Røde hunder

Febbis

Gift med forumet
Noen som har hørt om tilfeller av det i Norge?

hjeeeeeeelp!

Jeg føler meg plutselig gammel. Når jeg var liten var røde hunder noe som kunne forekomme rett som det var, er det ikke slik nå lenger?

ORIGINAL: Kal-El

Jeg føler meg plutselig gammel. Når jeg var liten var røde hunder noe som kunne forekomme rett som det var, er det ikke slik nå lenger?

Nå husker jeg ikke hvor gammel du er, men siden du husker røde hunder må du være sikkert 100 år[8D]

Snakket med lege kontoret idag, for svigerinnen min har fått bekreftet røde hunder hos 2 av sine barn og dette er farlig for gravide.
Og hun på legekontontoret hadde ikke hørt om tilfeller av dette på maaaaaange, mange år...

(så ja, du ER gammel)

jeg hadde røde hunder når jeg var liten.. sånn ca 20 år siden [:D]

Åhhh... Ikke si det da[:o]

Emil har prikker i ansiktet, men ellers fin form. Har trodd det vare har vært utslett etter kulda jeg... [8|]

ORIGINAL: Febbis

ORIGINAL: Kal-El

Nå husker jeg ikke hvor gammel du er, men siden du husker røde hunder må du være sikkert 100 år[8D]

Snakket med lege kontoret idag, for svigerinnen min har fått bekreftet røde hunder hos 2 av sine barn og dette er farlig for gravide.
Og hun på legekontontoret hadde ikke hørt om tilfeller av dette på maaaaaange, mange år...

(så ja, du ER gammel)

Jeg har aldri hatt noen barnesykdommer, men søsteren min hadde røde hunder når jeg var liten husker jeg, da var jeg 4. Jeg er 35 nå. Hørte også om flere som hadde det når jeg var liten.

da syntes jeg du skal ta en tur til legen å høre jeg! like greit å ta et besøk for mye, enn et for lite[:D]

De fleste skal være vaksinert mot det. Jeg ble vaksinert mot det da jeg var liten. Det var en helt vanlig komponent i de dagenes vaksiner og jeg er 28. De vaksinerer fortsatt mot dette.

Man sjekker jo alle gravide for Rubella-antistoff, dette er altså røde-hunder-antistoff[:)]

Det er nok svært få tilfeller av røde hunder i Norge i dag på grunn av massevaksineringen, som forøvrig er litt omdiskutert. Røde hunder er jo ikke farlig for barn og noen mener derfor at man kan vente med å vaksinere jenter til de kommer i fertil alder og gutter ikke i det hele tatt.

Back
Topp