Røykere

Må si jeg blir forbanna av enkelte røykere, men betyr ikke at jeg hater folka. Heller uvanen og det at mange blåser i skilt utenfor sykehuset som sier at det er forbudt. I sist svangerskap måtte jeg flere ganger på ul, og fire av fem ganger måtte jeg si ifra at "du kan ikke røyke her. Noen blir sure, "hvor skal jeg røyke da?" Ikke mitt fuckings problem. Mens noen later som om de var totalt blinde for de seks skiltene de passerte på vei til benken. "Åja, det visste jeg ikke..." Mhm. Du er utenfor et sykehus!
Ei stumpet røyken etter jeg sa ifra og mens jeg satte meg inn i bilen så traff hun på en bekjent, så da stod de begge der og dampet. Hallo! Skulle ha gitt de så ørene flagra! Angrer på at jeg ikke gjorde det.

Og nå har jeg begynt å røyke litt selv, haha. Det er blitt en måte å takle angsten som har blitt ille siden i sommer. MEN jeg gjør det kun når jeg ikke har barna og ikke kommer til å være borti dem hele den dagen. Ergo, jeg røyker kun når det trengs den uka jeg har "barnefri". Er overhode ikke stolt av det, men jeg føler det er bedre enn angstanfallene. Kommer aldri til å røyke fast, det skal jeg passe på. Kunne aldri ha utsatt barna mine for det.

Må si jeg blir forbanna av enkelte røykere, men betyr ikke at jeg hater folka. Heller uvanen og det at mange blåser i skilt utenfor sykehuset som sier at det er forbudt. I sist svangerskap måtte jeg flere ganger på ul, og fire av fem ganger måtte jeg si ifra at "du kan ikke røyke her. Noen blir sure, "hvor skal jeg røyke da?" Ikke mitt fuckings problem. Mens noen later som om de var totalt blinde for de seks skiltene de passerte på vei til benken. "Åja, det visste jeg ikke..." Mhm. Du er utenfor et sykehus!
Ei stumpet røyken etter jeg sa ifra og mens jeg satte meg inn i bilen så traff hun på en bekjent, så da stod de begge der og dampet. Hallo! Skulle ha gitt de så ørene flagra! Angrer på at jeg ikke gjorde det.

Og nå har jeg begynt å røyke litt selv, haha. Det er blitt en måte å takle angsten som har blitt ille siden i sommer. MEN jeg gjør det kun når jeg ikke har barna og ikke kommer til å være borti dem hele den dagen. Ergo, jeg røyker kun når det trengs den uka jeg har "barnefri". Er overhode ikke stolt av det, men jeg føler det er bedre enn angstanfallene. Kommer aldri til å røyke fast, det skal jeg passe på. Kunne aldri ha utsatt barna mine for det.

Så trist å høre at du sliter :(

Jeg misliker ikke røykere. Jeg ble provosert av de som satte seg for å røyke ved siden av oss når de hadde stor plass og vi var de eneste der ute, men jeg ser for meg at det handler mer om dem enn om at de røyket.
Og å si at røykere mangler et gen o.l. er utrolig stygt. Det er mobbing. Og jeg holder heller mobbere unna mitt barn enn røykere (når de ikke røyker selvfølgelig). Mobbing er utrolig skadelig.

For noen kommentarer det var her inne! De fleste vet at røyking ikke er spesielt lurt, men vi alle har vel tatt noen valg i livet som ikke var så veldig smarte. Og det kommer vi nok til å fortsette å gjøre så lenge vi lever. Et av de dårlige valgene mange har tatt er å gjøre seg avhengig av skadelige stoffer. Det gjør dem ikke automatisk til dårlige mennesker!

Jeg er enig i at det ikke er veldig gøy at folkene ved nabobordet fyrer opp røyken mens jeg sitter med gutten min på en uteresturant, men det går stort sett helt fint å gi en høflig beskjed. Man kan løse ganske mange problemer med litt høflighet og respekt.

Jeg og samboer var sammen med en litt større gjeng på en uteresturant i vår, og et par i flokken røkte. De som satt ved nabobordet demonstrerte kraftig, viftet som galninger med armene (selv om røyken ikke var i nærheten av de), sendte stygge blikk, og kom med sure kommentarer som det helt klart var meningen at røykerne skulle "overhøre." Det skal sies at vi ikke møttes på resturanten før 21.00, så det var ingen barn til stede, og det var absolutt ikke så varmt at det var mer behagelig å sitte ute enn inne. Grunnen til at vi i det hele tatt satt ute var så disse to skulle få røyke, siden planen var å ta noen øl i tillegg til maten. Det verste er at om de ved nabobordet hadde sagt fra til oss direkte at dette plagde dem, hadde vi med glede flyttet. Men de kom med så mange ekle kommentarer (av typen som det allerede har kommet i denne tråden) at det ikke var et tema for de ved vårt bord vise noen form for respekt. Det er jo ofte sånn at man høster som man sår.

Enig, det må mangle et gen på mennesker som røyker, virkelig hjernedødt :(

Ha ha ha ha ha ha!!!!

Å du da? Er du perfekt? <3
Så herlig, kan jeg ta på deg? :*

Og nei, jeg røyker ikke.

De som sier det først er det sjøøøl! :D Hahahahha :D

Ha ha ha ha ha ha!!!!

Å du da? Er du perfekt? <3
Så herlig, kan jeg ta på deg? :*

Og nei, jeg røyker ikke.

