Røyker/ikke røyker!?

Jeg røykte på slutten av mitt forige svangerskap, må si det at før det var jeg så dårlig at hvis jeg beveget en finger så kastet jeg opp.. så gikk ting veldig galt mellom meg og sambo og da var formen litt ber og røyksugert var så stort at jeg klarte ikke, var hlygravid 18 år og alene... (sant skal sies, vi har det veldig bra nå)

Men at unger blir dumme av at folk røyker er tull, ja tror på at ikke det er sunt, men her kunne jentungen si setninger på 8-9 ord når hun var 14 mnd. har de siste 2 mnd (blir jo 2 i dag) klart å skille farger og si fargene..

Min niese hun ble røyka gjennom hele svangerskapet og hun kunne snakke rent før hun ble 2[8D](og siden har hun prata off)[8D]

Men så er det jo andre ting som kan spille inn, asma ol. Men jeg har hørt aqt jo mere man trapper ned jo bedre er det men at det er bedre å røyke enn å stresse for mye med det og ødlegge seg selv psykisk.. Jeg har og klart det denne gangen takket være kvalmen, ene og alene. det er enda sånn at når sambo har vært ute å tatt en røyk bli jeg kvalm a lukta, eller røykelukt i bil osv... så sånn er jeg heldig..

kan ikke si annet enn lykke til og håper du forsatt klarer og holde deg.. er ikke lett...

Må si at jeg har fått mage og handler enda røyk[8D] (men til samboer da) litt flaut i og med at han røyker rød,og rød 3[8D]

Ja, her er det totalt røykeforbud både inne i huset og i bilen. Har hatt det sånn i noen år nå.

ORIGINAL: Angelicka24

ORIGINAL: IdaK

Jeg sluttet å røyke da vi begynte å prøve, dvs for 2,5 år siden. Har innimellom tatt meg en festrøyk, men ikke noe mer - og i hvert fall ikke etter at jeg ble gravid!

Ønsker dere alle lykke til med røykeslutt! Når suget melder seg må dere tenke på den sangen som musene synger i Askepott; "we can do it, we can do it"... [;)]

Hihihi, den var ikke dum[:D] Nei, det er forferdelig, for jeg går rundt med konstant dårlig samvittighet og. Prøver å sette meg mål, men neida, når det målet kommer så går det ikke. Skikkelig irriterende[:@] Alle sier: åååh, det er så lett, bare til å slutte det! Er ikke så lett, da hadde jeg jo sluttet for leeeeeenge siden! Har ikke akkurat lyst på kreft og det som er liksom[&:]

Jeg er en av de heldige som hadde det lett med å slutte, men jeg skjønner jo hvor heldig jeg er - det er selvfølgelig ikke så enkelt som mange skal ha det til. Og som du jo selv sier; hadde det vært så enkelt så hadde du da sluttet for lengst.

Jeg er blitt en glad ikke-røyker, men jeg er på ingen måte fanatisk. Har inntrykk av at mange tidligere røykere plutselig blir veldig mye bedre mennesker enn de som enda røyker, sånt blir for teit. Det gjelder å motivere og støtte, ikke true og snakke ned til. Jeg heier på dere, er helt sikker på at dere kan klare det!!

ORIGINAL: Tinha

Jeg røykte på slutten av mitt forige svangerskap, må si det at før det var jeg så dårlig at hvis jeg beveget en finger så kastet jeg opp.. så gikk ting veldig galt mellom meg og sambo og da var formen litt ber og røyksugert var så stort at jeg klarte ikke, var hlygravid 18 år og alene... (sant skal sies, vi har det veldig bra nå)

Men at unger blir dumme av at folk røyker er tull, ja tror på at ikke det er sunt, men her kunne jentungen si setninger på 8-9 ord når hun var 14 mnd. har de siste 2 mnd (blir jo 2 i dag) klart å skille farger og si fargene..

Min niese hun ble røyka gjennom hele svangerskapet og hun kunne snakke rent før hun ble 2[8D](og siden har hun prata off)[8D]

Men så er det jo andre ting som kan spille inn, asma ol. Men jeg har hørt aqt jo mere man trapper ned jo bedre er det men at det er bedre å røyke enn å stresse for mye med det og ødlegge seg selv psykisk.. Jeg har og klart det denne gangen takket være kvalmen, ene og alene. det er enda sånn at når sambo har vært ute å tatt en røyk bli jeg kvalm a lukta, eller røykelukt i bil osv... så sånn er jeg heldig..

kan ikke si annet enn lykke til og håper du forsatt klarer og holde deg.. er ikke lett...

