Røkelaks

Mammahjertet

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Ser at det er mange som spiser dette, og jeg har sååå lyst på også... Sitter bare å tenker på rundstykker med laks på..... Aaahh! Men uansett hvor mye jeg søker på dette, finner jeg alltid store sprik i anbefalingene... For meg virker det nesten så det er litt sånn gambling på et vis... Det KAN være listeria bakterier i vakumpakket røkelaks, men hvis man velger en med god holdbarhets dato så går det som "regel" fint... Men kan man stole på "som regel" da? Hva tenker dere :-(

Jeg spiser det så lenge det er god holdbarhet og pakken er nyåpnet :) så passer på å spise ett ekstra rundstykke når jeg først spiser det :)

Jeg velger også å tro det er trygt med fersk, nyåpnet pakke. Spekeskinke som jeg også elsker, holder jeg med heller unna selv om det er forskjellige råd her også.. Hehe, satt og tenkte på istad en pizza jeg pleie å lage som jg topper med ruccola og spekeskinke etter steking men det får vente. Kan jo eventuelt steke spekeskinka men føler det ikke blir det samme ;)

Jeg velger også å tro det er trygt med fersk, nyåpnet pakke. Spekeskinke som jeg også elsker, holder jeg med heller unna selv om det er forskjellige råd her også.. Hehe, satt og tenkte på istad en pizza jeg pleie å lage som jg topper med ruccola og spekeskinke etter steking men det får vente. Kan jo eventuelt steke spekeskinka men føler det ikke blir det samme ;)
Åååh! Savn etter italiensk skinke :(

Jeg hadde bestemt meg for å holde meg unna dette og tenkte at det ikke er verdt risikoen. Men etter så lang tid med ekstrem kvalme og problemer med å spise oppdaget jeg at det eneste jeg virkelig hadde lyst på var lompe med røket laks. Lest litt rundt og fant heller ikke noe helt entydig, men bestemte meg for at det faktisk fikk ta prioritet å få i meg mat og tenker at om jeg holder meg til rådet med fersk pakke godt innenfor holdbarhetsdatoen + at jeg ikke spiser det hele tiden så får det gå bra. Les eks her: http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kostrad-til-gravide-8666.html?page=3

Hva står det på matportalen? For det er det vi anbefales å forholde oss til. Jeg spiser norsk, "fersk" røkelaks. Spiser kun med en gang pakken er åpnet. Men det er ikke sånt jeg spiser til hverdags da :-) spekeskinke steker jeg på pizza og det er godt det også - selvom ikke det er heelt det samme som å ta den på etter pizzan er stekt ;-) salami digger jeg, det spiser jeg på ostesmørbrød i ovnen. Men tenker vi klarer oss uten disse tingene som ikke er anbefalt. Blir jo så supergodt når vi endelig kan spise det igjen ;-)

Back
Topp