Råmelk ?

Mammamalene

Blir kjent med forumet
Nå er det jo rundt 2 år siden jeg ammet min Milio Andreas. Jeg er gravid i uke 26. Har i det siste begynt å lekke litt fra det ene brystet, det er vel det som kalles råmelk, er det ikke ? Skulle tro jeg skulle huske fra forrige svangerskap, men det gjør jeg altså ikke:-) Er det normalt å lekke så tidlig i svangerskapet ?

www.familielykke.blogg.no

Har hørt flere som gjør det. Så er nok normalt. Jeg er 28+6 og ingenting er kommet enda. Men jeg nyter det så lenge jeg kan, da er de fortsatt "mine":)

Jeg oppdaget råmelk denne uken, men det renner ikke. Er 28 uker i dag, får bare ut litt dersom jeg klemmer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg oppdaget råmelk denne uken, men det renner ikke. Er 28 uker i dag, får bare ut litt dersom jeg klemmer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hos meg renner det plutselig litt i ny og ne. Merker det når jeg går uten bh. Blir plutselig litt våt på toppen:P

Har hørt flere som gjør det. Så er nok normalt. Jeg er 28+6 og ingenting er kommet enda. Men jeg nyter det så lenge jeg kan, da er de fortsatt "mine":)

Det er sikkert normalt, kommer heldigvis ikke noe mye, enda.. Du får nyte det mens du slipper ja!:)

Hos meg renner det plutselig litt i ny og ne. Merker det når jeg går uten bh. Blir plutselig litt våt på toppen:P
Jeg ble dritfornøyd da jeg oppdaget råmelken, mannen ble lettere sjokkert og syns det var rart, tror det gikk opp for han at puppene mine nå skal deles ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg ble dritfornøyd da jeg oppdaget råmelken, mannen ble lettere sjokkert og syns det var rart, tror det gikk opp for han at puppene mine nå skal deles ;)

Hehe.. Ja det blir jo plutselig noen andre som skal mates via dem!;)

Mener og ha hørt at det ikke er råmelk som kommer enda. Råmelken må trigges av amming :)

Nå er det bare ren lekkasje.... Men mulig jeg tar feil. Jeg har lekket siden jeg var 18 uker på vei....

Mener og ha hørt at det ikke er råmelk som kommer enda. Råmelken må trigges av amming :)

Nå er det bare ren lekkasje.... Men mulig jeg tar feil. Jeg har lekket siden jeg var 18 uker på vei....

Ja mulig det, noe er det i alle fall som kommer ut, og det er liksom ikke helt hvitt heller. Mer blankt :)

Ja - nokså blankt det som kommer :) naturen er fin som sparer på råmelken til lillebebisen kommer :)

Ja mulig det, noe er det i alle fall som kommer ut, og det er liksom ikke helt hvitt heller. Mer blankt :)
Jordmor Siri (haha, elsker den siden) kan fortelle at det er råmelk som kommer allerede så tidlig, råmelk kan variere i farge og tykkelse, men det er absolutt råmelk :)

Jordmor Siri (haha, elsker den siden) kan fortelle at det er råmelk som kommer allerede så tidlig, råmelk kan variere i farge og tykkelse, men det er absolutt råmelk :)

Okei, godt å vite. Får bare håpe det ikke vil renne så innmari mye fremover.:-)

Okei, godt å vite. Får bare håpe det ikke vil renne så innmari mye fremover.:-)
Nei, får ikke håpe det :) Råmelken kan uansett ikke brukes opp på noen måte, men det frarådes å klemme/holde på for mye, trenger ikke råmelken på en god stund enda!! :P

Hatt råmelk siden 2009 jeg :p men nå har jeg selvfølgelig fått veldig mye. Lekker ikke, men det er flekker i bhen, så litt kommer det nok :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: H27
Sist svangerskap måtte eg bruke ammeinnlegg fra veke 20 pga lekkasje. Denne gangen er eg kome tilveke 27 uten, så nyter det!!

Jeg er nå 27+2 og mine lekker noe helt enormt. De har de gjort i mange uker nå. KHDSJKASDDSNJAKD

:angry

Jeg lekker aldri :( - svært tungmelket. Men det er råmelk som kommer nå, og det er helt normalt. Etter et svangerskap slutter aldri brystene helt å produsere melk, visstnok. Mikroskopiske mengder man ikke ser, men melkeproduksjon kan visstnok startes igjen hvis man har noen som dier. Andres barn også, altså :)
Mener å ha lest det i faglitteraturen min et sted :p

Fikk det når jeg var fem måneder på veg med begge to, men har heldigvis ikke vært så mye at det lak

Lekker litt, spesielt fra høyre bryst. Ikke så mye foreløpig, heldigvis :)

jeg har tidligere merket noe grønnaktig, men stivt i nipplene. men hvis jeg prøver å knipe på eller knipe ut ( aldri gjort det tidligere) så kommer det ingen ting. kansje jeg gjør feil? Nå har iallefall det grønne gidd seg..

Back
Topp