Råmelk

Sara123

Flørter med forumet
Hei!

Er det flere av dere som har begynt å få råmelk nå? er selv i uke 18 nå, og det kommer endel når jeg klemmer :P

Hatt siden uke 6 :-p Men det er ikke så alt for lenge siden jeg ammet sist så... Har skikkelig tunge, ømme pupper. Første svangerskap kom vel råmelken hos meg og fra rundt uke 18/ 20.

Hatt siden uke 6 :p Men det er ikke så alt for lenge siden jeg ammet sist så... Har skikkelig tunge, ømme pupper. Første svangerskap kom vel råmelken hos meg og fra rundt uke 18/ 20.
Se der ja! syntes det er et fint symptom da skal jo ikke klage i det hele tatt, er jo ganske morsomt syntes jeg :P
Dette er min første, men begynte vel for 1-2 uker siden.

Har hatt råmelk si eg kom i puberteten ;) men likavel hadde eg ikkje melk nok t min egen ekstrempremature onge, meir enn 5 veke(pumping) :( satse på at eg får nok melk denne gongen :)

Kom ikke her før rett før fødsel sist og ikke kommet nå heller. Er 18 uker i dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke sett noe til det enda, men puppene har blitt veldig anderledes :-P ser at de forbereder seg for hva som skal produseres :-)

Sent from my iPad using BV Forum

ikke noe her. puppene er veldi oljete da, eller hva jeg skal kalle d :P Hadde ikke råmelk med de andre heller, men amminga gikk ok likevel.

Har hatt råmelk si eg kom i puberteten ;) men likavel hadde eg ikkje melk nok t min egen ekstrempremature onge, meir enn 5 veke(pumping) :( satse på at eg får nok melk denne gongen :)
Er jo ikke lett å fullpumpe da... Var det første barn og? Hilsen fullpumper til prematur i 14 uker før det plutselig var full tørke... Var uker med mye tårer, brystbetennelser og utdrivningsnesespray...

Er jo ikke lett å fullpumpe da... Var det første barn og? Hilsen fullpumper til prematur i 14 uker før det plutselig var full tørke... Var uker med mye tårer, brystbetennelser og utdrivningsnesespray...
Jepp, va fyste. Fekk ikkje ut meir enn 50-60ml pr døgn...men da holdt nesten t ho den tio eg pumpa. Fekk tabletta for å øka produksjon(afripan), samt nesespray for utdriving. Tålte ikkje tablettane, og mista melka dagen ette siste tablett va tatt :(

Jepp, va fyste. Fekk ikkje ut meir enn 50-60ml pr døgn...men da holdt nesten t ho den tio eg pumpa. Fekk tabletta for å øka produksjon(afripan), samt nesespray for utdriving. Tålte ikkje tablettane, og mista melka dagen ette siste tablett va tatt :(
Ikke lett med den ammingen... Hvilken uke fødte du i? Fikk du noen grunn? Hvordan følger de opp nå?

Ingen råmelk ennå, men fikk ganske tidlig med forrige :) Er 16+4 nå :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Ikke lett med den ammingen... Hvilken uke fødte du i? Fikk du noen grunn? Hvordan følger de opp nå?
Ho blei tatt me hastesnitti uke 27+0, hadde ikkje kjent liv den dagen...
Morkakesvikt, dårlig gjennomstrømming i navlestrengen, akutt svangerskapsforgiftning...har ikkje fått meir forklaring på ka da kan skyldast.
Får tett oppfølging denne gongen både pga ekstremprematur fødsel og at eg e slankeoperert :)

Fikk tidlig råmelk her også. Er mitt første svangerskap og var så mye råmelk allereide i veke 6-7 at det kunne komme ut flere dråper :P

Ingen råmelk her, men har sinnsykt brystspreng.

Fikk melk med en gang jeg ble gravid, men er nok fordi det er så kort siden jeg sluttet å amme førstemann:)

Jeg har også veldig oljete brystvorter, men det er kanskje på grunn av råmelken som kommer ut :P
Det er flere små kjertler rundt brystvorten som sørger for å "fukte"/"olje" den.

Back
Topp