Rød på halsen. Frustrert

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
Jeg har postet litt tidligere om tips på rød hals, men jeg blir ikke klokere. Det bruker å forsvinne etterhvert med forskjellige ting jeg bruker, men denne gangen har hun vært rød kjempelenge og eneste som bedret det var bepanthen, men når det nesten var borte så kom det tilbake.. Blir såå frustrert. Jeg vasker og tørker hver morgen og kveld, ingen melk eller slev renner ned i halsen (jeg er veldig obs). Jeg har prøvd zink, det funker ikke, blir bare tørt og sårt, bepanthen funker men tar det ikke helt bort, talkum og potetmel funker absolutt ikke når hun er rød, blir nesten bare verre fordi det ikke pleier. Jeg har også prøvd eksemkrem uten hell. Har variert mellom olje, vann og olje+vann til å vaske halsen med, jeg klapper det tørt og lar det lufttørke. Hun ligger også så ofte som mulig på magen. Ingenting tar helt knekken på rødheten. Hun har heller ingen sår, er bare veldig rød.
Noen som har noen andre tips enn det jeg har nevnt? Hun har også sensitiv hud, litt atopisk eksem.

Kanskje det har blitt sopp i det? Kan smøre på canesten, det kan hjelpe :)

Bruker babypudder. Det er supert

Var med legen, det var eksem. Så nå smører jeg med hydrokortison og fuktighetskrem til det er borte og det har aldri sett bedre ut :) når hun er helt fin igjen skal jeg holde det tørt, vet ikke om hun tåler talkum, reagerer litt på zink, så kanskje potetmel på varme dager kan forsøkes ;) sensitiv hud og litt atopisk eksem.

Back
Topp