Må si at jeg har fått mage og handler enda røyk[8D] (men til samboer da) litt flaut i og med at han røyker rød,og rød 3[8D]

Jeg tror også at det med at barn liksom blir dummere av røyking bare er sprøyt. MEN; studier viser faktisk at det kan være en sammenheng mellom mors røyking under graviditet og amming og krybbedød. Det synes jeg er en opplysning som er mye viktigere! Sier ikke det for å skremme noen, for dette vet dere sikkert fra før. Men jeg synes (som du, Tinha) at det er viktig å fokusere på de argumentene som det faktisk kan være litt belegg for.

ORIGINAL: Angelicka24

Jeg sluttet å røyke da vi begynte å prøve, dvs for 2,5 år siden. Har innimellom tatt meg en festrøyk, men ikke noe mer - og i hvert fall ikke etter at jeg ble gravid!

Ønsker dere alle lykke til med røykeslutt! Når suget melder seg må dere tenke på den sangen som musene synger i Askepott; "we can do it, we can do it"... [;)]

Hihihi, den var ikke dum[:D] Nei, det er forferdelig, for jeg går rundt med konstant dårlig samvittighet og. Prøver å sette meg mål, men neida, når det målet kommer så går det ikke. Skikkelig irriterende[:@] Alle sier: åååh, det er så lett, bare til å slutte det! Er ikke så lett, da hadde jeg jo sluttet for leeeeeenge siden! Har ikke akkurat lyst på kreft og det som er liksom[&:]

Jeg er en av de heldige som hadde det lett med å slutte, men jeg skjønner jo hvor heldig jeg er - det er selvfølgelig ikke så enkelt som mange skal ha det til. Og som du jo selv sier; hadde det vært så enkelt så hadde du da sluttet for lengst.

Jeg er blitt en glad ikke-røyker, men jeg er på ingen måte fanatisk. Har inntrykk av at mange tidligere røykere plutselig blir veldig mye bedre mennesker enn de som enda røyker, sånt blir for teit. Det gjelder å motivere og støtte, ikke true og snakke ned til. Jeg heier på dere, er helt sikker på at dere kan klare det!!

Tuuuusen takk for all motivasjon!
For en flott gjeng jeg har funnet meg her inne[;)] 
Og LYKKE TIL til dere som ikke har beseiret røyken enda, føler ikke for å kalde meg for ikke røyker før suget har forsvunnet..
Men er på god vei! (SLEEEEEEIT i går da[:-] but i did it)!!!

Mange gode argumenter, og tror i grunn vi alle er enige, og vi vet jo hva som er bra og ikke stort sett! Men ja det er tøft! Hvis noen ønsker så kunne vi laga en liten slutte å røyke tråd til oss som jobber med det om noen vill? (om det er andre som fremdeles synes det er vanskelig)?
Bare en liten motivasjons tråd, hvor vi skriver en LITEN raport hver dag, om vi har klart det eller ikke, dag for dag liksom? Om noen klarer å være helt ærlige da.?[:-][;)] Jeg vet hvertfall om jeg hadde tatt en, en dag så hadde det vert "flaut" og litt shipt å måtte fortelle det her inne når alle er så snille å heier på meg! Det hjalp meg i går hvertfall, å det hjelper kanskje videre?! Så kan vi hjelpe hverandre?

Dytter!

Denne er viktig synes jeg, og slenger meg på;)
MEN: JEg er litt lei av bombesikre folk som sier det er det STYGGESTE og mest EGOISTISKE de ser osv... Jeg er blod-økologisk anti-sukker og anti søtningsmiddel fokusert, og synes det er hakket verre å ta en lightbrus mens man er gravid enn en røyk. (Og, jepp, cola light er min største svakhet... Hekta, men har klart å trappe ned. Nesten helt sluttet tilogmed;) Hvis man skal dømme andre, så bør man være så inni hampen grise-sikker på at man ikke forgifter babyen i magen med hva man har i seg via mat og drikke... For ikke å snakke om at vi burde dømme alle som bor i en "storby" og puster inn den forurensete luften der. Det er så lett å peke på en som røyker, men faktum er det at det er andre ting som er like snabla skadelig. Så døm gjerne, men sørg for at du har ALT på det rene selv, da:D

For alle de som jobber med å slutte å røyke, krysser jeg fingrene, og støtter dere fullhjertet:D Uansett om dere klarer det eller ikke.

Back
Topp