Rød kjole i bryllup?

valkyrien

Glad i forumet
Vi skal i bryllup i slutten av august, ca 3 uker før termin, og jeg lurer på hva jeg skal ha på meg... Siden jeg er stor i utgangspunktet så er det et mareritt å finne mammaklær, og penkjole ser ut til å være håpløst. Men jeg har en rød lang kjole som antagelig vil passe greit når jeg er høygravid også, men kan man egentlig bruke rødt i bryllup?

ja det kan du!

Kan være greit å høre med brudeparet først.. De fleste driter i hva gjestene har på seg så lenge det ikke er hvitt- men NOEN henger litt igjen i gamle tider og ønsker ikke at gjesten skal ha svart eller rødt på seg heller..

Men det kommer jo litt an på kjolen og- hvorvidt den er "anstendig" eller ikke [:)]

ORIGINAL: Lene040707

ja det kan du!

Jeg skal være forlover om to dager og skal ha rød kjole, har fått skreddersydd en. Spurte bruden, men det var helt ok. Tror ikke det er så mange så bryr seg om sånt idag..

Jeg syns ikke det er greit, men hvis det er det eneste du har så hadde jeg hørt med bruden først om lov[:)]

å gå med rødt betyr jo at du har ligget med brudgommen,, så ligg med han, da vil det ikke være noe problem;)

ORIGINAL: *blomsterbarn*

Klart det! Tåpelige de gamle reglene, vi lever i 2010! [:D][:)] eneste jeg synes fortsatt bør gjelde er hvitt [:)] (Mamma hadde rød kjole i mitt bryllup...)

Klart hun hadde det, fargen er reservert brudens mor

Klart det! Tåpelige de gamle reglene, vi lever i 2010! [:D][:)] eneste jeg synes fortsatt bør gjelde er hvitt [:)] (Mamma hadde rød kjole i mitt bryllup...)

Jeg syns ikke skrikende farger passer i et bryllup, å når jeg gifter meg kommer det til å være kleskode. Pastell farger er fint, men ikke hvit såklart. Et bryllup skal være lyst å lett!

Verre med hvitt (i allefall med glatt stoff).

Spør bruden om det er greit,noe det sikkert er.

Det var 3 gjester som hadde rød kjole i vårt brullup, alle 3 spurte først om det var greit.[:)] Vi hadde vinterbrullup, så jeg syntes at det var naturlig at gjestene kom i litt mørkere farger enn de ville brukt i et sommerbryllup. Selvsagt var ikke kjolene deres skrikende røde, og de var side, "anstendige" kjoler, type veldig pyntet julekjole. Jeg hadde ingen problemer med det, men det er nok mest høflig at du spør bruden først.

Nei.. Det hadde ikke jeg gjort og hadde noen dukket opp i mitt bryllup i rød kjole hadde jeg nok blitt støtt. 

ORIGINAL: Sicily

Nei.. Det hadde ikke jeg gjort og hadde noen dukket opp i mitt bryllup i rød kjole hadde jeg nok blitt støtt. 

Hvorfor støtt? [:-]

Fordi det er dårlig folkeskikk, og fordi det betyr at man har hatt seg med brudgommen.. [>:]
Rødt, svart og hvitt er ikke farger å bruke i et bryllup.

Hvorfor støtt? [:-]

Fordi det er dårlig folkeskikk, og fordi det betyr at man har hatt seg med brudgommen.. [>:]
Rødt, svart og hvitt er ikke farger å bruke i et bryllup.

Ehh... Oki... Men vi lever i 2010, ikke 1930!

jeg mener a det er opp til brudeparet

Jeg gifter meg om under en mnd, og jeg gir blanke i om noen kommer i rød kjole. Forloveren min har sort kjole også, så skal ikke påstå at jeg har hengt meg mye opp i det der [:)]

Hæ, seriøst`? Hvilke farger kan man bruke da? Har selvsagt hørt at man ikke kan bruke hvitt og helst ikke svart, men rødt?

Har forøverig lest at man heller ikke skal bruke grønt, og da begynner det å minke på fargevalgene. Jeg hadde ikke brydd meg døyten om hva gjestene hadde på seg så lenge de var pynta og så lenge det kun var jeg som hadde brudekjole på!

Selv om kleskoden egentlig sier at rødt (knallrødt vel å merke) er tabu som gjest i bryllup så er du unnskyldt det meste som høygravid [:D] det er vanskelig nok å finne noe en ikke føler seg som en elefant i om en ikke må tenke på fargene også!

Hadde jeg vært brud så hadde jeg ikke brydd meg om det[:)] Men i og med at fra gammelt av så skulle man ikke bruke rødt.. så tror jeg at jeg hadde hørt med brudeparet[;)]

Back
Topp