Røde hunder

Junimor

Elsker forumet
♡Junigull 2016♡
Snøfnuggene 2018
Forrige svangerskap hadde jeg antistoffer ( 1 år siden ) nå har jeg ikke? Hvordan er det mulig ?

Det kan gå ut av kroppen sånn jeg har skjønt.
Jeg har heller ikke, skal ta ny vaksine etter fødsel.

Det kan gå ut av kroppen ja[emoji4] Jeg måtte ta vaksine før ivf fordi jeg ikke hadde antistoffer

Jeg hadde i 1. graviditet, men ikke i 2. Fikk påfyll av mmr-vaksinen nå i mars siden jeg er utsatt for smitte da jeg jobber med barn og man ikke vet om alle er vaksinert. Vi opplevde et tilfelle av det i vinter like før jeg fikk påfyll av vaksinen.

Fysj, dette høres skummelt ut! Leser på nettet at innvandrere kan ha med seg smitten fra utlandet... Det er jo veldig mange innvandrerbarn i barnehagene og skolen og vi har noen bekjente som har flyktet fra u-land.

Ble bekymret jeg nå hvis jeg ikke lenger er immun. Ser man dette på de ordinære blodprøvesvarene man tok etter uke 12?

Det er ytterst sjeldent med utbrudd av røde hunder i Norge, og flyktninger blir vel ofte sjekket for eventuell smitte og vaksinemangler slik jeg har skjønt? Barna blir ganske sikkert innlemmet i det norske vaksinasjonsprogrammet.
De forhåndsreglene jeg tar med få antistoffer i kroppen, er grundig håndhygiene og unngår å reise utenlands til mer eksotiske steder.
Det finnes en oversikt over hvor hyppig utbrudd av røde hunder forekommer i ulike land. Sjekket den før jeg bestilte sommerferie :)
Ja, du får beskjed etter blodprøver i uke 12 om du har lave verdier.

Det er ytterst sjeldent med utbrudd av røde hunder i Norge, og flyktninger blir vel ofte sjekket for eventuell smitte og vaksinemangler slik jeg har skjønt? Barna blir ganske sikkert innlemmet i det norske vaksinasjonsprogrammet.
De forhåndsreglene jeg tar med få antistoffer i kroppen, er grundig håndhygiene og unngår å reise utenlands til mer eksotiske steder.
Det finnes en oversikt over hvor hyppig utbrudd av røde hunder forekommer i ulike land. Sjekket den før jeg bestilte sommerferie :)
Ja, du får beskjed etter blodprøver i uke 12 om du har lave verdier.

Tusen takk for beroligende svar! :) Skal fortsette med god håndvask og håpe på det beste. Vi drar uansett ikke til utlandet under svangerskapet og godt å vite at innvandrere blir vaksinerte. :love2

Tusen takk for beroligende svar! :) Skal fortsette med god håndvask og håpe på det beste. Vi drar uansett ikke til utlandet under svangerskapet og godt å vite at innvandrere blir vaksinerte. :love2

Ingen årsak!
Unngår også å dra til utlandet i svangerskapet :)

Hmmm... Eg har heller ikkje antistoffer mot røde hunder, men legen min har ikkje nevnt noke ting til meg om dette :bored::meh:
Vi skal reise til Hellas om 2-3 uker.. Bør eg ikkje dra?? :wideyed::wideyed: Kjente panikken tok meg her nå :(o_O:eek:

Back
Topp