rødt rundt utslett med lys sirkel inni???? HJEEELP!!!!*oppd*

OH RLY?

Forumet er livet
ææææh!!!! det kløøøør!!!!!!

på baksiden av leggen har jeg fått et rødt rundt utslett på ca 2cm, det har en hvit sirkel inni. altså rød sirkel, hvit sirkel og rød sirkel i midten

noen som har opplevd dette å vet hva det kansje kan være?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

den har vokst, er nesten dobbel størrelse nå, er nesten som om det er en lys ring ytterst.....[&:] kløøør hvertfall!
var innom apotek før i dag å de sa jeg kunne bruke kløsalve (bruker xylokain). sa ingenting om at det var noe farlig da.....
kjenner litt at jeg er skeptisk asså, menmen...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

var på legevakta i sta, BORRELIA!!!!!! to uker med antibiotika nå, veldig glad jeg dro nedover!!!!!!

så får vi håpe det ikke blir flere problemer da[&:]

Ring orm?[8|]

Jeg har ofte sånne.. Tror de kalles Neller, og er helt ufarlige[:)] prøv og ikke klø, så slipper du sår..!

ORIGINAL: [Malin]

Jeg har ofte sånne.. Tror de kalles Neller, og er helt ufarlige[:)] prøv og ikke klø, så slipper du sår..!

signerer denne [:)]
Noen kaller de også for fuglelopper......eller blander jeg nå??
Både neller og fuglelopper KLØR i hvertfall !!![&:]

ORIGINAL: Frustrert Frue

er det hardt?? Jeg fikk sånne fugleloppebitt tror jeg vertfall at det var.. det var sånn du beskrev også var disse nellene helt harde og jeg klødde som en gal!!!

Ut ifra beskrivelsen ville jeg tippet ringorm (sopp). prøv med canesten.

Høres ut som ringorm ja... gå på apoteket og få en soppsalve (kan bruke sånn mot fotsopp for eksempel) da det er en soppinfeksjon.

ORIGINAL: babyNicho

ORIGINAL: Frustrert Frue

er det hardt?? Jeg fikk sånne fugleloppebitt tror jeg vertfall at det var.. det var sånn du beskrev også var disse nellene helt harde og jeg klødde som en gal!!!

De er i hvertfall ikke helt flate hvis du forstår, de bygger litt ut. Og blir større til mer du klør på de.
Men hvis du tror det er ringorm så søk på goggle og finn bilder av ringorm så ser du med en gang om det er det eller ikke.
Da funker canesten.
Er det neller/fuglelopper kan du smøre på alovera så demper det kløen [:)]

Ringorm er små prikker som samler seg i en ring, ikke en prikk med ring rundt, det vet jeg for jeg har hatt ringorm.

Eg tenkte flått bitt eller ring orm, ville tatt en tur til legen.
Tegn med kulepenn rundt ringen, så du kan se om det vokser...

det er heldigvis ikke ringorm nei, men fugleloppebitt kan det jo være for katten vår har ligget i fotenden på senga noen ganger da både jeg og sambo fikk noen røde prikker på beina..... skifta på senga å katten har ikke fått innpå der mer etterpå.
startet som en lite rødt rundt kløende flekk og er nå sånn som jeg forklarte. er uthevet litt ja, klør noe syyyyyyyyyyykt!

ringte legevakta her å forklarte om utslettet, hu sa at jeg skulle ha på kløstillende (xylocain) å passe på at det ikke bli større. hvis det ikke blei det var det ikke så farlig. jeg skal til legen på onsdagen da så da skal han få se på det.

ekkelt når man får sånnt, googlet på det å det kom opp borreliose og slikt *grøss* men de utslettene som det var bilde av pga flåttbitt så ikke ut som mitt da...så får no håpe det ikke er det jeg har fått.

ORIGINAL: Mayen

Eg tenkte flått bitt eller ring orm, ville tatt en tur til legen.
Tegn med kulepenn rundt ringen, så du kan se om det vokser...

den vokser![&:]

Da er det nok mest sannsynlig flåttbitt..[&:][&:][&:]
Ser du har katt, da kommer den nok derfra...
Vi måtte ut å kjøpe flåtthalsbånd til kattene forrige uke, da var de allerede kommet[:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]

Xylocain demper jo bare kløen (skjuler symptomene[8|])
Men hun sa jo at om det IKKE vokser kan du vente..
Eg ville tatt meg en tur, selv om det er nok stappfullt på legevakten på 16 mai[&:]
Og 17 mai er ikke akkurat dagen å sitte der heller....

Fant en side, her kan du lese[:)]
http://home.online.no/~kneshei/flatt.htm

Kan flåttbitt være farlig?
  • Et flåttbitt er normalt ikke farlig i seg selv
  • Er man uheldig kan man få betennelse i såret
  • Men flåtten kan ha farlige bakterier/virus
  • Disse kan overføres til mennesker gjennom bittet
  • Man kan da bli alvorlig syk - i verste fall står det om livet
  • En av disse er Lyme sykdom - en bakteriell infeksjon
  • En annene er hjernebetennelse forårsaket av TBE virus
  • Det er altså all grunn til å ta flåttbitt på alvor
  • Det er viktig at flåtten fjernes i tide og på rett måte 
    Førstehjelp
  • Ikke smør bittstedet med olje, vaselin, sprit
  • Bruk pinsett eller flåttfjerner
  • Flåttfjerner kan du kjøpe på apoteket
  • Ta godt tak under flåtten, vipp den ut
  • Det er bedre enn å skru/vri den ut
  • Ikke klem selve kroppen/magen
  • Pass på at også hodet kommer ut
  • Vask gjerne sårstedet med såpevann/Klorhexidin
  • Tickner, en frysespray, er et godt alternativ
  • Klikk her og se hvorledes den brukes
    Oppsøk lege
  • Hvis du ikke får ut hodet
  • Hvis du får utslett i området der flåtten satt
  • Hvis du føler deg dårlig etter flåttbittet
  •  
    har akkurat det samme selv.. klør,klør,klør,klør og atter klør[&:]

har fått på armen,leggen,halsen,magen,ryggen.. ja overalt egentlig.. og KLØR fått masse sår, som har blitt til blødene sår [8D][:'(]

så du er ikek den eneste[8D][&o]

oppdatert i første innlegg

leste nå at det kommer fra flått, huff, grusomt, god bedring

Back
    Topp