Rød og hoven penis

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Skulle skifte bleie på 2 åringen etter bhg og ser at penis er rød og hoven. Noen som har vært borti det? Virker ikke som han har noen plager, men det kan jo komme etter hvert.
 
Kan være forhudsbetennelse. Har han trang forhud?
 
Min 1 åringen blir avogtil rød på penis. Bruker inotyol og da går det over etter 1-2 behandlinger:)
 
Kan være forhudsbetennelse. Har han trang forhud?
Har i grunn ikke sjekket det. Det må ha kommet i løpet av natten, for det var ikke sånn i går. Samboer skifta bleie på han i dag tidlig og tenkte ikke over noe da.
 
Vi fikk beskjed om å skylde tissen av legen fire ganger daglig med klorhexidin. Vi fikk en litt annen styrke enn den vanlige på resept.
 
Bare sjekk at det ikke er viklet lange hår rundt, det kan være skummelt. De kan være nesten usynlige, men ville sjekket det for sikkerhets skyld.
 
Har ikke fått noe under forhuden som skaper irritasjon?
 
Min hadde det på samme aldrer. Skylte med saltvann noen ganger om dagen (legen gav råd) også etter et par dager ble det borte . Altså spyl saltvann inn i foldene foran på tissen. Andre gangen vi gjorde det så veltet det ut betennelse og puss...
 
Last edited:
Sønnen vår fikk betennelse under forhuden og han ble satt på penicillin med en gang. Legen sa man ikke skulle skylle eller smøre noe som helst på da det utsetter barnet for unødvendig smerte.
 
Sønnen vår fikk betennelse under forhuden og han ble satt på penicillin med en gang. Legen sa man ikke skulle skylle eller smøre noe som helst på da det utsetter barnet for unødvendig smerte.
Motsatt av det min lege sa om min sønn. Tenker legene vurderer hva som er riktig i hvert tilfelle. Hos oss var saltvann nok, og det med førte ingen smerter, tvert i mot så lo han siden det kilte litt.
 
Sønnen vår fikk betennelse under forhuden og han ble satt på penicillin med en gang. Legen sa man ikke skulle skylle eller smøre noe som helst på da det utsetter barnet for unødvendig smerte.

Det å skylle betyr ikke at man utsetter barnet for smerte, min har blitt skylt med saltvann periodevis i over 2 år nå. Han uttrykker ingen form for ubehag eller smerter ved dette og urologen ville heller at vi skyller og smører med xylocain enn tabletter eller operasjon....
 
Min sønn på 20 mnd hadde det forrige uke, ingenting kvelden før men da jeg skulle skifte bleie på morgenen var den hoven, rød og kom litt hvitt ‘puss’ ut. Var hos legen og da anbefalte hun litt grønnsåpe i badekaret, så skylle med saltvannssdråper rundt forhuden og hvis han plages så fikk vi resept på kloramfenikol øyesalve til å smøre rundt og i forhuden. Gikk ca 1,5-2 dager så var han som vanlig igjen:) Mente det var forhudsbetennelse som flere over har skrevet.
 
Back
Topp