Røyker dere?

Sicily

Forumet er livet
Jeg har sluttet på dagen jeg fikk positiv test alle gangene... Var storrøyker før jeg ble gravid med Knøtta, begynte igjen da jeg var ferdig å amme med festrøy, og nå har jeg kutta det også ut. [:)]

For meg er det helt ufattelig at folk ikke klarer å sette sitt ufødte barns liv og helse foran alt annet.. Egne abstinenser betyr jo ingenting i forhold til hva fosteret utsettes for og kan få av livsvarige plager. De kan dø av det. 10% av all fosterdød i Norge skyldes røyking. Det er ganske mye.. Kjenner selv til to stk som rett og slett røykte ungene sine ihjel mens de lå i magen..

Nei, jeg hadde siste røyk på fredag.

Røyka masse før jeg ble gravid med Lucas. Slutta under svangerskapet, men begynte å festrøyke 6 mnd etter fødsel, og det utvikla seg til kafe-røyk, kveldsrøyk, snakke-i-telefonen røyk, osv!

Nei, jeg røyker ikke.

Så flink du er Sicily!
Kan jeg spørre hvorfor du begynnte igjen mellom ammeslutt og ny graviditet? For det skjønner ikke jeg, at man slutter så lenge for så å begynne igjen. Ikke ment som kritikk, jeg er bare nysgjerrig. [8D]

Så bra, Julie*Lucas!! Flink du er som har sluttet.

Da kan jeg jo stille samme spm til deg, hvorfor la det utvikle seg når du har vært så flink så lenge? [:)]

Sikkert lett for meg å si som kun har fest-røyka. hehe

ORIGINAL: mif

Nei, jeg røyker ikke.

Så flink du er Sicily!
Kan jeg spørre hvorfor du begynnte igjen mellom ammeslutt og ny graviditet? For det skjønner ikke jeg, at man slutter så lenge for så å begynne igjen. Ikke ment som kritikk, jeg er bare nysgjerrig. [8D]

Røyking er mer psykisk vanedannende enn heroin, og kvinner blir mer avhengig enn menn.. De fysiske abstinensene forsvinner, de psykiske forsvinner ALDRI for noen. Da må man bare ta et valg. Og da jeg sluttet å amme, begynte det jo med festrøyk.. [8D] Tenker på røyk hver dag, men det er ganske lett å la være.

jeg slutta å røyke så fort vi begynte prøvingen...nå har det tatt ett år å bli gravid, så jeg har vært røykfri en god stund allerede. mange som trodde jeg var gravid ifjor da jeg sluttet, men der tok de feil [;)] nå slipper jeg heldigvis å bortforklare plutselig røykeslutt.

til dere som har sluttet nå- hva sier de rundt dere? har noen lukta lunta?
synes dere er flinke som kaster røyken med en gang- selv om jeg også mener det er en selvfølge! [:)]

nope , har aldri røykt her i gården

All ære til dere som greier å slutte, regner med at det ikke er så lett. Er glad jeg ikke røyker selv [:)]

ORIGINAL: mjauu

jeg slutta å røyke så fort vi begynte prøvingen...nå har det tatt ett år å bli gravid, så jeg har vært røykfri en god stund allerede. mange som trodde jeg var gravid ifjor da jeg sluttet, men der tok de feil [;)] nå slipper jeg heldigvis å bortforklare plutselig røykeslutt.

til dere som har sluttet nå- hva sier de rundt dere? har noen lukta lunta?
synes dere er flinke som kaster røyken med en gang- selv om jeg også mener det er en selvfølge! [:)]

Jeg har ikke røkt fast på tre år, så nei, de bryr seg ikke med at jeg ikke gjør det. [;)]

ORIGINAL: Sicily

Jeg har sluttet på dagen jeg fikk positiv test alle gangene... Var storrøyker før jeg ble gravid med Knøtta, begynte igjen da jeg var ferdig å amme med festrøy, og nå har jeg kutta det også ut. [:)]

For meg er det helt ufattelig at folk ikke klarer å sette sitt ufødte barns liv og helse foran alt annet.. Egne abstinenser betyr jo ingenting i forhold til hva fosteret utsettes for og kan få av livsvarige plager. De kan dø av det. 10% av all fosterdød i Norge skyldes røyking. Det er ganske mye.. Kjenner selv til to stk som rett og slett røykte ungene sine ihjel mens de lå i magen..

Som om jeg skulle skrevet innlegget selv!! Jeg har også sluttet på dagen bestandig. Og jeg er egentlig storrøyker. 20-30 om dagen. Jeg har begynt igjen hver gang jeg har abortert fordi det går ikke en dag uten at jeg har lyst på røyk. Det kommer sikkert alltid til å være en del av meg selv om jeg kunne ønske noe annet... Men når jeg er gravid setter jeg den lille i magen før meg selv. Så da er det ikke noe annet alternativ enn å slutte. Jeg blir så dårlig av å slutte, men etter en uke er den fysiske avhengigheten mye bedre, før det går alt på rein vilje og stahet. Og det er beintøft. Jeg er så trangsynt at jeg fatter ikke at noen kan få seg til å ikke slutte. For det er like vanskelig og hardt for alle, man må bare slutte å være egoistisk og tenke på det lille barnet man skaper i steden for seg selv. Jeg kunne aldri levd med meg selv om det hadde kommet frem i fremtiden at jeg hadde påført min egen unge en type skade kun fordi jeg ikke ofret røyken for mitt eget barn. Sterke meninger om dette. [8D]

Har bare festrøyka jeg også, men trenger ikke å røyke nå.
Når vi har vært på fest og jeg har røyka så har jeg bestandig vært så røyksjuk dagen derpå. Nå trenger jeg ikke røyk i det hele tatt[:)]

Har funnet ut at jeg er fire uker på vei, og har satt til neste mandag med å slutte.
Slutta med min første, men begynte ganske kjapt på igjen. Tenkte nemlig på røyken
hver eneste dag.
Så, folkens, kryss fingra for meg, og denne gangen skal jeg IKKE starte på igjen
etter svangerskapet!! [:)]

ORIGINAL: Agga

Har funnet ut at jeg er fire uker på vei, og har satt til neste mandag med å slutte.
Slutta med min første, men begynte ganske kjapt på igjen. Tenkte nemlig på røyken
hver eneste dag.
Så, folkens, kryss fingra for meg, og denne gangen skal jeg IKKE starte på igjen
etter svangerskapet!! [:)]

Krysser fingrene for deg. [:)]

Jeg har aldri røkt[:D] Men så flinke dere er som klarer å slutte, (er en selvfølge mener jeg) men har stoor forståelse for at det er vanskelig. Jeg synes det er vanskelig å kutte ut feks sjokolade, og da kan jeg ikke tenke meg hvordan det hadde vært med røyk..

jeg røyker ikke... slutta for en stund siden...[:D]

Back
Topp