Rødvin

Tassen

Andre møte med forumet
Hei!
Er det noen av dere som har spurt jordmor eller lege om det er ok med et glass vin? Jeg spurte, og fikk til svar at det var ikke noe farlig. Hun sa faktisk at hadde det vært det hadde det ikke vært mangen vettuge italienere i verden! [:)] Men på den andre siden så leser en jo alltid det motsatte... Hva gjør dere? Er det noen som tar seg litt vin til god mat?
[8|]

Jeg tror ikke et glass vin til maten er noe farlig, bare det ikke blir så mye mer, er ikke glad i vin selv så jeg har aldri spurt. Men da tanta mi var gravid for noen år siden, fikk hun samme beskjed som deg.

Nei takk. Ingen vin eller annen alkohol for meg. Min baby er hellig. Jordmora bør lese mer om forskning.

Tror heller ikke det skader i det hele tatt. Er vel mengden som er avgjørende. Støtter meg til det jordmor sa om italienere [:)]

Kall meg overforsiktig... men jeg klarer meg fint uten alkohol under svangerskapet. Spesielt når ingen faktisk kan si med SIKKERHET at det er ok med 1 glass vin til maten under svangerskapet. BETTER SAFE THAN SORRY[;)]

Aftenposten.no la ut en ny forskningsrapport for en tid tilbake der det var forsket på graviditet og alkohol. Den rapporten konkluderte med at alkohol kan være svært skadelig for fosteret, uansett mengder. Det er det som er så farlig, at et barn kan bli skadet av et glass vin, mens et annet barn ikke blir det. Noen drikker masse og skader ikke fosteret sitt, og andre drikker lite, men skader... Skjønner???

Jeg tok ikke sjansen på å drikke noe som helst av alkohol da jeg gikk gravid, hadde ikke klart å tilgi meg selv dersom det hadde skjedd noe.

Må si meg helt enig med May!
I den nyeste utgaven av gravid,, der står det på side 67 ;Ett glass vin er ikke greit!
Det er skadelig for hjernens utvikling på fosteret..for hjernen vokser hele svangerskapet..

Alkohol er et giftstoff som babyens nyrer ikke klarer å skille ut,, slik at det kan være påvirket i opptil 1-2 uker av det glasset vin eller sprit..

Jeg er ikke ekspert, men jormor Anne-Lise Tidemann-Andersen,, har skrevet en repotasje i den nyeste utgaven av GRAVID, om rusmidler og hvilke konsekventer det gir barnet..

Jeg for min del vil holde meg borte fra alkohol når jeg er gravid,, tar ingen sjanser der..
Men det finnes vel alkoholfritt?

Klemmer fra Tinka :-))

Hei!

Har hørt at 1 glass med rødvin om dagen er bra for livmora, men de sier jo også at du helst ikke skal drikke alkohol...

Tror alt er med måte jeg!

Skal da riktignok være 1 glass daglig de siste ukene av svangerskapet...
For rødvin skal visst ha en effekt som klargjør livmora til fødsel![;)]

Har du lest det noe sted at rødvin kan være bra?
I den siste utgava i GRAVID, skriv ei jormor at det å drikke vin er verre til lenger
ut i svangerskapet en kommer..pga at det påvirker hjernen til babyen..

Men ikke vet jeg..

Neste gang jordmora di sier at det er greit med et glass vin, så print ut denne siden her og vis den til henne. Blir faktisk litt sint jeg, fordi det burde være innelysende med nulltoleranse ang. alkohol under graviditeten[:@]

http://www.babyverden.no/templates/Article____435.aspx

Helt enig med deg Hanne 79 :-))

Bra du la inn et skriv om hvor farlig det er slik at folk virkelig skjønner konsekventene av hva de driver med..

Klemmer fra Tinka :-))

Er enig med dere jeg og jenter![;)]
Men er sånn kjerringråd som sier det med rødvin på slutten...
Ikke prøvd det jeg,altså...
Og klart det skader,så skal man kose seg så burde det mer enn nok greie seg med et glass alkoholfri- av et slag!!![:)]

Back
Topp