cola zero problem.. Alvorlig problem! :O
Last ned en inspirasjonsapp, hvor den viser hvor mange dager du har klart deg uten, hvor mye penger du har spart osv?

Jeg røyka,men jeg var så kvalm første tida at jeg orka ikke. Nå har jeg plutselig ikke lyst mer. Kan være fordi jeg har lest "endelig røykfri" av alan carr.drittkjedelig hjernevaskebok. Sist svangerskap røyka jeg litt i starten,og noen sprekker...

Sent from my ST21i using BV Forum mobile app

Henger meg på den med å lese boks! Leste boka sist svangerskap. Den er virkelig hjernevasking, men det er jo frivillig hjernevasking og den "vasker" deg til det du vil så da er det greit, tenker jeg :) Funka som bare juling sist. Prøvde igjen denne gangen, men fulgte nok ikke instruksjonene bra nok. Har likevel vært røykfri hele uka (og måneden, haha) nå. Tror det skal gå helt fint :) Endelig noe den kvalmen kan brukes til!

Den appen er kanskje ikke så dum, hva heter slikt?
(ja, jeg er skikkelig teit på apper og annet dall)

"hyggelig" å se at vi er fler, men håper vi får til å slutte ganske snart alle sammen.
men men, vi får prøve å motivere hverandre kanskje??
Jeg har ikke røyka i dag, for det har jeg ikke hatt tid til, og jeg har ikke fler sigaretter heller,
dvs prøver å ikke kjøpe flere...

Jeg sluttet på dagen når jeg fant ut at jeg var gravid og har ikke røykt siden det. Jeg har lest røykeboka. Første gang jeg leste den hadde den en helt utrolig effekt på meg, men dessverre valgte jeg å røyke videre p.g.a at jeg var ung (17 år) og i et forhold hvor kjæresten røyket og det betydde mer og være kul hehe. Det som har ært nøkkelen for meg til å slutte er at etterhvert som jeg klarte og motivere meg til å holde ut å bryte de daglige assosiasjonene til røyk forsvant lysten på røyken også. Nå synes jeg mennesker som røyker ser latterlige ut. Alle røykere ønsker å slutte men når de slutter misunner de alle de som røyker. De kan ikke vinne med mindre de har bestemt seg for å spenne nikotin avhengigheten i rumpa.
Mange tenker at de skal spare masse penger og tenker på helsemessige gevinster. Det er jo også sant mdn røyking er også en tidstyv, det er også en stressfaktor i livet som man tidvis bekymrer seg mye over! Man skal planlegge å ta seg en røyk når det er anledning til det og ofte blir man både sur stresset og sint når man trodde man skulle røyke men ble forhindret eller det ikke var lov. Min største motivasjon var å slippe kavet. Slippe å våkne til at du vet du røykte den siste sigaretten kvelden før og ikke har en ny 20 pk i skapet og derfor må du til butikken. Du kaver deg ned og stiller i køen antakelig i joggebokse og lue fordi du er ustelt og akkurat våknet for å kjøpe røyk. Du kan ikke slappe av etter en deilig middag, ikke før du har røykt. Alle klærne dine stinker ånddn stinker du får grå og gusten hud og maten smakef nesten ingenting i forhold til for dem som ikke røyker. Jeg er takknemlig for at jeg slipper å organisere livet mitt rundt røyken. Jeg tenker på det hver gang jeg ser en ung sjel tenne opp en sigarett men vakkre unge hender som snart vil være gule av nikotinmissfarging.. hver gang jeg ser en med gule tenner og rulletobakken mellom fingrene. Man er et godt menneske fordi om man røyker. Men man lager livet sitt om til bekymring og stress. Og utrolig mye av dagen dreier seg om å suge på røyken og bekymre seg over det! Etter at jeg sluttet sover jeg bedre maten smaker bedre jeg har hvitere tenner jeg er mer avslappet jeg har mer energi og jeg føler meg mer vel når ikke folk rynker på nesen når jeg går forbi eller setter meg ved siden av fordi jeg vet jeg ikke lukter sigarett lenger :-)

Sluttet å røyka i november ette mangen år som røyker, men begynte på snusen (ganske vanlig).. Og ette eg fant ut eg va gravid va da å slutta, skikkelig vanskelig, fere å spise istede for nåke mangle, men er så redd for å mista å då vil eg mest sansynlig skylda på nikotinen og sitte igjen me dårlig samvittighet, sjøl om da sikkert ikkje err grunnen vil eg alltid tru da.. Skikkelig irriterande å slitsom vane, men går alltid øve :) Første dagane tenkte eg "glede meg i hel til eg kan begynna igjen", men da e heilt øve no!

*nikotinfri i 5 veke* :D

Har aldri røyket, men håper dere alle klarer å slutte :) heier på dere!

Kanskje det er motivasjon å fortelle her hvor lenge dere har klart dere uten?

Dere er så flinke! Er glad jeg sluttet lenge før jeg ble gravid, det er ikke lett å gi seg. Men gjerne lettere når man må gjøre det for noen andre enn bare seg selv? Jeg vet ikke, lett er det hvertfall ikke!

Back
Topp