Rådvill :(

Millan

Glad i forumet
Junibarna 2015
Jeg jobber i ambulansen og er så usikker på hvor lenge jeg burde/skal jobbe.
Jobber i opptil 2 døgn av gangen og dagene er selvfølgelig helt uforutsigbare. Eneste jeg vet at det blir mer og mer å gjøre nå utover sommeren og turistene kommer. Og som feks her om dagen, så ente vi opp med å kjøre hele natta og jeg fikk totalt bare 4-5 timer søvn det døgnet fordelt på 3 ganger .

Jeg vet heller ikke når jeg får ett oppdrag som krever alt av energi og krefter og hvor jeg kanskje må løfte ekstremt tungt, og det haster fordi det handler om liv og død.

Jeg føler meg veldig fin i formen. Eneste er noen skikkelige vokse smerter i livmora. Når de kommer blir jeg satt litt "ut av spill" da de gjør så ekstremt vondt. De går over etter 10min.
Foruten dem er jeg i storform og har lyst til å jobbe da jeg elsker jobben min.

Mannen min igjen er veldig skeptisk. Han er sykepleier og selv jobbet i ambulanseyrket i 15år. Og han er veldig stresset når jeg er på jobb. Som han sier, når jeg har belastet meg for mye og begynner å blø er det jo for Sent.

Hva ville dere gjort? Og er det farlig å løfte tungt nå i begynnelsen av svangerskapet? Møtte en jordmor på sykehuset i går og prøvde å spørre henne i forbifarten, men hun sa det ikke var farlig. Men usikker på om hun tenker da på at jeg kan måtte løfte over 100kilo?

Det er ingen faste retningslinjer i jobben min mener jeg på. Og vet at det er damer som har gått lenge i jobb. Men jeg tror de har hatt mulighet for å ha en tredjeperson med i bilen. Det er uaktuelt nå nærmere sommeren og det er ferie.

Huff godt å lufte tankene litt:)
Så spytt ut hva dere tenker/ville gjort :) (er 8+3 nå)

<3Gutt&Jente 2005. Gutt 2008<3
Bonusbarna jente 2002&gutt 2006
<3 termin 06.01.15<3

Jeg har en venninne som har samme yrke. Mener hun ikke fikk jobbe etter uke 24 el noe. Da sa hun det var retningslinjene innen yrket...

Jente født 02.06.10
App taster :)

ville tatt det opp med lege/jordmor og informert på jobben, ingen vits å utsette seg for mere tunge løft enn det som er greit.

Jeg har en venninne som har samme yrke. Mener hun ikke fikk jobbe etter uke 24 el noe. Da sa hun det var retningslinjene innen yrket...

Jente født 02.06.10
App taster :)

Prøvd å Google litt og ser ut som det er forskjell over hele landet. Alt fra svangerskapspenger med en gang til 16uker til folk som går veldig lenge ut i svangerskapet.

<3 termin 06.01.15<3

Spør på jobben hva som er vanlig. Hvis de ønsker at du skal jobbe lenger enn du føler er forsvarlig snakker du med legen din. H*n kan sikkert sykemelde deg før om du/ dere mener det er fornuftig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

En venninne av meg kjører ambulanse, og da hun var gravid sist ( fikk baby for 1,5 mnd siden), gikk hun ut i permisjon ganske tidlig, bl.a. pga potensielt veldig tunge løft. Tror også at det hadde litt å gjøre med potensielt utagerende pasienter også (psykiatri/rus). Husker ikke akkurat hvor tidlig, men kan prøve å finne det ut.

Spør på jobben hva som er vanlig. Hvis de ønsker at du skal jobbe lenger enn du føler er forsvarlig snakker du med legen din. H*n kan sikkert sykemelde deg før om du/ dere mener det er fornuftig :)

Vil tro at det ikke er noe problem å få sykmelding. Har forstått at man se selv hvor lenge man ønsker å jobbe.
Var en nettopp nå som jobbet frem til uke 26. Men da måtte hun gi seg pga kraftige vonde, kynnere og hun fødte fire uker før tiden...

Jeg ønsker jo å jobbe, men min redsel er å komme ut for akkurat det oppdraget som gjør at det går galt. Og jeg må fullføre det fordi vi må hjelpe en annen person.

Jeg skal ringe litt rundt i morgen å høre.

<3 termin 06.01.15<3

Jeg hadde absolutt snakket med lege/jordmor. Jeg er sykepleier på en meget tung avd på sykehuset og legen min sa det var uaktuelt at jobbet netter. Men er sykemeldt akkurat nå pga ekstrem kvalme, svimmel og bekkenløsning.. På jobben min tilrettelegger de med tanke på tungeløft osv. Men vanskelig i akutt situasjoner og sommer så klart. Lykke til:)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Har samme yrke, og er også litt usikker.. Hvor langt er du på vei? Hadde vært supert om du skrive hva du finner ut :-) er bære 5 uker på vei selv, så er ganske tidlig her enda :-)

Har samme yrke, og er også litt usikker.. Hvor langt er du på vei? Hadde vært supert om du skrive hva du finner ut :-) er bære 5 uker på vei selv, så er ganske tidlig her enda :-)

Så artig at vi er flere :) Ja skal gi en oppdatering så fort jeg vet noe.

Har de noen retningslinjer på stasjonen du jobber?

<3 termin 06.01.15<3

Mener du/dere blir sykmeldt eller får svangerskapspenger fra uke 12. Nettopp pga risikoen dere utsettes for.

Skal høre med ei på fra siste terminforum som jobber i ambu. :)

Som nevnt er det forskjell i hele landet. Noen får ikke jobbe fra den dagen de finner ut de er gravide, en på mitt forrige terminforum kunne jobbe ut uke 15. Før hun fikk svangerskapspenger.
I en base i nærheten har folk jobbet ut tiden så lenge det har vært en 3.person med.

<3 termin 06.01.15<3

Her jeg jobber er jeg nr to som blir gravid.. :-p hun som var gravid sist gikk ut når hun vart 5 mnd på vei..:-) når hun spurte sjefen hvordan det var, viste han ikke Pga hun vart den første på mangemange år.. :-)

Ei jeg kjenner gikk ut i uke 8 mener jeg å huske. Da fikk ho svangerskapspenger så lenge de ikke kunne tilrettelegge med kontorarbeid eller noe annet. Husk at det er best med svangerskapspenger istedet for sykemelding så langt det lar seg gjennomføre. Man har bare krav på 1 år med sykemelding. Så er man maks uheldig og blir syk etter fødsel/i permisjonstiden og er i behov av sykemelding så har man kanskje ikke krav på det ved langvarig sykeperiode. Selv var jeg borte 8 av 9 mnd forrige gang, så fikk svangerskapspenger i tilfelle jeg måtte ha bruk for sykemelding senere.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp