Røyker du? Det finnes hjelp å få!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Jo tidligere du slutter, jo bedre
Helsedirektoratets anbefaling er å stumpe røyken helt.
– Det er best å slutte så tidlig som mulig. Og når man slutter, har det store positive konsekvenser. Men det er ikke slik at dersom man ikke har sluttet innen de første ukene, så kan man like godt fortsette, påpeker Henriette Øien.

Øien sier at det ikke finnes noen trygg nedre grense for hvor mye tobakksbruk som er farlig for barnet i magen, og både røyk og snus er skadelig.
– For at barnet skal vokse og utvikle seg normalt i løpet av svangerskapet, trenger det oksygen. Oksygen blir transportert med blodet til mor og barn. Hvis en kvinne røyker, puster hun inn karbonmonoksid som tar plass fra oksygenet på de røde blodcellene, og både fosteret og mor får enda mindre oksygen, forklarer hun.

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Guro-ble-roykfri-for-babyen-i-magen/

Jeg sluttet når jeg ble prøver for 2 år siden. Var dum og begynte på igjen september 2014. Var vel mye fordi jeg var oppgitt over å ikke bli gravid, ble arbeidsledig, familiedrama ++...
Nå har jeg stumpet den igjen og har vært røykfri i 5 dager :)

Sluttet ettet 10 år for akkurat 5 år siden. Kan ta en røyk en sjelden gang, men det er sånn 1 gang i året. Kommer aldri til å starte å røyke igjen. Ikke var det så vanskelig heller :-)

Røyken ble stumpet i prøveperioden, svangerskapet og ammeperioden. Har begynt å røyke igjen når permisjonen er over da. Dessverre.

Jeg sluttet når jeg ble prøver for 2 år siden. Var dum og begynte på igjen september 2014. Var vel mye fordi jeg var oppgitt over å ikke bli gravid, ble arbeidsledig, familiedrama ++...
Nå har jeg stumpet den igjen og har vært røykfri i 5 dager :)
Så flink du er:)

Sluttet ettet 10 år for akkurat 5 år siden. Kan ta en røyk en sjelden gang, men det er sånn 1 gang i året. Kommer aldri til å starte å røyke igjen. Ikke var det så vanskelig heller :)
Har du noen tips til andre som evt skal slutte med røyk?

Har du noen tips til andre som evt skal slutte med røyk?
Det jeg gjorde var at jeg sluttet etter at jeg hadde drukket en kveld. Da hadde jeg aldri lyst på røyk dagen etterpå. Og deretter kjøpte jeg en del extra tyggegummi/läkerol etc og tok dette ved behov :-)

Og ikke være ved siden av de som røyker de første dagene :-)

Vi begge gikk over til e røyk for flere mnd siden. Lettere enn jeg hadde trudd. Men ble mye hosting i begynnelsen siden jeg ikke fikk i meg den dritten lengre og ødela halsen min. Det var overraskende enkelt. e røyk er veldig diskuter men slipper unna mange skadelige stoffer.

Første gangen sluttet jeg på dagen siden jeg fant ut at jeg var gravid (røykte veldig lite da). Ble storrøyker da jeg hadde en SA. Så kuttet jeg ned etterhvert og ble helt nikotinfri.

Men da datteren min var 3 uker gammel begynte jeg å noen røyk når hun sov (megastressa). Siden jeg hadde bestemt meg for at jeg aldri skulle røyke igjen klarte jeg å bytte det ut med snus. Ikke bra det heller, men veldig godt å være kvitt røyken.

Ellers har jeg veldig troen på e-røyk. Kjenner mange som har gått over til det :)

Første gangen sluttet jeg på dagen siden jeg fant ut at jeg var gravid (røykte veldig lite da). Ble storrøyker da jeg hadde en SA. Så kuttet jeg ned etterhvert og ble helt nikotinfri.

Men da datteren min var 3 uker gammel begynte jeg å noen røyk når hun sov (megastressa). Siden jeg hadde bestemt meg for at jeg aldri skulle røyke igjen klarte jeg å bytte det ut med snus. Ikke bra det heller, men veldig godt å være kvitt røyken.

Ellers har jeg veldig troen på e-røyk. Kjenner mange som har gått over til det :)
Ja spesielt siden de kommer i forskjellige smaker og da blir bedre enn røyk. Er mange her jeg bor som har begynt med deg i stedet for vanlig røyk. Jeg selv liker den med cola smak, den smaker som godteriet;)

Stoppa røyken når eg va ca 5 veke på vei med nr 2. No e han blitt 3 mnd, så har vært røykfri i 11 mnd :) meget fornøyd, og håpe eg sleppa falla for fristelsen t å begynna å røyke igjen ;)

Back
Topp