Røde Hunder

elskerbarn

Betatt av forumet
Hei Jenter!!!

Har nesten ikke sovet i natt for jeg har ligget og tenkt på røde hunder og gravid.... Vi skal til min bestemor i bursdag på Lørdag, og min bror er sammen med ei jente som har en gutt som har røde hunder.
Jeg har hatt røde hunder ifølge blodprøvesvar hos lege. Står påvist.. Jeg blir jo lei meg hvis vi ikke kan reise for egentlig er det jo dem som ikke burde reise i  mine øyne da.. Men hvis gutten ikke kommer, så kan vel smitten være hos mora og broren min?

jeg menerdem burde holdt seg hjemme. er veldig mange rundt som ikke har hatt den sykdommen:( skjønner godt du ligger ogtenker

ja det jeg meiner også, og det er en del eldre folk som kansje ikke har hatt det. Men jeg skal kontakte jordmor i morgen og høre med henne. Og nå hørte jeg moin mor sa, at dem var borte, så kan ikke skjønne det er røde hunder da. Mora er jo sykepleier og skikkelig hysterisk bare han får et katteklor!!! Huff blir litt irritert. Hormoner kansje, hehe

er du ikke vaksinert mot røde hunder? når man er vaksinert er det ingen fare, også hvis du har hatt det så er du immun. Og røde hunder er hovedsaklig farlig for babyen hvis mor får det de første 12 ukene av svangerskapet, nå er jo babyen ferdigprodusert og ligger bare til ruging ;-)

Jo jeg er vaksinert mot røde hunder. Og det står påvist på papirene fra lege. Så jeg meiner jo at det skal være trygt. Men samb er jo så pesimist da..

Jeg mener du trygt kan dra.
Du får gugle litt og vise samboeren din ;)

Men er smått enig i at de kanskje kunne holdt seg hjemme mtp andre mennesker som kanskje ikke er vaksinert..

Du kan trygt dra selv om de også kommer. Røde hunder er  smittsomt 5 dager før og 5 dager etter utslettet! Når du i tillegg er vaksinert så er du trygg gjennom vaksinen også. Blodprøven på svangerskapskontrollen ble blant annet testet for antistoffer mot røde hunder, og hadde du ikke hatt antistoffer så hadde du blitt frarådet til å være sammen med personer med røde hunder.  

Jeg har aldri tatt vaksinen. På mitt helsekort står det at jeg ikke er rubella vaksinert og har ikke påvist rubella antistoff. Jordmor og lege påpeker dette hver gang jeg er hos dem og de har satt ring rundt rubella greia på helsekortet.
Du hadde nok hørt det fra legen for lenge siden om du var i faresonen :)

Back
Topp