Røyk/snus?!?!

pompi00

Forelsket i forumet
Flere som sliter å slutte? Vet at jeg kan få mange reaksoner på dette,men ønsker ikke en stor diskusjon om hvor farlig det er osv... Det vet de fleste til nå!

Jeg har altså klart å slutte å røyke,MEN har begynt å snuse i stede:-( å merker jeg sliter med å skal slutte med:-( men jeg SKAL klare det!!!

Flere enn meg som sliter litt?
 
Jeg røyket. Slutta ca en uke etter jeg fant ut jeg var gravid. Men det holder fremdeles hardt altså. Men det går heldigvis lenger og lenger mellom hver gang. Nå snakker vi dager mellom hvert røykesug.

Har gjort noe lurt denne gang. Jeg lasta ned røykeslutt appen. og den forteller meg bl.a hvor masse penger jeg har spart. Disse pengene har jeg da slavisk satt vekk. Og jeg har nå ca 2000 som jeg skal brenne vekk på meg selv en god shoppedag:) Det er min belønning, og min måte. Og jeg skal fortsette å sette vekk penger.
 
Jeg røyket. Slutta ca en uke etter jeg fant ut jeg var gravid. Men det holder fremdeles hardt altså. Men det går heldigvis lenger og lenger mellom hver gang. Nå snakker vi dager mellom hvert røykesug.

Har gjort noe lurt denne gang. Jeg lasta ned røykeslutt appen. og den forteller meg bl.a hvor masse penger jeg har spart. Disse pengene har jeg da slavisk satt vekk. Og jeg har nå ca 2000 som jeg skal brenne vekk på meg selv en god shoppedag:) Det er min belønning, og min måte. Og jeg skal fortsette å sette vekk penger.
Flinka :)
 
Jeg slutta 2dager etter positiv test! Og har vært og er så utrolig kvalm at jeg spyr bare tanken på røyk!
 
Flinke jenter! Slutta da jeg ble gravid med knerten for tre år siden ( ble så dårlig at jeg rakk ikke begynne å slutte, ble bare stopp av seg selv. Har enda en 20pkn supermild røyk liggende som jeg kjøpte og skulle bruke på skola så ikke jentene der skulle skjønne noe ;-) )
har hatt lyst på røyk mange ganger i ettertid, spes i situasjoner der jeg ville røykt. Er en røyker, elsket å røyke! Måtte bare bestemme meg for at jeg aldri skal smake røyk igjen, ellers ville jeg sprukket fort. Hadde jeg først tatt en ville det vært lavere terskel for nr to en annen gang.
Det har holdt hardt! Men første uka i mai er det tre år siden jeg smakte røyk!!!
 
Flinke jenter! Slutta da jeg ble gravid med knerten for tre år siden ( ble så dårlig at jeg rakk ikke begynne å slutte, ble bare stopp av seg selv. Har enda en 20pkn supermild røyk liggende som jeg kjøpte og skulle bruke på skola så ikke jentene der skulle skjønne noe ;-) )
har hatt lyst på røyk mange ganger i ettertid, spes i situasjoner der jeg ville røykt. Er en røyker, elsket å røyke! Måtte bare bestemme meg for at jeg aldri skal smake røyk igjen, ellers ville jeg sprukket fort. Hadde jeg først tatt en ville det vært lavere terskel for nr to en annen gang.
Det har holdt hardt! Men første uka i mai er det tre år siden jeg smakte røyk!!!
Du burde føle deg stolt :)
 
Jeg sluttet etter 3-4 dager etter positiv test, og har kun vært røykfri i ca 17 dager! Syns det har vært kjempe vanskelig, men når jeg vet at nå er det ikke bare meg det går ut over, slipper suget litt! Man vet at sjansen for SA og tidlig fødsel er høyere for røykere, og det syns jeg burde være noe å tenke på for alle!
Men for all del, jeg dømmer ingen, og alle får gjøre som de selv ønsker! Jeg er hvertfall glad jeg har klart det, og håper dere andre blir røyk/snus frie snart også :)
 
Tusen takk! Det skal jeg se etter Imorra! Får man den som mint smak å eller?:)
Sniker fra September :) Det finnes nikotinfri med mint også, ja. Tror ikke du får kjøpt på vanlige butikker men på sørensen og teknikkmagasinet selger de!
 
Så flinke dere er som tenker på å slutte og har sluttet ;)

har aldri røyket eller snuset selv, så aner ikke hvor vanskelig det er å slutte, men ser at mange sliter med akkurat dette.

Og bare tanken på at man skal klare å slutte er kjempe bra, da har man kommet langt ;)

må si jeg får litt vondt i meg når jeg ser høy gravide står å røyker, men det har jeg ikke noe med :p

Dere skal være stolte av dere selv ;) ;)
 
Så flinke dere er som tenker på å slutte og har sluttet ;)

har aldri røyket eller snuset selv, så aner ikke hvor vanskelig det er å slutte, men ser at mange sliter med akkurat dette.

Og bare tanken på at man skal klare å slutte er kjempe bra, da har man kommet langt ;)

må si jeg får litt vondt i meg når jeg ser høy gravide står å røyker, men det har jeg ikke noe med :p

Dere skal være stolte av dere selv ;) ;)

Så enig med deg om at jeg får vondt når jeg ser høygravide røyke.
Jeg sluttet heldigvis å røyke i august i fjor, og snus, det sluttet jeg med i desember - så dervar bare flaks at jeg ikke måtte sluttet med det nå selv.

Sluttingen går overraskende bra synes jeg. Savner det ikke litt engang! :)
 
Syntes å det er fælt å se når folk med gravid mage står med røyken! Det skal ikke være sånn! Mn så vet jeg jo igjen hvor vanskelig det er!! Ikke lett dette her!:-/
 
Jeg sluttet å røyke en liten stund før jeg ble gravid, også sluttet jeg å snuse dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Det er jo forskjellig fra person til person om hvor enkelt eller hvor vanskelig det er å slutte. Har selv prøvd å slutte å røyke i flere år før jeg fikk det til i januar. Har ei venninne som røkte gjennom hele svangerskapet sitt, å hun røyker enda.. Hun rett å slett klart bare ikke å slutte stakkars..
 
Sluttet på dagen jeg fikk positiv test med begge. Helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan man klarer å røyke/snuse når man vet at man er gravid. Alle kjenner jo til risikoen spontanabort osv osv. Synes det er flott at man prøver å slutte, men i min verden er et bankende liv i magen den største motivasjonen til å stumpe røyken. Tenker også på før i tiden da ma. Ikke visste bedre. Mamma røyka litt da hun gikk gravid med meg og jeg har astma, allergisk mot mer eller mindre alt. Er jo ikke dokumentert at det er kun pga røyking, men skulle ikke forundre meg. Vær så snill å tenk dere mange ganger om før dere tenner dere en røyk. Det er kun 40 uker dere MÅ klare dere uten røyk. Masse lykke til.
 
Back
Topp