De som sier det først er det sjøøøl! :D Hahahahha :D

Kan ikke du og alle de andre som kommenterer lese hovedinnlegget? Som tydelig var rettet mot de som står å blåser røyk i tryne på folk utenfor kjøpesenter, butikker og legesenter... så ser du hva jeg skriver igjen og hva jeg faktisk svarte på.... så kan du le videre etter det.... på ekte barnehagevis ;)

Som jeg skrev i min tråd at dette handler kun om røykere kan være så snill å ta mer hensyn til barn og andre i hverdagen generelt.
Dette var IKKE ment som en røyke-diskusjon!
Alle er frie til å ha sin mening. Men pga 1 mener /sier noe annet enn hva røkla mener gir ikke grunn til å kaste seg over henne. Man trenger ikke like hennes mening. For å ta et eksempel: hvis 1 person mobber, er det da greit å mobbe tilbake? Nei det er det ikke. Da er man ikke døyten bedre selv.
Så la oss alle puste med magen :)

Kan ikke du og alle de andre som kommenterer lese hovedinnlegget? Som tydelig var rettet mot de som står å blåser røyk i tryne på folk utenfor kjøpesenter, butikker og legesenter... så ser du hva jeg skriver igjen og hva jeg faktisk svarte på.... så kan du le videre etter det.... på ekte barnehagevis ;)

Har lest hele tråden jeg? :)

Du som påstår de er hjernedød. Jeg bare svarte deg jeg?

Da skjønner du tydeligvis ikke hva jeg svarte på ;)

Jo, jeg gjør det..
Men du kaller uansett røykere for hjernedød?

Du skriver jo heller ikke at du mener de som fyrer opp uansett hvor de er og hvem som er rundt de. ;)

Hva med "det må mangle et gen på de som røyker" da?
Strengt tatt så er det ikke pent å si.

Nå begynner jeg ærlig talt å bli møkklei av å svare for meg i denne tråden. Virkelig, jeg står 100% for det jeg har skrevet, LES hovedinnlegget!!! Det er snakk om situasjoner der det pustes røyk i fjeset og ned i barnevogner, det er snakk om respektløse situasjoner, og da skriver jeg som føleger "enig (som i enig i at det er forferdelig at noen opplever å få røyk i barnevogna etc) røykere må magle et gen (altså, det må de, de det gjelder, som står å puster røyk i fjeset på folk og som stiller seg rett utenfor innganger osv) , virkelig hjernedødt (ja det syns jeg det er, å oppføre seg slik)

Nå begynner jeg ærlig talt å bli møkklei av å svare for meg i denne tråden. Virkelig, jeg står 100% for det jeg har skrevet, LES hovedinnlegget!!! Det er snakk om situasjoner der det pustes røyk i fjeset og ned i barnevogner, det er snakk om respektløse situasjoner, og da skriver jeg som føleger "enig (som i enig i at det er forferdelig at noen opplever å få røyk i barnevogna etc) røykere må magle et gen (altså, det må de, de det gjelder, som står å puster røyk i fjeset på folk og som stiller seg rett utenfor innganger osv) , virkelig hjernedødt (ja det syns jeg det er, å oppføre seg slik)

Du kan jo mene det at det kun gjelder dem som ikke tar hensyn, men det kommer faktisk ikke fram at du kun mener de hensynsløse. Det står at det gjelder røykere. Og det er jo nettopp derfor folk reagerer; fordi du skriver røykere og ikke spesifikt at det er hensynsløse røykere du mener.

Du kan jo mene det at det kun gjelder dem som ikke tar hensyn, men det kommer faktisk ikke fram at du kun mener de hensynsløse. Det står at det gjelder røykere. Og det er jo nettopp derfor folk reagerer; fordi du skriver røykere og ikke spesifikt at det er hensynsløse røykere du mener.

Om man leser hovedinnlegget så ser man jo svarene deretter, men vet du hva, jeg gidder ikke diskutere mer med dere ;)

Jeg har sakt min mening. Om både det å blåse røyk i tryne på folk og det å røyke sånn generelt sett.

Om man leser hovedinnlegget så ser man jo svarene deretter, men vet du hva, jeg gidder ikke diskutere mer med dere ;)

Jeg har sakt min mening. Om både det å blåse røyk i tryne på folk og det å røyke sånn generelt sett.

Hovedinnlegget ja, har lest og kommentert det selv. Men mens det i hovedinnlegget står spesifisert at det er snakk om hensynsløse røykere så står ikke det i ditt svar. Enhver har ansvar for det man skriver uavhengig av hovedinnlegg. Om du ikke mener røykere generelt så er det like greit å redigere innlegget ditt da.

Hovedinnlegget ja, har lest og kommentert det selv. Men mens det i hovedinnlegget står spesifisert at det er snakk om hensynsløse røykere så står ikke det i ditt svar. Enhver har ansvar for det man skriver uavhengig av hovedinnlegg. Om du ikke mener røykere generelt så er det like greit å redigere innlegget ditt da.

Nei vet du hva det gjør jeg ikke. Jeg skriver ikke en ting og endrer det etter en slik diskusjon som dette. Sånn er det bare ;) står for det jeg skriver jeg! Det som er artig er jo alle som peker finger på meg, men svarer i en minst like stygg tone. Fasinerende hvor blinde enkelte er for egen oppførsel.

Back
Topp