Røykere..

Tirili

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Heldigvis er det ikke mange røykere lenger,men dere som røyker/røykte før svangerskapet, hvordan har sluttingen gått?

I mine to forrige svangerskap syns jeg ikke det har vert noe problem, men med mitt tredje nå syns jeg det har vert mye vanskeligere :banghead:
 
Heldigvis er det ikke mange røykere lenger,men dere som røyker/røykte før svangerskapet, hvordan har sluttingen gått?

I mine to forrige svangerskap syns jeg ikke det har vert noe problem, men med mitt tredje nå syns jeg det har vert mye vanskeligere :banghead:

Har heller aldri hatt problem med å slutte ved tidligere svangerskap, men desverre alltid sprukket en stund etter fødsel..
Denne gangen er det kjempe vanskelig, mye fordi jeg har vært nervøs etter MA i fjor. Føler ALLE dømmer meg nord og ned, værst er folk på div forum. Var med jordmor i dag, og fikk beskjed om å ikkje stresse med det.. trapp ned å prøv å slutte før fødsel.
 
Har heller aldri hatt problem med å slutte ved tidligere svangerskap, men desverre alltid sprukket en stund etter fødsel..
Denne gangen er det kjempe vanskelig, mye fordi jeg har vært nervøs etter MA i fjor. Føler ALLE dømmer meg nord og ned, værst er folk på div forum. Var med jordmor i dag, og fikk beskjed om å ikkje stresse med det.. trapp ned å prøv å slutte før fødsel.
Godt med en forståelsesfull jordmor! Og slutte før fødsel er et bra mål :)
Man blir virkelig dømt ja.. kjipt når man føler seg som en dritt fra før...
 
Heldigvis er det ikke mange røykere lenger,men dere som røyker/røykte før svangerskapet, hvordan har sluttingen gått?

I mine to forrige svangerskap syns jeg ikke det har vert noe problem, men med mitt tredje nå syns jeg det har vert mye vanskeligere :banghead:
Føler med deg! Samboer røyker også her, så prøver å heller eventuelt ta et trekk av han sin istedenfor å røyke en hel egen. Man må bare gjøre så godt man kan..
Egentlig må man jo bare bestemme seg for det, være sta og bestemt
 
Eg røykte når eg blei gravid med nr1. Slutta gradvis etter noen mnd. Var ekstra vanskelig siden min mann også røyka. Så de siste trekkene eg tok var bare av han når eg var rundt 4-5mnd på vei. Etter fødsel holdt eg meg lenge, men så sprakk eg rundt juletider, men ble gravid i januar, så rakk ikkje røyke så lenge før eg skulle slutte igjen, denne gangen var det mye enklere. Min mann slutta å røyke forran meg/når han var hjemme. Etter fødsel klarte eg å holde meg helt, og er nå 1.5år etter fortsatt ikkje tilbake til røyken, og min mann har gått over på snus. Kun selskapsrøyka, noe eg får til uten å begynne på den igjen, men min mann klarer ikke det, så det er forskjell på folk. Er gravis igjen å glad for å slippe å stresse med det der. Ser for meg en mor med sigg i munnen og synst det ser usmakelig ut, å det bilde i hode hjelper på for å holde meg røykfri
 
Eg røykte når eg blei gravid med nr1. Slutta gradvis etter noen mnd. Var ekstra vanskelig siden min mann også røyka. Så de siste trekkene eg tok var bare av han når eg var rundt 4-5mnd på vei. Etter fødsel holdt eg meg lenge, men så sprakk eg rundt juletider, men ble gravid i januar, så rakk ikkje røyke så lenge før eg skulle slutte igjen, denne gangen var det mye enklere. Min mann slutta å røyke forran meg/når han var hjemme. Etter fødsel klarte eg å holde meg helt, og er nå 1.5år etter fortsatt ikkje tilbake til røyken, og min mann har gått over på snus. Kun selskapsrøyka, noe eg får til uten å begynne på den igjen, men min mann klarer ikke det, så det er forskjell på folk. Er gravis igjen å glad for å slippe å stresse med det der. Ser for meg en mor med sigg i munnen og synst det ser usmakelig ut, å det bilde i hode hjelper på for å holde meg røykfri
Åhh! Høres så innmari digg ut. Veldig inspirerende!
 
Jeg røyket helt til jeg fant ut at jeg var gravid. Stoppet dagen etter da jeg fikk så dårlig samvittighet når jeg røyket. Har gått helt fint å slutte. Vært en del kvalm også - da har jeg ikke hatt lyst til å røyke så vet ikke om det har «hjulpet» på røyksuget kanskje ☺️
 
Ikke-røyker her, men har hatt mine egne dårlige vaner som har vært harde å gi slipp på. Kan bare forestille meg at det må være mye, mye vanskeligere når det er avhengighetsdannende stoff med i bildet.

Stå på og ikke tenk at alt er tapt om dere har feilet en gang eller to! For en flott måte å vise omsorg for deres nye baby på at dere gjør dette for barnet deres!
 
Jeg begynte å trappe ned på røykinga noen mnd før jeg ble gravid, men brukte nikotintyggis. Men uka før jeg fant ut at jeg var gravid så ble jeg så uvel av nikotintyggis, men hadde ett voldsomt røykesug trodde jeg. Var å kjøpte en pakke røyk og tok meg ett parr trekk og det smakte helt forferdelig :yuck:dagen etter så tok jeg en graviditetstest og den var positiv, da kasta jeg både nikotintyggis og røyken. Men det har ikke vært enkelt, kjenner røykesug selv nå. Og første ukene hålt jeg på å gå på veggene :hilarious: for meg så hjelper det litt å spise druer eller annen frisk frukt når suget er på sitt verste.
 
Back
Topp