Rødvin....

McQeen

Gift med forumet
Noen som har hørt at det skal få igang fødselen???

ja va kje d noke ?
men sko kje en gjere noke anna mens en drakk ett glas rødvin ??[8|]

det kan godt hende men jeg husker ikke...hmm

Jeg var faktisk hos ei vennine I sted, Og vi satt noen stykker der og diskuterte dette...
Både vennina mi og den ene storesøstreren hennes fødte dagen etter at di hadde drukket litt rødvin... En tidligere sjef av meg fødte ca 1 måned for tidlig, Også etter og ha drukket litt vin... Såh det kan nok stemme Jah...

mene also , d e no alkohol i rødvin då [8|]
d e vel ikkje so bra før babyen .... [8|] elle gjer d ingenting i so lita dose ?

e d helt trygt ?

ORIGINAL: menemenem

mene also , d e no alkohol i rødvin då [8|]
d e vel ikkje so bra før babyen .... [8|] elle gjer d ingenting i so lita dose ?

e d helt trygt ?

Jeg ville Ikkje ha drukket det, Men det er joh flere som har gjort det bare for og få fortgang I Sakene...

ej e litt pinglete ej når d gjelde slike ting... før ej vil no ikkje gjere noke so kan påvirke babyen min..[8|]
men kansje ej e førr pinglete ?

Babyen tar ikke noe stor skade av det, før i tiden sjenka di di gravidi dritings rett før di skulle føde.

Det er nok like farligt som å røyke i svanagerskapet.

ja for all del...hehe...ikke sånn at man kan røyke i svangerskapet jeg mente, nei det er fyfy.
Men regner med at alkohol å nikotin gjør samme skade, men nå er det jo di 3 første mnd som er di værste mnd i et svangerskap, er jo da alt skal utvikles.
Nå er ungen ferdig utviklet å skal bare vokse, men selfølgeli ingen unskuldning for å verken røyke eller drikke. Men nå var det snakk om et glass....

ka so gjer at rødvin fungera slik at fødslen starta , noken so vejt det ??

Har hørt at et glass rødvin rundt termin kan være gunstig, ja... men alkohol er jo ikke bra for babyen, og dessuten føyer vel dette rådet seg bare inn i rekken av tåpelige kjerringråd. Det eneste som kan hjelpe er å ha sex og orgasme, fordi sæden inneholder rifremkallende stoffer og orgasme kan få riene i gang også.

men ingen kjæring råd hjelpe so lenge ikkje d e mode... babyen kjeme når den vil uansett :)
ivertfall ette slik ej he førstått d :)
viktigaste e at babyen e friske , ikkje ka ti den kjeme :)

men månge spennande sette i gång tips hehe :)

Ei venninne av meg var 10 d på overtid før nyttårsaften. Jormora sa at nå går du hjem og tar deg to glass rødvin. Nærme og over terminen tror jeg ikke det har noe å si, og JA det startet fødselen!

Ja jeg også har hørt at jordmødre har anbefalt rødvin.
Men at det ikke er bra er jo en ting, men så er jo lakserolje også farligt for ungen......alt med måte jenter

Tru ej ska ta å høre me jordmora mi på torsdag ka ho mejna om rødvin å fødsel... om ho he anbefalt d til noken...[8|]
he hørt  at d e noken av dej so he kolikk onga so teke litt på smokken til babyen før å få dej t å slutte å skrike...

ORIGINAL: Rosapute

Men hvorfor ta sjangsen når man vet at det kan være skadelig?

Alt er farligt om man ikke tar ting med måte

Ærlig talt, jeg nekter å tro at ett eneste glass rødvin på slutten av svangerskapet kan skade.... Jeg synes hysteriet har tatt overhånd når det gjelder alt som er farlig. Og det er norske forskere som har funnet ut dette. Hva de har forsket på i andre land har jo ingenting å si...

Jeg tar gjerne et glass dersom det skulle drøye! Gleder meg allerede...

ja sant d at en kansje e blitt litt mejr hysterisk når d gjelde tingen ikkje kan gjere pga at d kan være farli...
men sida d bli sagt en ska holde sej helt vekke ifrå alkohol i svangerskape so e no d kansje en grunn til d , men so der igjen so e d somme jordmødre so seje at en kan ta sej ett glas rødvin før å få satt i gång fødslen... so då e kje d so rart at en kan verte skreptisk å lure på om en ska tørr elle om en ikkje ska tørr...

ej før min del lika kje so godt rødvin...[8|]
ej e kje noke vin menneske , mejr ett øl menneske [:D] 
gle mej til ej kan ta mej ei is kalde pils igjen [:D]

ja den første kalde pilsen må nyyytest....hehe

Back
Topp