Røyk/snus?

240-bruden

Andre møte med forumet
Noen som ikke har klart å kutte ut røyken eller snusen helt?

Hvorfor?

Og hvordan reagerer folk rundt deg på det? Både kjente og ukjente?

Jeg snuste i 6 år før jeg ble uplanlagt gravid, og da var det mye vanskeligere å slutte enn jeg hadde trodd. I begynnelsen tenkte jeg ikke noe særlig over det heller, siden ingen visste at jeg var gravid, og snusen hjalp meg å stresse ned. Men etterhvert når magen begynte å bli synlig og jeg unnlot å snuse i offentlighet av fare for hva andre ville tenke, skjønte jeg at det var på tide å slutte. Nikotinfri snus funket fint for meg, og siden jeg synes det var litt ekkelt egentlig var det ikke noe problem å slutte med det og etterhvert. Nå tar jeg kanskje én nikotinfri snus i uken, og har vært nikotinfri i 45 dager og spart 3500 kr som jeg heller kan bruke på noe til babyen. :)

Jeg snuste i 6 år før jeg ble uplanlagt gravid, og da var det mye vanskeligere å slutte enn jeg hadde trodd. I begynnelsen tenkte jeg ikke noe særlig over det heller, siden ingen visste at jeg var gravid, og snusen hjalp meg å stresse ned. Men etterhvert når magen begynte å bli synlig og jeg unnlot å snuse i offentlighet av fare for hva andre ville tenke, skjønte jeg at det var på tide å slutte. Nikotinfri snus funket fint for meg, og siden jeg synes det var litt ekkelt egentlig var det ikke noe problem å slutte med det og etterhvert. Nå tar jeg kanskje én nikotinfri snus i uken, og har vært nikotinfri i 45 dager og spart 3500 kr som jeg heller kan bruke på noe til babyen. :)
Flott! Fortsett slik:D

Jeg ble uplanlagt gravid for litt over et år siden, og snuste.. Hadde da en spontanabort.. Det var nok ikke pga. Snusen, men jeg følte litt på alt som kunne vært gjort annerledes..

Ble gravid igjen på våren, slutta da med snus på dagen!:) prinsipp :p

Slutta da vi planla å begynne å prøve :) Men de siste ukene har suget etter snusen kommet tilbake... Tar nok ikke lang tid fra jeg kan begynne igjen, til jeg har begynt på nytt :p

Slutta å røyke for 5 år siden, begynte med snus istedenfor.
Siden vi brukte lang tid på å bli gravide denne gangen, slutta jeg med snus på dagen for å få det til! Heller et friskt barn enn å ødelegge noe sjanser :)
Ble gravid 3 mnd etter snusslutt, så tror ikke det hadde noe innvirkning, men siden samboeren også snuser, så tenkte jeg det var greit å prøve hvertfall. Slutta på dagen, men kjenner suget hver dag, så kommer nok til å begynne igjen når jentungen er ute :P

Jeg slutta også å snuse da vi begynte å prøve. Gikk veldig greit med nikotinfri snus, og nå har jeg ingen behov i det hele tatt.
Men det hender jeg drømmer at jeg glemmer meg og bommer en av mannens snus - sånne xtreme strength-greier. Får så angst i de drømmene...

Termin 4. januar:)

Virker som det har vært så lett å slutte for alle... Er det ingen som sliter, og ikke klarer å slutte helt?

Jeg slutta med snus dagen vi bestemte oss for å prøve og jommen sa jeg smør - her sitter jeg 23 uker på vei ;)
Synes du det har vært vanskelig å slutte, OP?
Eller har du ikke sluttet?
Grunnen til at det er "lett" er jo fordi det er ett ønsket og velkomment barn, det er noe vi er villig til å kjempe for å beholde og vi VET at nikotin er noe av det værste man kan tilføre ett foster, sammen med alkohol, dermed er det en selvfølge å ikke gjøre det!
Det er lettere å kutte ut nikotin enn å se at barnet har fysiske eller mentale følger av sin svake vilje...

Tøft å slutte, men lillegull i magen er motivasjon i massevis, så ikke noe problem å holde seg unna :)
Hadde jeg tatt en snus, hadde jeg nok blitt sittende med et bilde av at jeg pakka en liten snus under leppa på den lille også :S

Jeg sliter med å slutte..har hatt perioder der jeg har gått 6-8 uker med nikotinfri snus men sprukket etter hvert..

Stumpet røyken den dagen jeg sto med positivtest, har savnet røyken i sommer, men har ingen lyster nå.
3 sv.skapet og slutta like lett med de to andre også :)

Etter å ha lest tråden du har skrevet på i april 15 forumet, så gir du ikke akkurat inntrykk av at du har tenkt å slutte å røyke. Var lettere sjokkert over å lese enkelte ting du skrev..Så skjønner ikke hva du er ute å "fisker" etter her..

For meg er det helt utenkelig å røyke/snuse under graviditet..gjorde begge deler før vi startet å prøve..
Har også forståelse for at enkelte sliter med å slutte, men det minste man kan gjøre er å forsøke å få hjelp til å slutte hvis man ikke klarer det selv..

Håper virkelig at du skifter mening å innser at det er for det beste både for den lille du har magen å deg selv at du slutter..

Eneste tråder og diskusjoner du har besvart hele uka handler om røyking så da er du vel her inne for å provosere oss til en ugrei diskusjon og skape misstemning her også.

Back
Topp