Rødvinspølse++

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Jeg elsker jo slik spekemat, særlig typen av rødvinspølse. Har ikke rørt dette siden jeg fikk vite at jeg var gravid da. Nå ser jeg på noen forum at det står man kan fryse pølsen, så er det trygt å spise da man dreper disse bakteriene. Har noen erfaring på dette eller vet om en sikker kilde som kan bekrefte det? Hadde vært SÅ godt med slik salt mat nå:smiley-ashamed005
 
Jeg tror frysing dreper den ene typen bakterie og varmebehandling den andre(husker ikke navnet på de to verstingene vi skal passe oss for...). Så tror ikke frysing alene er nok.

Selv lengter jeg sårt etter Strandamør :(
 
Hei! Jeg elsker jo slik spekemat, særlig typen av rødvinspølse. Har ikke rørt dette siden jeg fikk vite at jeg var gravid da. Nå ser jeg på noen forum at det står man kan fryse pølsen, så er det trygt å spise da man dreper disse bakteriene. Har noen erfaring på dette eller vet om en sikker kilde som kan bekrefte det? Hadde vært SÅ godt med slik salt mat nå:smiley-ashamed005
Frysing holder ikke. Maten må varmebehandles når det kommer til kjøttvarer. Kan anbefale salami, chorizo og pepperoni, som også smaker godt etter oppvarming.
 
Frysing holder ikke. Maten må varmebehandles når det kommer til kjøttvarer. Kan anbefale salami, chorizo og pepperoni, som også smaker godt etter oppvarming.

Signerer dette. Må varmebehandles og gjennomvarmes på over 70varmegrader.
Så du får spise ostesmørbrød i år, og spekemat, mellom og god ost til sommeren ;)
 
Dette er det jeg savner mest for tida. Mannen spiser fenalår, og jeg sitter attmed og sikler. :hilarious:
 
Veldig mye godt nå i julen.. Så vi får bare holde ut
 
Back
Topp