Rødme

AB

Forumet er livet
Jeg har en tendens til å bli skikkelig rød i ansiktet, da snakker jeg skikkelig tomatrød[8|]
Det dukker ofte opp når jeg steller meg fordi jeg skal ut, eller jeg rydder og steller til jeg får besøk o.l.
Ofte er det også bare halve fjeset som et skikkelig rødt... det er så flaut synes jeg[8|] ser jo ikke ut med de røde flekkene i tryne...

.. noen andre som opplever noe sånt? Skulle ønske det var noe å gjøre noe med det jeg...[8|]

Rødmer ganske lett når jeg blir flau, men får bare hektiske røde roser i kinnene, ikke sånn "hel blussing" over hele fjeset og brystkassen som en del uheldige får.
Men tyder jo på at du IKKE får det fordi du blir flau, men fordi du blir varm og får igang blodsirkulasjonen i fjeset.
Når du rydder og steller bøyer du deg ofte, og da fosser jo blodet til hodet.
Når du fjonger deg til fordi du skal ut driver du og "irriterer" huden med børster og svamper og kremer, og den reagerer med å flamme opp - har du sensitiv hud, eller kanskje bare blodårer tett til overflaten?
Er redd eneste løsningsforslag er:
Rydd og stell huset lenger tid i forveien om du venter gjester, eller se om mannen kan gjøre alt som krever bøying.
Smink deg lenger tid i forveien når du skal ut, eller dropp alt som heter ansiktskremer/pudder og krever at du berører huden i noen særlig grad.
Eventuelt prøv å legge noe kaldt på ansiktet når du er ferdig - en sånn gelemaske som har ligget i fryseren, kanskje?
KAN hjelpe, kan også gjøre vondt verre fordi ansiktet vil "forsvare" seg mot kulda ved å pumpe MER blod til huden så fort du fjerner det kalde - men verdt å prøve!

...er ikke aleine der nei.... jeg blir sprutrød og den ene blodåra mi blir åtte ganger større en det den egentlig er... og det er så sinnsykt grusomt... huff..................

Back
Topp