Røykeslutt *tips*

Zera

Forumet er livet
Dere som har sluttet å røyke, gi meg deres beste tips på hvordan dere klarte det...

er nå 29 år og har røyket fast siden jeg var 12år.. Og nå VIL jeg slutte og skal få med meg typen også... hehe[:)]

men må ha noen tips på hvordan DU/DERE klarte det [:)]

Motivasjon og selvdisiplin[:)]

Her var det plaster som var mest effektivt. Prøvde med nåken tabletter og, Champix eller ka dei heitte, men dei hadde
så fæle bivirkninger. Spydde som en gris. Men dei fønka så lenge som eg gikk på dei da.

ORIGINAL: Villemoen

Her var det plaster som var mest effektivt. Prøvde med nåken tabletter og, Champix eller ka dei heitte, men dei hadde
så fæle bivirkninger. Spydde som en gris. Men dei fønka så lenge som eg gikk på dei da.

på resept de da? Mamma gikk på en "kur" som funket da, men tenkte jeg sku prøve uten...

vet jeg må ha selvdisiplin, men jeg kommer til å slite fordiom..

spes når jentene har lagt seg, eller jeg er ute å tar meg et par øl[8D]

Jeg bare kutta den ut, begynte å knaske isbiter i stede :)

Mange som har veldig god erfaring med de der røyketablettene også. Svigersøstra mi slutta med dem, røya minst 20 for dag.
Hun var mye kvalm og sånt, men nå sier hun at det var så innmari værdt det :)

Måtte rett og slett kun bestemme meg for det, det er VANSKELIG men ikke umulig[:)] Prøv å unngå situasjoner som øker fristelsen og ta sukkertøy eller tyggis istedenfor[:)]

Nå er jeg svak og har begynt å snuse 1 år etter røke slutt[8D]

ORIGINAL: Jelin

hvor kjøper man det??

tror jeg bare må sette meg en dag, og da stumper jeg røyken...

koster mye penger og går utover helsen... nå er det nok!

ORIGINAL: turbo trash

hvor kjøper man det??

Vet ikke, men du må gjerne si i fra om du finner noen som selger det.

ORIGINAL: Oceania

Eneste som hjalp for meg var å bli gravid[:D]

Signerer denne[:)]

Var gravid da , så det var motivasjon nok[:)]

Men jeg begynte igjen ca 1,5 år etterpå da[:'(][:@]

Mamma har vært røykfri siden januar - hun har røyket sikkert i 40 år.. minst.
Hun begynte med plaster og tyggis, nå har hun sluttet med plaster og har kun tyggis som hun trapper ned på i styrke..
Det værste for henne var det psykiske - hun er vant til å røyke i gitte situasjoner, og var syk i tillegg da hun sluttet så hun kunne ikke "gå" suget av seg fysisk. Hun måtte bare sitte i sofaen og håpe at det gikk over.

Jeg satt meg en dato i fjor, og sluttet tvert den dagen. Det var en tøff 1.uke, men så gikk det bedre. Problemet mitt var at jeg "hadde lov" å røyke når jeg drakk, og det var sol og sommer og mye vin - ergo ble det mye røyk og jeg sprakk. Jeg sto midt oppe i pappas dødsfall i tillegg og da orket jeg ikke kjempe med meg selv heller.

Mannen slutta 1. januar i år, og har bare tygga sånn tyggetobakk når det har blitt for ille. Han tar seg en røyk på fest, og har ikke problemer med det, men han har "jernvilje" og livet er veldig enkelt for sånne som han.. [8D]

Jeg prøver igjen nå - men nå trapper jeg ned. Målet mitt er at når jeg fyller 30 skal jeg ikke røyke lenger. Det er 2 mnd til. Planen er å unngå å legge på meg også.. for det gjorde jeg i sommer da jeg kutta ut.. [:-]

ORIGINAL: Oceania

Eneste som hjalp for meg var å bli gravid[:D]

Her og [8D]

Gubben bare stoppa.
Fikk halsvondt i romjula og orka ikke røyk !
Så sa an nei tru jeg driter i å røyke mere spare jysla mye penger.
Så regna an ut hvor mye og har ikke rørt en røyk siden 2 juledag [:D]
Veldig stolt av ham !

Jeg syns det var lettere å slutte når jeg hadde LOV å festrøyke.. Da trøstet jeg meg med at det ikke var for evig, at den-og-den-datoen skulle jeg få røyke så masse jeg bare ville.. Når jeg gikk hjem fra fest kastet jeg resten av pakken (for å ikke bli fristet til å røyke opp resten neste dag), og når suget meldte seg tenkte jeg bare på neste festrøyk... (Jeg fester altså max 2-3 ganger i ÅRET da..)

Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg ikke klart det, for tanken på at jeg aldri skulle få gjøre det som var så GODT igjen tok nesten knekken på meg..

Back
Topp