Røntgen hos tannlegen

Nygravidogglad

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Hva tenker dere om å ta røntgen hos tannlegen (er 6+3 på vei)? Jeg var hos tannlegen for to dager siden og sa til resepsjonisten at jeg var gravid. Hun sa at de har sånn blyteppe til magen. Jeg kjente at jeg likevel ikke ville ta røntgen og det var også heldigvis greit. Hva gjør dere hos tannlegen?

Dette er veldig lokal rtg. Og du har blybelte. Jeg hadde ingen betekninger å gjøre det forrige svangerskap. Tannhelse er veldig viktig i et svangerskap.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var hos tannlegen i juni og sa at jeg kanskje kunne være gravid, da ville de ikke ta bilde.
De renset tennene mine og så over om det var noen åpenbare hull.
Og satt meg opp på en ny time om ett år.

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg fikk beskjed om at de ikke kunne ta røntgen.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg var hos tannlegen på tirsdag for å trekke vistdomstann, tok røntgen uten å gi beskjed at jeg var gravid.. Trodde det var etter 3 mnd det kunne vær skadelig?

♡Jente 2011
♡April 2015

Det går helt fint å gå til tannlegen, men røntgen bør man styre unna.

Også fått beskjed at da skal man ikke ta røntgen hvis det ikke er en veldig krise så man må. For noe stråling blir det uansett om man har på seg dette forkle.

Eg fekk ikkje ta røntgen hos tannlegen, då var eg ca 3-4 mnd på veg. Skal heller komme inn å ta røntgen etter fødselen.

Førstegangs - Desemberbaby <3

Jeg ville absolutt unngått å tatt røntgen, det kan utsettes til etter fødselen.
Det er like skadelig før tre mnd, som etter tre mnd.
Celledelingen hos et forster skjer så raskt, derfor en blir frarådet det.

Jeg jobber selv med røntgen, men etter jeg ble gravid har jeg fått kontorjobb. Ikke hos tannlege eller sykehus, men stråling er stråling..

Jeg ville iallefall unngått det, så langt det lar seg gjøre:)

Back
Topp