Røyke slutt!!

~~Lykke~~

Flørter med forumet
Er det flere enn meg som må/har stumpa røyken?emoticon
Har trappet ned veldig, og satt datoen for helt slutt 5.desemberemoticon
Tror og håper at det skal gå veldig fintemoticon

Jeg sluttet forrige gang jeg var gravid, men begynte igjen noen måneder etter hun kom ut (Jeg røyker IKKE inne altså)

Nå har jeg trappet ned til ca 5 om dagen, og regner med å kunne legge bort røyken når testen er positiv. Og denne gangen er det for godt!!!

har vært røykfri i en uke i dag

men skal ikke nekte for at det frister veldig noen ganger.. særlig når hormonene troller seg fram og gubben blir sur... *sukk*

Da jeg fikk svaak positiv test 3+2 kutta jeg ned til 3 om dagen. Klarte ikke helt å slappe av med det, før jeg var passert IKM og litt til. Er nå på 4. dagen som helt røykfri, har egentlig gått veldig fint! Var hormonell i gårkveld, og veldig irritert så da fristet det veldig å ta en røyk, men jeg tenkte på spira i magen, og klarte å motstå det! *stolt*

Da jeg fikk svaak positiv test 3+2 kutta jeg ned til 3 om dagen. Klarte ikke helt å slappe av med det, før jeg var passert IKM og litt til. Er nå på 4. dagen som helt røykfri, har egentlig gått veldig fint! Var hormonell i gårkveld, og veldig irritert så da fristet det veldig å ta en røyk, men jeg tenkte på spira i magen, og klarte å motstå det! *stolt*

jeg sliter skikkelig. men har trappet drastisk ned. så håper at jeg greier å slutte HELT ved en posetiv test

Det er SÅ viktig å slutte når man er gravid, kan ikke få sagt det nok.

Sluttet noen dager etter jeg fikk positiv test (ganske tidlig), så har ikke røyket på en stund nå. Savner det i sosiale lag, spesielt nå i julen, men helt i orden. Alt for spira!! :)

Dere er flinke alle sammen, dette er noe man KLARER!!

Mamii 26 skrev:
Det er SÅ viktig å slutte når man er gravid, kan ikke få sagt det nok.

Sluttet noen dager etter jeg fikk positiv test (ganske tidlig), så har ikke røyket på en stund nå. Savner det i sosiale lag, spesielt nå i julen, men helt i orden. Alt for spira!! :)

Dere er flinke alle sammen, dette er noe man KLARER!!

Enig med du! Savner det sosiale ved å gå ut sammen med de andre som røyker, men klarer meg fint uten

Man vil jo gjøre det beste for barnet sitt, og da er det absolutt viktig å stumpe røyken. Bare for en periode klarer man det, når man vet hva årsaken er

Ja<3 Vi er flinke jenter
Har trappa ned og røyka "bare" 3 om dagen siden jeg testet positivt
På mandag er det helt stopp, å så lenge jeg tenker på spiren så skal jeg greie det!

Eg går igjennom det samme! :-)

synes det går bra her heime, er på jobb eg sliter....... :'(
Er nede på 3 om dagen. Målet er røykfri på mandag! ;-D

Enderli en røykeslutt gruppe :D
Her sluttet jeg på mandagen. Sån helt stopp. Tok med et trekk i dag, men smakte pyton, faktisk. Men blir vanskerlig på jobb, pga jeg vil ikke si noe, å vi går ut i tur for å røyke.
"kafè". Men i dag måtte jeg bare si at jeg skulle gå ut, tente røyken, men stumpet den like fort. Kjenner når man blir frustrert at det er vanskelig, men ellers har jeg ikke problemer. Heldivis :P

Regner med tråden teller for snus slutt også? ;)

Kastet esken i bosset dagen etter jeg testet positivt. Var ganske beinhardt første 3-4 dagene og jeg kjenner fremdeles sug innimellom, men det går veldig fort over! Så jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har tatt en eneste snus siden den dagen jeg sluttet. Skal inrømme at det hjelper på nå når mannen har sluttet også da :)

Synes dere er flinke jenter! Og dere som ikke har klart å kutte helt : dette klarer dere, jeg har troen

Jeg fant ut på fredag at jeg er gravid. På lørdag kutta jeg ned til 3 røyk, i dag har jeg ikke røyka noe. Men kjenner det er veldig vanskelig å holde ut røyksugperiodene. Jeg må innrømme at jeg blir med gubben ut når han skal røyke, bare for å lukte det. Det lukter jo vanvittig godt!!! Men smakte et minitrekk i sta, og fy fader så vondt det egentlig smaker!!!

Håper vi kan holde litt liv i denna tråden, for jeg kjenner at jeg muligens trenger litt hjelp til å komme gjennom det. Jeg veit jeg skal klare det, bare trenger litt hjelp :)

Sluttet helt på dagen: Men frister ofte slik som det er nå i jule tider med besøk osv.
Er sosialt å røyke :)

Ja det er sosialt, så det er det jeg kommer til å savne mestemoticon
Ikke røyka enn så lenge i dagemoticon
Men kommer til å slite i natt når jeg skal på jobb, for jeg er så sykt trøtt for tiden og holder meg litt mer våken med å gå ut å ta en røykemoticon
Men men, skal greie detemoticon

Hvordan klarer dere å slutte så fort å røyke???

Jeg er så stressa over alle tankene så går i hode mitt.

At jeg MÅ slutte å røyke! ALLE SIER DET! MEN HVORDAN!!!

Gjør det bare mer stress og da tenker jeg. Å så godt det hadde vært med røyk.
Når man har røyket i så mange år, at det har passert 10 år og litt til...

Jeg har veldig lyst til å slutte, men vet ikke om jeg klarer!

Kjøpte inn masse frukt og grønt så jeg kunne spise litt når jeg fikk røyksug. Jeg får sug hele tiden fordi jeg bare går å tenker at jeg ikke kan røyke. Jeg har også vært med gubben ut noen ganger bare for å lukte røyken. Har tatt 2 strekk av han i løpet av 3 dager. Det gjør jeg for da får jeg ikke lyst på røyk noe mer for det smaker rett og slett dritt.

Men jeg sliter litt med det at jeg ikke skal kunne kose meg med en røyk. Men alt for spira :)

Vi får trøste oss med at for hver dag som går, tenker vi littegranne mindre på røyk

Jeg bare bestemte meg. Også gikk jeg å søkte på google på hvordan det skadet barnet under graviditet osv. Hver gang suget kom i begynnelsen, så tenkte jeg på hvordan spiren fikk for lite blod av et trekk, og at de fæle stoffene i røyken var i spirens kropp i 7 timer å bare vår i 4 timer. Da fikk jeg det ekstra kikket jeg trengte for å holde opp.

Tenk på at spiren har ikke valgt å bli laget, men det er vi som ville ha den. Å da er den beste starten i livet ikke røyk å masse fæle stoffer. Om man tenker at det går ut over andre, så er det nok lettere.

En ting som hjalp meg også, var å ta en klementin eller en liten sjokolade etter mat "da suget var størst". Ellers så hjalp det meg å strikke. For da holder man på med noe uten å bli rastløs :P

Hvordan går det med dere andre?
Lenge siden sist nå?.

Back
Topp